کد خبر: ۸۷۴۱۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱
تعداد بازدید: ۱۷۸
کارشناس فوتبال گفت: خوشبختانه تیم‌های زیادی در بالای جدول با یکدیگر رقابت دارند و این فشردگی امتیازات نشان می‌دهد فاصله تیم ها با هم کم شده است.

نزدیکی تیم‌های لیگ برتری مزیت است/ هیچ تیمی حاشیه امنیت نداردبه گزارش خبرداغ به نقل از مهر، لیگ برتر در حالی از هفته هشتم عبور کرد که تعدادی بازی معوقه در این مسابقات به جا مانده و جدول چندان منظمی نداریم. با این وجود حضور چند تیم در بالای جدول نشان از رقابتی فشرده برای قهرمانی در این فصل از رقابت‌ها دارد.

در این رابطه مسعود اقبالی کارشناس فوتبال در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: حضور چند تیم جدید در کورس بالای جدول نشانه‌های خوبی است. جدول به ما می‌گوید فاصله امتیازات بسیار نزدیک است و این بدان معناست که فوتبال دو قطبی از بین رفته است. تیم اول ۱۵ امتیازی است و تیم نهم جدول ۱۰ امتیازی است. وقتی فاصله بین ۹ تیم بالای جدول تنها ۵ امتیاز است، یعنی هیچ تیمی در بالای جدول حاشیه امنیت ندارد و با یکی دو پیروزی یا شکست می‌تواند چندین پله صعود یا سقوط کند.

مدرس رسمی AFC اضافه کرد: تا اینجای کار خوشبختانه به صورت کج‌دار و مریض فوتبال ما با شرایط کرونایی کنار آمده و به هر طریقی بوده خودش را کشانده است. اتفاق خاصی هم در فوتبال نیفتاده که این جای شکر دارد. تنها ضربه مهلکی که فوتبال ما مثل فوتبال همه دنیا از کرونا خورده، فقدان تماشاگر است.

اقبالی تاکید کرد: خیلی از تیم‌ها با اینکه قدرتمند بودند اما حضور هواداران شان آنها را در بازی‌های خانگی قدرتمند تر می‌کرد که این البته جزئی از فوتبال است. اما در این فصل که تماشاگر نداریم، تیم‌ها هم قادر به استفاده از این قدرت نهفته روی سکوها نیستند و باید بر اساس توانمندی‌های فنی خود و بدون فشار سکوها نتیجه بگیرند و شاید یکی از دلایلی که تیم‌ها تا این میزان به یکدیگر نزدیک شده‌اند همین باشد.

کارشناس فوتبال گل گهر را پدیده این فصل دانست و در این خصوص گفت: نتایجی که گل گهر تا این مقطع که یک چهارم از فصل است گرفته بسیار بالاتر از حد انتظار بوده و صدرنشینی متوالی آنها در این هفته‌ها قابل توجه است. اگر سیرجانی‌ها بتوانند این صدرنشینی را ادامه دهند واقعاً جای تمجید دارد.

وی افزود: یکی از نقاط منفی لیگ بیستم حضور بدون مقدمه چند چهره جدید به عنوان سرمربی است و حتی افرادی را به عنوان سرمربی داریم که دوره‌های مربوطه را کامل طی نکرده و فاقد مدارک لازم هستند. این در حالی است که فوتبال مربیان مجرب و صاحب سبک و کلاس کم ندارد.

اقبالی بیان داشت: ما یا از این طرف بام می‌افتیم یا از آن طرف. یا اصلاً در فوتبال دست به جوان‌گرایی نمی‌زنیم یا به نام جوان گرایی دست به کارهای عجیبی می‌زنیم. بهتر است جوانانی که به مربیگری علاقمند هستند از راه و روش درستش وارد این حرفه شوند و توجه مدیران باشگاه را نیز به این موضوع جلب می‌کنم که با اقداماتی احساسی یا اقتصادی به آینده این مربیان جوان و فوتبال ما آسیب نرسانند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: