کد خبر: ۸۸۶۷۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۵
تعداد بازدید: ۱۷۴
سید جلال حسینی با رسیدن به مرز ۴۶۱ بازی در مسابقات لیگ ایران رکورد خود را توسعه داد، با سطح آمادگی او به نظر می‌رسد حتی بتواند ۵۰۰ بازی در لیگ ایران انجام دهد.

سیدجلال حسینی؛ آقای رکورد‌های فوتبال ایرانبه گزارش خبرداغ به نقل از طرفداری: سید جلال حسینی با رسیدن به مرز 461 بازی در مسابقات لیگ ایران رکورد خود را توسعه داد، با سطح آمادگی او به نظر می رسد حتی بتواند 500 بازی در لیگ ایران انجام دهد.

طی روزهای گذشته اخباری مبنی بر رسیدن سید جلال به رکورد مطرح بود در حالی که رکورد او مدت زیادی است ثبت شده و سیدجلال از همان بازی های ابتدایی لیگ بیستم رکورد سیدمهدی رحمتی را شکسته بود... در برخی منابع به اشتباه لیگ برتر اول، دوم و سوم که 14 تیمی بود و هر تیم 26 بازی انجام می داد، 16 تیمی لحاظ شده و به همین دلیل برخی آمارها اشتباه ثبت شده است.

در آمار رسمی، سیدجلال حسینی وقتی بازی 449 خود را در لیگ برتر انجام داد، رکورد مهدی رحمتی را شکست. کاپیتان پرسپولیس حالا با 461 بازی در صدر این فهرست بی رقیب است چرا که نزدیکترین رقیب او مربی شده و فعلا خیال بازگشت به میدان مسابقه و درون دروازه را ندارد. رحمتی با 448 بازی در جایگاه دوم است. 443 بازی را در 19 دوره لیگ برتر انجام داده و 5 بازی را هم در آخرین دوره لیگ آزادگان درون دروازه فجرسپاسی سپری کرده بود. 

سید جلال حسینی در این مدت 461 بازی برای تیم های پرسپولیس، ملوان، سایپا، سپاهان و نفت تهران انجام داده است، هر چند این تنها رکورد او در فوتبال ایران نیست.

سیدجلال حسینی این رکوردها را هم در فوتبال ملی و باشگاهی ما دارد:

1- بیشترین تعداد قهرمانی در لیگ ایران با 8 قهرمانی با تیم های سپاهان و سایپا و پرسپولیس

2- بیشترین تعداد بازی در لیگ ایران با 461 بازی 

3- بیشترین حضور در دربی بین بازیکنان حال حاضر تیم ها 

4- مسن ترین بازیکن حال حاضر لیگ ایران با 39 سال و 103 روز در حال حاضر

5- مسن ترین بازیکن تاریخ دربی با 39 سال و 101 روز 

6- با سابقه ترین مدافع میانی تاریخ تیم ملی فوتبال با 115 بازی ملی و کسب تنها 2 کارت زرد

7- مسن ترین گلزن تاریخ پرسپولیس در مسابقات لیگ 

8- ثبت عنوان بیشترین کاپیتانی برای تیم فوتبال پرسپولیس در تاریخ دربی با 10 عنوان کاپیتانی (مشترک با زنده یاد همایون بهزادی)

* سید جلال حسینی این فرصت را دارد که برخی ازاین رکوردها را در تاریخ لیگ بهبود بخشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: