کد خبر: ۸۷۳۴۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲
تعداد بازدید: ۴۲۱
همه ما گاهی اوقات با تکرر ادرار مواجه میشویم ،که این امراغلب بدنبال افزایش مصرف مایعات یا حتی سرمای محیط میباشد که موقتی است اما اگر بدون آنکه در میزان مایعات مصرفی خود افزایشی داده باشیم تکرر ادرار رخ دهد آزمایش ادرار و بررسی از نظر عفونت ونیز بررسی سطح قند خون ایده خوبی است.

دیابتبه گزارش خبرداغ به نقل از روابط عمومی صندوق بازنشستگی فولاد،همه ما گاهی اوقات با تکرر ادرار مواجه میشویم ،که این امراغلب بدنبال افزایش مصرف مایعات یا حتی سرمای محیط میباشد که موقتی است اما اگر  بدون آنکه در میزان مایعات مصرفی خود افزایشی داده باشیم تکرر ادرار رخ دهد  آزمایش ادرار و بررسی از نظر عفونت ونیز  بررسی سطح قند خون ایده خوبی است.

سوخت مورد نیاز سلول های بدن انسان قند است ومواد مصرفی ماپس از تبدیل به قند به سلولها رسیده ودر آنجا تبدیل به  انرژی می گردد. با این وجود، قند بیش از حد می تواند موجب خستگی و افزایش خطر ابتلا به بیماری دیابت شود.

سطح قند خون به آن چه می خوریم بستگی دارد.

مصرف مواد غذایی پر کربوهیدرات مانند نان ؛ سیب زمینی….. و مواد شیرین  قند خون را افزایش میدهد که. بدن برای کنترل قند خون انسولین تولید می کنداما گاهی اوقات انسولین تولید شده در بدن برای کنترل قند خون کافی نبوده ،و سطح قند خون بالا باقی میماند که در این حال.بیماری دیابت رخ میدهد.

در این بیماری خطر ابتلا به ، نارسایی کلیوی، بیماری قلبی ؛از دست دادن بینایی تنگی و انسداد رگها و مشکلات دیگر افزایش مییابد

جهت جلوگیری از بیماریهای ناشی از دیابت ؛ توجه به علایم زیر میتواند کمک کننده باشد :

 

تکرر ادرار

زمانی که میزان قند خون زیادی وارد کلیه ها می شود، آب بیشتری توسط آنها جذب می شود، که این شرایط تکرر ادرار را به همراه دارد. اگر با تکرر ادرار مواجه هستید، بدون این که در میزان مایعات مصرفی خود افزایشی داده باشید، بررسی سطح قند خون ایده خوبی است.

 

افزایش تشنگی

هنگامی که به طور مکرر دفع ادرار را انجام می دهید، بدن آب از دست می دهد و درنتیجه تشنگی بر شما غالب می شودو این ادامه دارخواهد بود زیرا هرچه بیشتر آب بنوشید، نیاز به دفع ادرار نیز بیشتر خواهد شد.

 

تاری دید

میزان بیش از اندازه قند در بدن می تواند آسیب دائمی به قدرت بینایی شما وارد کند.که از جمله این آسیب ها خونریزی عروق شبکیه است که در اصطلاح به آن خونریزی ته چشم میگویند ؛ از عوارض دیگر تورم عدسی چشم است که باعث تاری دید میگردد.

 

احساس گزگز ویا خواب رفتگی

زمانی که قند خون و فشار خون بسیار بالا است می‌تواند منجر به آسیب به اعصاب سراسر بدن گردد. که می‌تواند باعلایم درد، سوزش ؛ احساس گزگز و خواب رفتگی وهمچنین  از دست دادن حس در آن قسمت‌ها بخصوص در پاها خود را نشان دهد. از دست دادن حس از اهمیت خاصی برخوردار است، زیرا می‌تواند موجب ناآگاهی فرد از وارد شدن صدمه و آسیب شود و نهایتا” منجر به عفونت‌های جدی و احتمالا”قطع عضو گردد . از آسیب های دیگری که میتوان به آن اشاره کرد مشکلات جنسی در آقایان میباشد.

 

احساس گیجی و عدم تمرکز

قند خون انرژی مورد نیاز سلول های بدن انسان را تامین می کند؛ اما بالا بودن قند خون.بصورت معکوس منجربه احساس گیجی و فقدان تمرکز می شود.

 

کاهش وزن

اگر احساس افزایش گرسنگی دارید  و با وجود مصرف غذای بیشتر  کاهش وزن داشته اید نیاز هست از نظر احتمال دیابت بررسی شوید .

 

بیماریهای  لثه

سطوح بالای قند خون موجب تجمع باکتری های بد در دهان می شود و این شرایط احتمال خونریزی لثه را هنگام مسواک زدن یا استفاده از نخ دندان افزایش می دهد.

 

آهنگ کند بهبود زخم ها

قند خون بالا می تواند بر اعصاب و گردش خون شما تاثیرگذار باشد و شرایط را برای رسیدن خون به زخم ها یا کبودی ها دشوارتر سازد.

اگر روند بهبودی بریدگی یا کبودی بیش از مدت زمان عادی طول می کشد به پزشک مراجعه کنید تا شرایط به صورت دقیق بررسی شود.

 

احساس خستگی مداوم

اگرچه قند خون انرژی مورد نیاز ما را تامین می کند، اما با افزایش بیش از اندازه آن شرایطی کاملا متضاد را ایجاد و با احساس خستگی مداوم مواجه می شوید. هنگامی که قند خون بالا است از طریق کلیه ها از بدن خارج می شود و نتیجه این شرایط چیزی جز احساس خستگی نیست.

عفونت های ادراری

بیماری‌های باکتریایی و عفونت‌های ادراری می‌تواند از نشانه‌های خاموش دیابت باشد.

زیرا وجود مقادیر بالای قند در ادرار، موجب جذب باکتری‌ها در ناحیه تناسلی می‌شوند.

 

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: