کد خبر: ۸۷۴۳۵۴
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸
تعداد بازدید: ۳۳۴
سرمربی آبی پوشان بلافاصله بعد از پیروزی برابر گل گهر مدافع با کیفیت و خوش اخلاق تیمش را در اختیار باشگاه قرار داد تا نشان دهد برای حفظ نظم تیمی اصرار دارد.

نکاتی از اختلاف «میلیچ» و محمود فکری/ حق با کدام طرف است؟به گزارش خبرداغ به نقل از مهر، پستی حمایتی با چاشنی یک ابهام کوچک کافی بود تا محمود فکری بار دیگر یکی از بازیکنانش را در اختیار باشگاه قرار داده و این بار قرعه به نام بازیکنی افتاد که دست بر قضا خوش اخلاقی‌اش را ثابت کرده و در دل هواداران این تیم هم جایگاه ویژه‌ای دارد.

با اینکه میلیچ معتقد است پستی که در صفحه شخصی‌اش گذاشته کاملاً جنبه حمایتی داشته و در گفتگویی کوتاه اقدام باشگاه را به شوخی تشبیه کرده، اما اینها چیزی را تغییر نمی‌دهد و حالا میلیچ بعد از شیخ و اسماعیلی، در اختیار باشگاه قرار گرفت تا احتمالاً بعد از برگزاری جلسه‌ای به تمرینات بازگردد.

فکری در شرایطی چنین تصمیمی را گرفت که تیمش به دیدار بزرگ فصل نزدیک می‌شود و شرایط محمد نادری دیگر مدافع چپ تیمش برای رسیدن به دربی هنوز مشخص نیست. با این وجود سرمربی استقلال در تصمیمش جدی است و گویا قصد ندارد اجازه بر هم خوردن نظم گروهی تیمش تحت هر شرایطی باشد. در این رابطه به چند نکته اشاره می‌کنیم.

۱- مسئولیت بازی کردن یا بازی نکردن هر بازیکنی در هر تیمی در هر کجای دنیا بر عهده سرمربی است و این یک قانون در فوتبال است و در این رابطه با اینکه می‌توان انتقاد کرد، اما حکمی نمی‌توان صادر کرد.

۲- وقتی تیمی نتیجه لازم را می‌گیرد، حتی به بازی کردن یا بازی نکردن یک بازیکن انتقاد هم نمی‌توان داشت چون نتیجه گرفته شده است.

۳- استقلال در یک بازی بسیار مهم در خانه حریفی قدرتمند در حالی به پیروزی رسید که یک پنالتی را هم از دست داد. یعنی می‌توانست پیروزی بزرگ‌تری را به دست آورد؛ و این پیروزی در غیاب میلیچ رقم خورد.

۴- آبی پوشان به واسطه همان پیروزی بزرگ به صدر جدول صعود کردند و هم اکنون با یک بازی کمتر صدرنشین مسابقات هستند که این جای هر انتقادی را هم می‌گیرد.

اما در قبال نکات بالا، باید نکاتی را هم از زاویه دید دیگری مطرح کرد تا با مقایسه آنها قدری زوایای نامشخص این برخورد نیز مشخص شود. برخی از منتقدان نیز نکاتی در نقد این نوع برخورد با بازیکن دارند که به چند نمونه از آنها اشاره می‌کنیم.

۱- در حالی که تنها ۹ هفته از لیگ برتر گذشته، فکری چند بازیکن را در اختیار باشگاه قرار داده و این باعث می‌شود در برخورد بازیکن و باشگاه، برخی حرف‌های ناگفته هم رد و بدل شود که چه بسا در انگیزه‌های بازیکن تاثیر منفی بگذارد.

۲- منتقدان به این تصمیم فکری معتقدند فکری با برخی از بازیکنان مماشات کرده و در قبال برخی از بازیکنان مته به خشخاش می‌گذارد و در برخوردهای انضباطی یکسان برخورد نمی‌کند. به عنوان مثال به بازیکنی می‌توان اشاره کرد که بر علیه هواداران پیام منتشر می‌کند و سپس مقابل دوربین درخواست جدایی می‌کند، اما برخوردی با وی نمی‌شود و در بازی بعدی کاپیتان می‌شود.

۳- شاید می‌شد این برخوردهای انضباطی بدون رسانه‌ای شدن و در فضایی دوستانه و پشت درهای بسته صورت می‌گرفت و بلافاصله بر علیه بازیکن در رسانه‌های باشگاه مطالبی نوشته نمی‌شد.

۴- افزایش تعداد بازیکنانی که با آنها برخورد انضباطیِ رسانه‌ای صورت گرفته در ادامه فصل می‌تواند بر کیفیت فنی تیم تاثیر منفی بگذارد.

حال با دانستن نقطه نظرات موافقان و مخالفان برخورد فکری با هرویه میلیچ مدافع کروات استقلال باید دید در نهایت تکلیف این مدافع چه زمانی و با چه نحوی با تیم مشخص می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: