کد خبر: ۸۷۳۰۷۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱
تعداد بازدید: ۲۰۳
در سالروز ولادت با سعادت حضرت زینب کبری سلام‌الله‌علیها و روز پرستار، رهبر انقلاب اسلامی به صورت زنده و تلویزیونی با مردم سخن گفتند.

استخدام پرستاران توسط مسئولان دنبال شود/ تاکید بر اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاریبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سخنرانی امروز خود به مناسبت میلاد حضرت زینب(س)، ضمن تبریک روز پرستار گفتند: امروز پرستاران در چشم مردم از همیشه عزیزتر و شرافتمندتر هستند.

ایشان فرمودند: پرستاران هم به جسم بیمار کمک می‌کنند و هم اینکه جان و روح او را آرامش می‌بخشند. در مورد کمک جسمانی که گفتم، باید آن را مهم شمرد. بیماری که نیاز به پرستاری دارد، اگر بهترین پزشک هم در بالین او حاضر شود اما پرستاری نباشد که او را حمایت کند بهبودی دشوار خواهد شد. اگر پرستار نباشد ممکن است معالجه به نتیجه نرسد.

مقام معظم رهبری همچنین افزودند: در باب کمک روحی که گفتیم پرستار غمگسار است، یکی از ارزش های والای انسانی است. در اسلام شفقت، همدلی و مهربانی یکی از دستورات عمده است. پرستاران در این کار روحیه خودشان را آماده می‌کنند و خسته هم می شوند اما تحمل می‌کنند.

وضع پرستاران ما باید به نحوی باشد که با خیال راحت به کارخود بپردازند. باید خیال خانواده های آنها نیز از این بابت راحت باشد.

من در این زمینه بحث تخصصی نمی‌توانم بکنم و این کار باید در مراکز تخصصی خودش انجام بگیرد. شاید یکی از کارهای لازم الاجرا اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری باشد که این قانون مدت‌ها قبل تصویب شد و به سود پرستاران است اما اجرا نشده است. البته کارهای دیگری هم وجود دارد. استخدام پرستار هم یکی دیگر از کارهای خوب است.  

من یک زمانی به مسئولان گفتم باید حدود ۳۰ هزار پرستار را استخدام کنید ولی مشکلاتی داشتند و نشد ولی باید این مساله را با جدیت دنبال کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: