کد خبر: ۸۸۷۷۹۰
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷
تعداد بازدید: ۱۹۶
قاضی‌زاده هاشمی گفت: «دولت سلام» اولین سلام خود را به ملت عزیز ایزان می‌فرستم که ۶۰ سال در گذرگاه‌های مختلف صبوری و ایستادگی کرده تا کشور به این نقطه برسد. امید داریم در ابتدای گام دوم، دولتی تحول‌گرا روی کار بیاید.

دولت سلام تحریم‌ها را بی‌اثر خواهد کرد/ سفره مذاکره باید به سمت مردم بچرخد/ ۳ روزه می‌شود مشکل بازار سرمایه را با دستور حکومتی حل کردبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، پیش از ظهر امروز در نشست خبری به تشریح برنامه‌های خود پرداخت و طی سخنانی گفت: «دولت سلام» اولین سلام خود را به ملت عزیز ایزان می‌فرستد که ۶۰ سال در گذرگاه‌های مختلف صبوری و ایستادگی کرده تا کشور به این نقطه برسد. امید داریم در ابتدای گام دوم، دولتی تحول گرا روی کار بیاید.

وی با بیان اینکه باید مسیرهای اشتباه را اصلاح و نقاط قوت را تقویت کنیم، افزود: امیدواریم نسل‌های جوان و نوگرا روی کار بیایند. جوانانی که آرمان و آرزو و انگیزه دارند و با استفاده از تجارب بتوانند کشور را بهبود ببخشند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: دومین سلام را به اهل رسانه تقدیم می‌کنم که شور انتخاباتی را در مردم ایجاد می‌کنند و آگاهی نسبت به حقایق را در جامعه افزایش می‌دهند. اهل رسانه افکار عمومی را هدایت می کند، البته این هدایت نباید جهت دار به سمت مثبت یا منفی باشد بلکه باید به سمت حقیقت باشد.

وی با اشاره به اینکه مردم ایران لایق بهترین‌ها هستند، افزود: البته دوران لبخندها و اشک‌های صوری و بی‌نتیجه گذشته است، دورانی که با بازی با احساسات مردم رای کسب می‌شد.

قاضی‌زاده‌هاشمی در ادامه تاکید کرد: امیدواریم جوانان به میدان بیایند و به جای اینکه شاهد بازی با احساسات و فریب مردم باشیم، شاهد عمل‌گرایی باشیم. امید داریم شاهد رفیق‌گرایی نباشیم و شایستگانی از جوانان کار را به دست بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه دولت او در مسیر بی‌اثر کردن تحریم‌ها حرکت خواهد کرد، ابراز داشت: دولت سلام تحریم‌ها را خنثی خواند کرد و این امکان‌پذیر است در صورتی که به داخل تکیه کنیم و در کنار آن دوستان ما اعتماد کنند به این که دوستی ما با آن‌ها موقتی نیست و راهبردی است، نه اینکه به ما بی‌اعتماد شوند؛ در چنین شرایطی شاهد این خواهیم بود که تحریم‌ها خنثی و بلااثر می‌شوند. مردم ما باید شیرینی حلوای اقتصاد ایران را بچشند. اگر قرار است ما ۲۰ سال برویم و حرف بزنیم، تنها آیند و روندی باشد فایده ای ندارد. اینکه یک سفره پهن باشد و سمت پلو و مرغ آن در مقابل دیگران باشد و نان خشک و آب این سفره در مقابل مردم ایران، باید سفره مذاکره به سمت مردم بچرخد و آن‌ها هم بهره ببرند.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه تنها اسلحه معیار قدرت نیست، ابراز داشت: کشورهای زیادی بودند که در قدرت نظامی در جهان حرف برای گفتن داشته‌اند اما به دلیل ضعف های اقتصادی و اجتماعی مجبور شدند از قدرت نظامی بگذرند.

وی ادامه داد: یکی از راه‌هایی که باید در پیش بگیریم فسادستیزی است که ما را به سمت اصلاح شرایط می‌برد. باید بایستیم و تمام روابط دولتی و اقتصادی را در یک اتاق شیشه‌ای قرار دهیم تا ذره ذره شرایط عوض شود و درکنار آن به سوی ایجاد بازارهای منطقه‌ای و همکاری با کشورهای دوست و همسایه حرکت کنیم.

قاضی‌زاده هاشمی ضمن اشاره به کاهش درآمدهای نفتی در سال‌های اخیر، بیان کرد: دولت‌های ما به دلیل کاهش درآمد در سال‌های اخیر به روش‌های مختلفی به درآمدزایی روی آوردند، مانند فروش دارایی یا اوراق مشارکت اما یک راه جدید در سال‌های اخیر به سمت زدن جیب مردم حرکت کرده‌اند؛ مانند وقایعی که در بورس رخ داد. من اعتقاد دارم سه روزه می‌شود مشکل حاد بازار سرمایه را با یک دستور حکومتی توسط رئیس جمهور حل کرد. من در این زمینه شکایت مطرح کردم اما متاسفانه در جلسات رسیدگی به شکایت از اتفاقات بورس مشخص شد که سازمان بورس به جای آنکه سمت مردم باشد، سمت بخش دولتی بازار یعنی خصولتی‌ها است.

وی افزود: نکته دیگر کنکور است، در حوزه کنکور هم ما نظامات را ان‌شاءالله تغییر خواهیم داد و مافیاها را جمع خواهیم کرد. تلاش می‌کنیم در دولت سلام کنکور را اصلاح کنیم.

قاضی‌زاده هاشمی در رابطه با برنامه‌های دولت در بحث مسکن، بیان کرد: دولت سلام طبق قانون خود را موظف به تأمین مسکن برای سه دهک پایین جامعه می‌داند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی در خصوص موضع خود نسبت به مسأله مذاکره به ویژه مذاکرات وین، گفت: ما حتماً قوی تر از دولت کنونی مذاکرات وین را به نتیجه خواهیم رساند. من گفته‌ام که با بیانیه‌خوانی و انشاءخوانی در مذاکره مخالفم. همینطور با لبخند و خوش‌بینی هم مخالفم. ما قرارداد روی کاغذ می‌نویسیم چون بی‌اعتماد هستیم اما این چه قراردادی بود که رییس جمهور یکی از دولت‌های عضو برجام خارج شد و دیگران نتوانستند کاری صورت دهند. ما حتماً مذاکره خواهیم کرد اما مذاکره نتیجه‌محور و با چارچوب مشخص براساس زمان‌بندی تعیین شده و نتایج ملموس. اینکه گفتم تحریم‌ها را بی‌اثر خواهیم کرد به معنی دورزدن تحریم‌ها نیست؛ دورزدن تحریم مشکلات خاص خود را دارد و البته فسادزا هم است.

قاضی‌زاده هاشمی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه « آیا می‌توان علت عدم حضور شما در هیات رییسه سال دوم مجلس را به نوعی تسویه نزدیکان رئیس مجلس یا شما دانست؟»، گفت: بالاخره آدم وقتی استقلال رأی و آزادی نظر داشته باشد و بخواهد حرف خودش را بزند و علیرغم عضویت در یک سیستم نسبت به بعضی از رویکردها، اقدامات، تصمیم‌گیری‌ها و کارکردها نقد داشته باشد و بخواهد نقد خود را مطرح کند، چنین اتفاقی بعید نیست.

وی افزود: توجه کنید که من چهارمین دوره حضور در مجلس را سپری می‌کنم، یک شخصیت نسبتاً مستقلی هم دارم، ممکن است برخی دوستان چنین نباشند. البته نمی‌خواهم بگویم تسویه حساب ولی بالاخره بنده در بعضی از مسائل مثل بورس یا موارد دیگر با عزیزان و بزرگان مجلس اختلاف داشتم و این مشهود بود.

قاضی‌زاده در ادامه بیان داشت: ممکن است این اختلاف‌نظرها و انتقادات طی یکسال گذشته روی نظر آن‌ها نسبت به بنده اثر گذاشته باشد، من این را رد نمی‌کنم اما باید این را هم بگویم که همیشه اینگونه بودم و بعد ازاین هم خواهم بود.

وی بیان کرد: من تابع و توجیه‌کننده کار غلط نخواهم شد حتی با این اسم و شعار که بگویند به خاطر انقلاب و به اسم انقلاب و برای حفظ انقلاب؛ انقلاب مال مردم است، مال ما نیست لذا اگر خطا کردیم باید بگوییم اشتباه کردیم. من به‌هیچ‌ عنوان توجیه‌گر نخواهم بود حتی اگر برخی از من بدشان بیاید و به قول شما تسویه حساب هم بکنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: