کد خبر: ۸۸۱۵۷۳
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳
تعداد بازدید: ۱۵۱
سخنگوی قوه قضاییه گفت: در سال ۹۹ مبارزه با مفاسد اقتصادی اولویت رسیدگی‌های ما بود که در شعب ویژه مبارزه با اخلالگران اقتصادی ۲۰۶ پرونده رسیدگی شده است که ۷ متهم دارای شخصیت حقوقی بودند؛ در شعب تهران ۱۴۲ نفر محکوم شدند.

در سال جاری در شعب ویژه مبارزه با اخلالگران اقتصادی ۲۰۶ پرونده رسیدگی شد/ ۷ متهم دارای شخصیت حقوقی بودند/ در شعب تهران ۱۴۲ نفر محکوم شدندبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، غلامحسین اسماعیلی در چهلمین نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک حلول ماه شعبان و فرارسیدن نوروز باستانی و آغاز سال ۱۴۰۰، اظهار کرد: امیدوارم مردم ما در سال جدید که آغاز و انجام آن با میلاد منجی عالم بشریت است،‌ این سال برای مردم ما سال گشایش، نجات از گرفتاری‌ها و سال فرج باشد. سالی که بر ما گذشت، سالی سخت و البته توام با صبر و استقامت بود؛ سالی سخت از نظر وضعیت معیشتی مردم، گرانی‌های افسار گسیخته و تورم بیش از حد و همراه با مصیبت‌ها و دغدغه‌های کرونایی بود اما در مقابل شاهد جهاد مقدس مدافعان سلامت و کمک‌های مومنانه مردم در زمینه رفع مایحتاج نیازمندان بودیم.

سخنگوی دستگاه قضا افزود: خدا را شاکریم که در این سال سخت با اجرای سند و برنامه‌های تحولی قوه قضاییه توفیقاتی به دست آوردیم و به اقتضا دوران تحول در عرصه‌های مختلف خدمت‌رسانی به مردم توانستیم تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم و در اجابت رهنمودهای رهبری رضایت نسبی مردم را جلب کنیم.

وی گفت: همکاران خدوم و پر تلاش ما در قوه قضاییه همانند مدافعان سلامت با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مواجهه با کرونا، هوشمندانه در میدان گره‌گشایی از گرفتاری‌های مردم با تمام توان حضوری مستمر داشتند.

اسماعیلی بیان کرد: در سال کرونایی و هوشمندسازی قوه قضاییه توانستیم در سال جاری، ۴۰ سامانه جدید برای خدمت رسانی هوشمند به مردم در قوه قضاییه را به بهره‌برداری برسانیم؛ حاصل این ۴۰ سامانه، حذف بیش از سه میلیون مراجعه حضوری به واحد‌های قضایی بود. علاوه بر کاهش مراجعه مردم، دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر نیز در سال ۹۹ با مراجعه به سامانه‌های نوبت دهی تواستند در وقت و زمان معین به واحد قضایی مراجعه کنند و به بدون معطلی به محض حضور خدمت قضایی دریافت کنند.

وی اضافه کرد: ما در این ایام بیش از یک میلیون گواهی انحصار وراثت را به صورت غیر حضوری صادر کردیم. قریب به یک میلیون اظهار نظر کارشناسی از ناحیه کارشناسان دادگستری به ما ارسال شد. همچنین در سال جاری ۲۵ سرویس استعلام آنی و مکاتبات الکترونیکی در قوه قضاییه به بهره‌برداری رسید و شاهد کاهش ۱۰ درصدی زمان رسیدگی به پرونده‌ها در واحدهای قضایی بودیم.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: تمامی زندان‌های کشور به سیستم دادرسی الکترونیک مجهز شدند و ۴۰۰ اتاق دادرسی الکترونیک در زندان‌ها دایر شد و موفق شدیم با تجهیز حدود سه هزار اتاق دادرسی الکترونیکی در واحد‌های قضایی ۱۲۰ هزار زندانی را بدون اعزام به واحد‌های قضایی به پرونده هایشان رسیدگی کنیم.

وی در خصوص سفرهای استانی رئیس قوه قضاییه نیز اظهار کرد: در سال کرونایی تیم مدیریتی قوه قضاییه در شرایط سخت شیوع ویروس کرونا با هدف آشنایی بیشتر با مشکلات قضایی، اجتماعی و اقتصادی مردم سفرهای استانی را تداوم بخشیدند. ما در این سال ۱۱ سفر استانی و یک سفر بین المللی داشتیم. بازدید از کارخانجات در جهت حل مشکل و باز کردن گره‌های کور فراروی آنها قدم های موثری برداشته شد.

اسماعیلی ادامه داد: در سال ۹۹ مبارزه با مفاسد اقتصادی اولویت رسیدگی‌های ما بود. در سال جاری صرفاً در شعب ویژه مبارزه با اخلالگران اقتصادی ۲۰۶ پرونده رسیدگی شده است که ۷ متهم دارای شخصیت حقوقی بودند؛ در شعب تهران ۱۴۲ نفر محکوم شدند. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: