کد خبر: ۸۷۲۸۰۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۶
تعداد بازدید: ۲۳۳
چهارمین نشست کمیته مشترک همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت توسعه اداری کار و امور اجتماعی دولت قطر به صورت مجازی برگزار شد .

شاکرمی در نشست کمیته مشترک همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با قطر : روابط دو کشور در حوزه های کار، اشتغال و تامین اجتماعی گسترش خواهد یافتبه گزارش خبرداغ به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حاتم شاکرمی در دیداری که از طریق ویدئو کنفرانس با محمدحسن آل عبیدلی معاون روابط کار کشور قطر انجام شد ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این نشست ، خواستار توسعه و تعمیق روابط دو کشور در حوزه های روابط کار، اشتغال، تامین اجتماعی و آموزش های فنی و حرفه ای شد.

وی ضمن استقبال از ملغی کردن نظام کفالت از سوی دولت قطر گفت : تلاش های شما در اصلاح نظام کفالت که با استقبال بین المللی روبرو شد اقدام ارزشمندی بوده و آثار مثبت و سازنده ای در بهبود مدیریت بازار کار دارد.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به این که آماده تبادل تجربیات در زمینه آموزش و  بازرسی کار از بنگاه های تولیدی ، صنعتی و خدماتی هستیم، تصریح کرد: امیدوارم در برنامه اقدام مشترک در زمینه رسیدگی به اختلافات کارگری، کارفرمایی، نظام‌های مزدی و چگونگی تشکیل تشکل‌های کارگری نیز از تجربیات دو کشور استفاده شود.

شاکرمی گفت: این برنامه اقدام مشترک زمینه تبادل تجربیات و همکاری های لازم را در حوزه های بازرسی کار، آموزش های بازرسی کار و تدوین استانداردهای نوین در زمینه بازرسی کار و روابط کار را مهیا خواهد کرد. 

وی تصریح کرد: ما در حوزه روابط کار و مدیریت بازار کار، کشور قطر را جز کشورهای موفق منطقه می‌دانیم و امیدواریم در این زمینه همکاری های بیشتری داشته باشیم و زمینه تبادل نیروی کار ماهر و متخصص را با پوشش بیمه ای فراهم کنیم.

  در ادامه این نشست ، محمدحسن العبیدلی معاون روابط کار کشور قطر ضمن تشکر از همکاری های دولت جمهوری اسلامی ایران گفت: این نشست همکاری های موثر آتی را به دنبال خواهد داشت و گامی برای استحکام و تقویت زمینه های همکاری های مشترک دو کشور در همه زمینه ها از جمله حوزه های روابط کار می باشد. 

وی افزود: با توجه به تصویب چند قانون در این کشور از جمله لغو نظام کفالت و تصویب قانون حداقل دستمزد و قانون مجازات عدم پرداخت دستمزدها قوانین مربوط به ایمنی و بهداشت کار نیازمند  هستیم از تجارب کشور ایران برای اجرای هر چه مطلوب تر این قوانین استفاده کنیم .

وی گفت: اجرای این قوانین نیز می تواند موجب صیانت از نیروهای متخصص و ماهر ایرانی در این کشور شود و در صدد هستیم که تعداد نیروهای ماهر و متخصص ایرانی را افزایش دهیم.

علی حسین شهریور مدیرکل امور بین الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز گفت : در سومین جلسه مشترک مقرر شد طرف ایرانی، پیش‌نویس همکاری مشترک را تدوین و برای بررسی به طرف قطری ارسال کند.

وی با تاکید بر این که باید گام های عملی برای همکاری فنی برداشته شود، تصریح کرد: ارتقاء سطح همکاری‌ها،گسترش مناسبات دو جانبه در حوزه روابط کار، سیاستگذاری بازار کار و تبادل نیروی کار ماهر و متخصص، لزوم همکاری و حمایت بیشتر از مواضع یکدیگر در سازمان بین‌المللی کار، تسهیل در صدور ویزای کار برای نیروی کار ماهر و متخصص جدید از جمله توافقات چهارمین کمیته مشترک است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: