کد خبر: ۸۷۲۷۷۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۶
تعداد بازدید: ۲۴۵
استقلال با پیروزی2 بر صفر برابر شهرخودرو در مشهد، مجالی پیدا کرد تا از انبوه حواشی این چند وقت اخیر، از داستان درگیری گلرها و پرخاشگری محمود فکری تا غائله فرشید اسماعیلی خلاص شود و نفسی بکشد.

قدرت‌نمایی خریدهابه گزارش خبرداغ ، استقلال با پیروزی2 بر صفر برابر شهرخودرو در مشهد، مجالی پیدا کرد تا از انبوه حواشی این چند وقت اخیر، از داستان درگیری گلرها و پرخاشگری محمود فکری تا غائله فرشید اسماعیلی خلاص شود و نفسی بکشد. حالا آنها یک‌پنجم از مسابقات لیگ برتر را پشت سر گذاشته‌اند و فعلا در صدر جدول قرار دارند؛ هرچند پرسپولیس با 2 بازی کمتر شانس رسیدن به این تیم را دارد. 

 

  بازی مشهد را باید روز قدرت‌نمایی خریدهای جدید دانست. 6 بازیکن تازه‌وارد آبی‌ها در این مسابقه از ابتدا به میدان رفتند. رشید مظاهری، محمدحسین مرادمند، محمد نادری، مهدی مهدی‌پور، سبحان خاقانی و احمد موسوی این 6 نفر بودند. به این ترتیب چهره استقلال کاملاً نسبت به فصل گذشته تغییر کرد. بخش زیادی از اتفاقات مهم بازی هم توسط همین نفرات رقم خورد؛ از گل گرهگشای خاقانی تا اخراجی گرفتن مرادمند از تیم حریف.

 

   بین نفرات تازه‌وارد به‌طور مشخص باید به رشید مظاهری اشاره کرد. دروازه‌بان جدید استقلال که در مسابقات قبلی هم بد عمل نکرده بود، در این دیدار به وضوح نشان داد که چرا انتقالش به جمع آبی‌پوشان حیاتی بوده است. اگر پارسال بود شاید استقلال با همین نمایش از یک تیم 10نفره شکست می‌خورد و یک الم‌شنگه درست و حسابی راه می‌افتاد، اما رشید مظاهری تفاوتش با حسینی را نشان داد. او در مشهد چند مهار خوب برابر مهاجمان کم‌دقت شهرخودرو و مخصوصا احمد الجبوری داشت.

 

   بدون تردید سورپرایز محمود فکری استفاده از سبحان خاقانی بود. او آبان امسال با عقد قراردادی 5ساله به استقلال پیوست و 90درصد هواداران این تیم تا قبل از بازی یکشنبه حتی در جریان حضور این بازیکن در جمع آبی‌پوشان نبودند. فارغ از اینکه سبحانی نمایش خوبی داشت و گل اول بازی را هم زد، محمود فکری با این تصمیم نشان داد جسارت اعتماد به جوانان را دارد و این بسیار ارزنده است. سرمربی استقلال در روزهای سختی این تصمیم را گرفت و همین مسئله نشان می‌دهد بقیه بازیکنان گمنام هم می‌توانند شانس بازی داشته باشند.

 

   مهدی قائدی بیش از حد خودش را تحت فشار قرار داده است. ناکامی او در گلزنی هنوز شکل فاجعه‌بار پیدا نکرده که قرار باشد هر بازی به تصاویر گریه کردن او پیوند بخورد. مهاجم ریزنقش استقلال نسبت به عملکرد فصل قبل خودش تنها 2 گل عقب است. قائدی پارسال تا پایان هفته ششم تنها 2 گل به نفت مسجدسلیمان و گل‌گهر سیرجان زده بود. به علاوه نباید فراموش کنیم او شیخ دیاباته را هم به‌عنوان زوج مکمل و اصلی‌اش در میدان نمی‌بیند و قطعا اگر مهاجم مالیایی برگردد، شرایط مهدی هم بهتر خواهد شد. همچنین نیازی به بازگویی نیست که ارسلان مطهری کماکان از فرصت‌هایش برای فیکس ماندن در ترکیب استقلال استفاده نمی‌کند و با این شرایط دلیلی ندارد بعد از بهبودی شیخ، همچنان از مطهری در ترکیب اصلی استفاده شود.

 

   نهایتا باید به ویرانی خط دفاعی استقلال اشاره کنیم. اینکه علی کریمی جدا شده و مسعود ریگی هم در این بازی حضور نداشت قبول؛ اما استقلال وحشتناک به تیم‌های رقیب موقعیت گل می‌دهد. اصلا تک به تک 20متری در مسابقه‌ای که شما یک بر صفر جلو هستی و تیم حریف هم یک بازیکن کمتر دارد، بی‌معنی است. باورکردنی نیست که استقلال در 2 دیدار اخیرش برابر نفت و شهرخودرو حدود 10موقعیت مسلم گلزنی در اختیار رقبا قرار داده است. واضح است که اگر تیم فرصت‌طلب‌تری روبه‌روی آبی‌پوشان باشد، استقلال با این ساختار دفاعی نمی‌تواند جان سالم به در ببرد. تا دیر نشده، فکری باید کاری انجام بدهد.

جام نیوز
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: