کد خبر: ۸۷۷۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲
تعداد بازدید: ۱۷۵
نوزدهمین نشست کمیته آمار بخشی ( شورای آمار) وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور «رئیس مرکز آمار و اطلاعات راهبردی» وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نمایندگان سازمان های تابعه این وزارتخانه و نمایندگان مرکز آمار ایران، بانک مرکزی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی برگزار شد.
نوزدهمین نشست کمیته آمار بخشی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شدبه گزارش خبرداغ به نقل از  مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در این نشست گزارشی از میزان تحقق سند توسعه نظام آماری ، بررسی پیش نویس خط مشی کیفیت وزارتخانه ، گزارش پیاده سازی نظام مدیریت کیفیت ، معرفی کلیات پروژه کالا نمای داده‌های وزارتخانه (Data Catalog ) ، معرفی پروژه پایگاه اطلاعات آماری وزارتخانه ، گزارش پیشرفت کار استاندارد سازی کدهای جغرافیایی و طبقه بندی‌های آماری در سامانه‌های وزارتخانه و سازمان‌های وابسته و مصوبات آخرین جلسه شورای عالی آمار ارائه شد.

"علیرضا زاهدیان" رئیس مرکز آمار و اطلاعات راهبردی  درخصوص پیش نویس سند توسعه نظام آماری، به‌شرح وضع موجود آمار و اطلاعات در وزارتخانه پرداخت و با ارائه راهکارهایی در این خصوص بر تسریع  تهیه سالنامه آماری تاکید کرد.  

وی با قدردانی از تمامی واحدهای ستادی و سازمان‌های وابسته که در تهیه ماهنامه و سالنامه آماری وزارتخانه همکاری دارند،به زمان بر بودن پاسخ به مکاتبات از سوی برخی از دفاتر اشاره و بر تسریع در روند امور تاکید کرد.

زاهدیان افزود: درخصوص تقویم انتشاراتی از همه دفاتر و سازمان‌ها می خواهم تا تقویم انتشاراتی تهیه کرده و یک نسخه از آن را دراختیار مرکز آمار و اطلاعات راهبردی قرار دهند و از طریق سامانه اطلاع رسانی شود.

وی با بیان این در این نشست مقرر شد تکالیف تعریف شده از سوی مرکز آمار ایران برای سازمان‌های وابسته وزارتخانه تا پایان سال جاری اعلام و نتیجه آن منعکس شود خاطر نشان کرد: بر اساس مصوبات این جلسه مقرر شد آمارهای مربوط به حوادث شغلی و درمان که از سازمان تامین اجتماعی اخذ می‌شود بررسی و تجدیدنظر و در گزارش‌ها و نشریات از آمارهای معاونت روابط کار استفاده شود.

رئیس مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: بر اساس مصوبات این جلسه کمیته‌ای تحت عنوان "کمیته تبادل اطلاعات" برای  رفع چندگانگی‌های موجود در اخذ اطلاعات سازمان تأمین اجتماعی، تشکیل شود.

در این جلسه اولین گزارش از میزان پیشرفت و درصد تحقق اقدامات و برنامه‌های فاز اول سند توسعه نظام آماری وزارتخانه ارائه و همچنین توضیحاتی در خصوص نحوه همکاری و تعامل واحدهای ستادی و اجرایی و سازمان‌های وابسته در پیشبرد اهداف این سند عنوان شد.

همچنین با توجه به اینکه از سال 1396، 20 امتیاز ارزیابی دستگاه ها از طرف سازمان امور اداری و استخدامی کشور در اختیار مرکز آمار ایران قرار گرفته است، مقرر شد از سال آینده تمامی دستگاه‌ها گزارش اقدامات خود را در راستای برنامه ملی آمار  در "سامانه رصد برنامه ملی آمار" بارگذاری کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: