کد خبر: ۸۸۸۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴
تعداد بازدید: ۲۵۹
مرکزی وزیر اسبق تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: همگرایی بین ارکان نظام یکی از مولفه های قدرت ملی است.

پیشنهاد وزیر اسبق تعاون: کاندیداهای جریان انقلابی به نفع رئیسی کنار بروندبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا: ناظمی اردکانی دوشنبه ۱۷ خرداد در جلسه پرسش و پاسخی که به همت ستاد مرکزی انتخاباتی آیت الله رئیسی در استان مرکزی در مسجد علی ابن ابیطالب(ع) شهرک علی ابن ابیطالب(ع) اراک برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مشکلات عدیده در سال های اخیر و دوره های مختلف عدم وجود همگرایی بین ارکان نظام بوده و همواره اختلافات بین دولت و مجلس باعث می شده دولت مجلس را ضعیف کند و بالعکس، در حالی که همگرایی بین ارکان نظام یکی از مولفه های قدرت ملی است و آیت الله رئیسی می تواند در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری همبستگی بین ارکان نظام ایجاد کند.

اردکانی بیان کرد: عرصه انتخابات در حال حاضر یادآور مقطعی است که مقام معظم رهبری برای ریاست جمهوری کاندید بودند که در آن زمان نیز چنین فضایی حاکم بود و مقام معظم رهبری با رای بالایی در آن شرایط انتخاب شده و سکان دار کشور شدند.

وی ابراز امیدواری کرد که با حضور فعال مردم در عرصه سرنوشت ساز انتخابات، یک انتخاب پیروزمندانه رقم بخورد و گفت: انتخابات پیش رو یک انتخابات سرنوشت ساز است و وظیفه ایجاب می کند که همه مردم در همه نقاط و در هر شرایطی در این انتخابات حضور حداکثری داشته باشند تا کسانی که با نظام و انقلاب از ابتدا سازگاری نداشتند و در میدان دشمن عمل می کردند در تلاش خود ناموفق بمانند. دشمنان در تلاش هستند که مردم را دلسرد کنند و از این طریق بتوانند به نظام آسیب بزنند، بنابراین در این شرایط، رسالت مردم سخت تر است و باید مشارکت حداکثری را رقم زد.

ناظمی اردکانی بیان کرد: بدیهی است که افراد متدین، انقلابی و وفادار به آرمان های انقلاب، پای صندوق ها خواهند آمد، اما مهم آنهایی هستند که تحت عنوان آرای شناور شناخته شده و به دلیل وعده های عملی نشده گذشته نسبت به حضور در انتخابات تردید دارند.

عضو ستاد کشوری آیت الله رئیسی اضافه کرد: سقوط ارزش پول ملی، افزایش قیمت دلار، تورم، تحریم ها و ... سبب دلسردی مردم شده و برخی نگرانند که شاید وعده های کاندیداها عملی نشود، بنابراین در این شرایط، ذوب ناامیدی در مردم کاری سخت است پس باید بتوان اعتماد عمومی را ترمیم کرد تا مردم امیدوارانه در روز انتخابات حاضر شوند و یاس و ناامیدی را به میدان دشمن ببرند تا دشمن از اهداف خود ناامید شود.

وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: رئیسی برای ورود به عرصه انتخابات یک اجماع فراگیر داشت و جریان های سیاسی درخواست داشتند که وی وارد عرصه انتخابات شود و الان هم یک اجماع فراگیر وجود دارد که سایر کاندیداها از این اجماع برخوردار نیستند. امیدواریم این همبستگی ملی تا تشکیل دولت جدید ادامه داشته باشد و دولت جدید با تصمیمات اساسی، شجاع و قوی عمل کند.

اردکانی گفت: رئیسی در برخورد با مشکلات اقتصادی کارنامه موفقی دارد و می تواند از تمام ظرفیت های انسانی و طبیعی کشور استفاده کند و در این رابطه برنامه جامعی نیز دارد، هرچند سایر کاندیداها نیز در این خصوص برنامه دارند، اما مهم اجرایی شدن برنامه هاست. نظرسنجی ها نشان از فاصله رای آیت الله رئیسی با سایر کاندیداها دارد و قطعا مناظره دوم و سوم نیز تغییر اساسی در این فاصله ایجاد نخواهد کرد بنابراین مطالبه ما این است که کاندیداها به نفع آیت الله رییسی کنار بروند تا آرا شکسته نشود. هرچه سبد رای، آراء بیشتری دریافت شود پشتوانه برای تشکیل دولت مردمی قوی تر است. در جریان مقابل نیز دو نفر کاندید شدند که در فضای سیاسی از یکدیگر حمایت کرده و به اصطلاح پاس سیاسی به یکدیگر می دهند و قطعا جبهه مقابل یک سبد رای خواهد داشت.

وی تاکید کرد: اگر در جریان انقلاب ۵ کاندیدا حضور داشته باشند، قطعا آرا شکننده می‌شود و ممکن است که کار سخت شود، بر این اساس تقاضا داریم شورای وحدت، شورای ائتلاف و جبهه پایداری به عنوان سه طیف سیاسی جریان انقلاب امضا کنند که افراد منتسب به جریان آنها بعد از مناظره ها در حمایت از آیت الله رییسی کنار بروند.

وی تصریح کرد: طبق آخرین نظرسنجی هایی که تاکنون صورت گرفته ۴۳ درصد افراد در انتخابات شرکت می کنند که بر این اساس آمار افرادی که در انتخابات شرکت نمی کنند بیشتر است. برخی متاسفانه به جهت ناامیدی نسبت به آینده از عدم حضور در انتخابات خبر داده اند که در کلانشهرهایی از جمله تهران، اصفهان و مشهد و ... آمار این افراد بیشتر است که برای حضور این افراد در صحنه انتخابات باید تبلیغات میدانی و چهره به چهره انجام شود، همچنین در روستاها نیز تبلیغات کاندیدهای شوراها موثر است، باید فضا بر افرادی که رای ندادن را ترویج می کنند تنگ شود تا بتوانیم شاهد حضور گسترده مردم در انتخابات پیش رو باشیم.

انتهای پیام

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: