کد خبر: ۸۷۲۷۵۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۲
تعداد بازدید: ۳۳۲
دومین نشست کمیته توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور غلامرضا پناه معاون توسعه مدیریت و منابع ، سید جواد رضوی رییس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری و سایر اعضای کمیته برگزار شد .
دومین نشست کمیته توسعه دولت الکترونیک و هوشندسازی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شدبه گزارش خبرداغ به نقل از  مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی  وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، معاون توسعه مدیریت و منابع  در ابتدای این نشست با تقدیر از تلاش های صورت گرفته در حوزه فناوری  اطلاعات گفت:  در اجرای پروژه سامانه جامع روابط کار تردیدی وجود ندارد. علاوه بر این با توجه به اینکه سامانه مذکور هم اکنون مخاطبین بسیاری دارد ،اجرای آن موجب شفافیت و رضایت ارباب رجوع خواهد شد. 
وی همچنین تصریح کرد: مسائل حقوقی سامانه جامع روابط کار توسط کمیته ای در معاونت توسعه مدیریت و منابع، حل و فصل خواهد شد.
در این نشست  همچنین سید جواد رضوی، رییس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری گزارشی درخصوص سامانه جامع روابط کار و زیر سامانه های آن ارائه کرد.
وی  درخصوص گذرگاه خدمات الکترونیک و ضرورت ایجاد مرکز تبادل اطلاعات خوشه رفاه و تامین اجتماعی نیز گفت: به منظور  بهره گیری از توانمندی های شرکت های خصوصی باید چارچوب و ساز وکار  قانونی دیده شود، به طوری که تمامی  APIهای وزارت متبوع  و سازمان های تابعه (رابط برنامه‌نویسی نرم‌افزار) را پوشش دهد. 
رضوی درخصوص اقدامات صورت گرفته برای گذرگاه خدمات دولت الکترونیک (GSB) و گذرگاه عمومی خدمات دولت الکترونیک (PGSB) نیز گفت: تاکنون دوازده وب سرویس وزارتخانه بر روی GSB قرار داده شده و وزارتخانه در حال برقراری ارتباط با گذرگاه  PGSB است. 
به گفته وی ،چهار وب سرویس نیز به سازمان فناوری اطلاعات برای پیاده سازی در PGSB ارائه شده است .
رضوی ضمن اشاره به اقدامات اجرایی میز خدمت الکترونیک، درخصوص میز خدمت حضوری وزارت متبوع و ضرورت برنامه ریزی  برای  ارائه خدمات مطلوب در این حوزه گفت : میزان رضایت افرادی که به میز خدمت حضوری مراجعه می کنند، سنجیده و برای افزایش میزان رضایت مندی آنان برنامه ریزی می شود. همچنین سامانه های خدمات وزارتخانه به سامانه سازمان اداری و استخدامی کشور متصل و امکان اخذ بازخورد از متقاضیان استفاده از این خدمات فراهم خواهد شد.
رییس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری، ضمن ارائه گزارشی از ارتقای سطح امنیت اطلاعات در سامانه های وزارتخانه و ضرورت آن بیان کرد: به منظور حفظ امنیت داده ها، هرگونه ارائه خدمات زیرساختی منوط به رعایت ضوابط و قواعد مربوطه خواهد بود. 
در پایان گزارشی از ضرورت تجهیز و استانداردسازی مرکز داده (دیتا سنتر) وزارت متبوع و همچنین برنامه ریزی صورت گرفته برای اجرای پروژه مذکور ارائه شد.

کمیته توسعه دولت الکترونیک و هوشندسازی

 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: