کد خبر: ۸۷۴۹۴۴
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۲
تعداد بازدید: ۱۹۳
فاز نخست اسکله بندر صیادی تنگ کنارک، بعداز ظهر امروز (چهارشنبه) با حضور معاون اول رییس جمهور افتتاح شد.

افتتاح و بازدید از فاز یک اسکله بندر صیادی جدید تنگبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا ،  این طرح با هدف رونق صید و صیادی، شامل ساخت اسکله، موج شکن، تأسیسات خشکی، محوطه سازی و لایروبی، ‌با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان در ۳۶ ماه به بهره برداری رسیده است و قابلیت پهلوگیری ۱۲۰ فروند شناور لنج، همچنین ۲۵۰ فروند قایق را دارد.

بندر صیادی تنگ یکی از قدیمی ترین اسکله های صیادی در حوزه شهرستان کنارک در ۱۱۰ کیلومتری مسیر چابهار – جاسک واقع شده و از نقاط مهم صیادی و گردشگری سواحل مکران به حساب می آید.

استفاده مناسب از ظرفیت ها و توانمندی های منطقه به ویژه ذخایر خداداد دریا می تواند منجر به رونق اقتصاد خانوار و ایجاد اشتغال پایدار برای صدها نفر شود، با افتتاح این بندر جدید صیادی ده هزار تن به میزان تولید شیلات و حدود دو هزار نفر اشتغال مستقیم ایجاد می شود.

معاون اول رییس جهمهور پس از بازدید هوایی از این اسکله در گفتگوی صمیمی و رو در رو با صیادان و فعالان حوزه شیلات در این بندر در جریان نیازمندی ها و مشکلات و مطالبات آنها قرار گرفت.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت،جهانگیری پس از بازدید از این اسکله برای حضور در نشست توسعه سواحل مکران راهی چابهار شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: