کد خبر: ۸۷۲۲۹۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۰
تعداد بازدید: ۲۱۹
گاهی می‌پرسند، با کدام استدلال می‌گویید ایران پیشرفت کرده است؟ پاسخ به این سؤال کار چندان سختی نیس

پیشرفت‌های ایران اسلامی قابل انکار نیستبه گزارش خبرداغ به نقل از روزنامه رسالت ،گاهی می‌پرسند، با کدام استدلال می‌گویید ایران پیشرفت کرده است؟ پاسخ به این سؤال کار چندان سختی نیست.
صرف‌نظر از دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، سیاسی، دفاعی و حتی اقتصادی که دوست دشمن بر آن اذعان دارند و با آمار و ارقام منابع مختلف داخلی و خارجی قابل اثبات است، کافیست فقط یک نکته را با دقت بیشتر مورد توجه قرار دهیم.
جمعیت ایران در ابتدای انقلاب اسلامی حدود 32 میلیون نفر بود و حتمابزرگترها به یاد دارند که میزان حقوق کارمندان دولت و نیز دستمزد و درآمد کارگران و کشاورزان که اکثریت جامعه را تشکیل می‌دادند، بسیار اندک و ناچیز بود و به همین دلیل سطح زندگی مردم نیز در آن زمان بسیار ساده و در پایین‌ترین سطح ممکن قرار داشت و اکثریت جامعه حتی از تأمین نیازهای ضروری خود عاجز بودند.
تنوع محصولات موجود در بازار از نظر تنوع، کمیت و کیفیت بسیار محدود و به همان میزان و بلکه بیشتر از آن، سطح زندگی و انتظارات و توقعات مردم از رفاه و آسایش نازل و به قول معروف در حد «بخور و نمیر» قرار داشت.
این در حالی است که در حال حاضر به رغم افزایش جمعیت کشور به بیش از 83 میلیون نفر و علی رغم تمام توطئه‌ها و فشارهای داخلی و خارجی وارده به نظام و نیز افزایش قابل توجه توقعات و انتظارات عمدتابه حق جامعه، نه‌تنها همه نیازهای ضروری کشور (به جز موادی که در برخی مقاطع با کمبود کاذب ناشی از احتکار و دلالی مواجه می شوند) بلکه انواع کالاهای غیرضروری و لوکس نیز به وفور در بازار وجود دارد.البته نمی‌شود تورم و گرانی سنگین که آن هم دلایل موجه و بعضاغیرموجه داخلی و خارجی دارد و در بسیاری از موارد خود ما با رفتارهای غلط اقتصادی و معیشتی و نیز سبک زندگی نادرست در بروز آن نقش داریم، را انکار کرد.
امید است این مشکل با انتخاب درست در آینده و رفع اشکالات گذشته، منجر به پیشرفت بیش از پیش کشور در عرصه‌های مختلف علمی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، دفاعی و رشد و جهش تولید در بخش‌های گوناگون صنعتی، کشاورزی و خدماتی شود.

احمدرضا هدایتی

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: