کد خبر: ۸۸۱۶۷۲
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹
تعداد بازدید: ۴۰۶
پیروز ارجمند معتقد است: «ساسی‌مانکن و تتلو نه نخستین بوده‌اند و نه آخرین و تنها راهکار ما در برابرشان جراحی‌ای است که انجامش در کنار دردناک‌بودن و احتمال خطر، نیاز به متخصص دارد.»

ساسی‌مانکن و تتلو؛ نیاز به یک جراحی دردناکبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین، تفاوتی نمی‌کند ساسان حیدری‌یافته ملقب به ساسی‌مانکن باشد یا امیرحسین مقصودلو با نام مستعار تتلو تا کودکان و نوجوانان‌مان چنان ترانه‌های‌شان را از بَر و کلیپ‌هایشان را موبه‌مو تقلید کنند که وحشت‌زده شویم و در برابر شنیدن کلماتی که بر زبان می‌آورند و تصاویری که می‌دانیم در ذهن‌شان ثبت شده است، ترس‌خورده به نظاره بنشینیم.   

پیروز ارجمند، آهنگساز و پژوهشگر شناخته‌شده موسیقی در پاسخ به این که اگر بپذیریم از دست‌دادن فرصت تربیت گوش موسیقایی کودکان‌مان موجب تبدیل شدن آن‌ها به مخاطبان ساسی‌مانکن و تتلو شده است، آیا همچنان فرصتی برای جبران هست، گفت: «به باور من با شیوه‌های سلبی مثل فیلترینگ نیست که مشکلات حل می‌شود و یکی از مهم‌ترین راه‌حل‌های موجود، جراحی پیکره سیاست‌گذاری فرهنگی همراه با آگاهی‌بخشی و ایجاد زیرساخت‌هاست. ساسی‌مانکن و تتلو نه نخستین بوده‌اند و نه آخرین و تنها راهکار ما در برابرشان جراحی‌ای است که انجامش در کنار دردناک‌بودن و احتمال خطر، نیاز به متخصص دارد.»

این موسیقی‌دان و استاد دانشگاه در مورد این که این متخصصین باید از چه حوزه‌هایی باشند، افزود: «کسانی از حوزه موسیقی، جامعه‌شناسی و روانشناسی که نسخه‌ای درست برای سیاست‌گذاری در عرصه موسیقی تجویز کنند. مدیران دستگاه‌های موسیقی نیز باید از متخصصین این رشته باشند و با نگاهی عمل‌گرا، ضمن به رسمیت‌شناختن فضای مجازی، آگاهی‌بخشی کنند و همت‌شان را بر ایجاد زیرساخت‌هایی برای تولید آثار موسیقایی مناسب بگذارند. در غیر این صورت، آن‌چه باید به نظاره‌اش بنشینیم، فرورفتن یک‌یک کودکان و نوجوانان‌مان در مانداب تتلیسم و ساسی‌مانکنیسم است.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: