کد خبر: ۸۷۳۴۸۳
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۸
تعداد بازدید: ۳۵۹
تیم پرسپولیس در چند سال اخیر به واسطه حفظ اسکلت اصلی اش و داشتن ثبات در بدنه فنی تیم موفقیت های زیادی کسب کرد که از جمله آن چهار قهرمانی متوالی و رسیدن به دو فینال لیگ قهرمانان آسیا بود.

پای بی‌تدبیری روی گلوی سرخ‌ها/ ضرر 3 میلیون یورویی پرسپولیس از جدایی 4 ستاره!به گزارش خبرداغ ، تیم پرسپولیس در چند سال اخیر به واسطه حفظ اسکلت اصلی اش و داشتن ثبات در بدنه فنی تیم موفقیت های زیادی کسب کرد که از جمله آن چهار قهرمانی متوالی و رسیدن به دو فینال لیگ قهرمانان آسیا بود.

 

اما در پایان لیگ نوزدهم که با پوکر قهرمانی سرخ ها همراه بود چند ستاره این تیم با دریافت پیشنهادهای خارجی وسوسه انگیز و تلاش ناکافی مدیریت باشگاه برای جلب رضایت شان از پرسپولیس جدا و راهی لیگ های قطر و پرتغال شدند.

 

علی علیپور، مهدی ترابی، شجاع خلیل زاده و حالا بشار رسن چهار مهره کلیدی پرسپولیس در فصل های اخیر بودند که به ترتیب به لیگ پرتغال و قطر رفتند آن هم بدون آنکه باشگاه بابت انتقال آنها به لیگ های خارجی درآمدزایی خاصی داشته باشد. اواسط فصل گذشته بود که باشگاه آنتورپ بلژیک برای علیرضا بیرانوند دروازه بان ملی پوش و سابق پرسپولیس پیشنهاد رسمی فرستاد و دو باشگاه مذاکراتی داشتند و مقرر شد در پایان لیگ نوزدهم بیرانوند راهی تیم جدیدش شود که البته به خاطر شیوع کرونا و تعطیلی لیگ این اتفاق زودتر رخ داد و سرخ ها چند هفته پایانی را بدون بیرو سپری کردند.

 

بیرانوند با اینکه می توانست تا پایان فصل بماند و به عنوان بازیکن آزاد راهی تیم جدید شود برای کمک به باشگاه قراردادش را تمدید کرد تا از قبال آن باشگاه در صورت انتقالش مبلغی را از باشگاه مقصد به عنوان حق ترانسفر دریافت کند. هرچند پرسپولیسی ها در حق بیرانوند ادای دین نکردند و حتی پاداش های قهرمانی و آسیایی او پرداخت نشد با این حال از انتقالش به آنتورپ 750 هزار یورو به پرسپولیس رسید. باشگاه پرسپولیس که این تجربه موفق را داشت در مورد قرارداد علیپور و ترابی و شجاع و بشار هم می توانست چنین توافقی با آنها کند اما در کمال تعجب مدیریت باشگاه خیلی راحت از کنار درآمدزایی قابل توجه بابت انتقال آنها گذشت و تنها در مورد بشار پول ناچیزی نصیب باشگاه خواهد شد.

 

اگر هر کدام از این چهار بازیکن مثل بیرانوند قراردادشان را ولو صوری تمدید می کردند تا هنگام انتقال شان همان اندازه پولی که باشگاه آنتورپ بلژیک بابت رضایت نامه بیرو پرداخت نصیب باشگاه پرسپولیس شود حداقل 3 میلیون یورو برای باشگاه درآمدزایی می شد. رقمی رویایی که می توانست بسیاری از مشکلات مالی سرخ ها را حل کند. اما بی تدبیری و سومدیریت مثل همیشه فرصت ها را تبدیل به تهدید کرد و حالا جز حسرت چیزی باقی نمانده است.

جام نیوز

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: