کد خبر: ۸۷۰۷۷۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۷
تعداد بازدید: ۵۰۸
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در پیامی درگذشت مرحوم پرویز پورحسینی بازیگر پیشکسوت تئاتر و سینما را تسلیت گفت.

دکتر مونسان درگذشت پرویز پورحسینی را تسلیت گفتبه گزارش خبرداغ به نقل از  میراث آریا، در پیام تسلیت دکتر علی اصغر مونسان آمده است:

«انالله و انا الیه راجعون

درگذشت هنرمند محبوب مردمی، زنده‌یاد پرویز پورحسینی، سینما و تئاتر ایران را داغدار کرد. بازیگر پرکاری که در کارنامه حرفه‌ای خود بازی در آثار کارگردان‌هایی مطرح و سرشناس را داشت، در بیش از یکصد فیلم، تئاتر و سریال، نقش‌هایی ماندگار خلق کرد و در عین حال از علاقه‌مندان و حامیان خانواده بزرگ هنرهای سنتی و صنایع‌دستی کشور بود.

بی شک گنجینه آثار نمایشی کشور مرهون بیش از نیم قرن تلاش هنری اوست و میراث ارزشمند هنرهای نمایشی به سهم فاخر آن هنرمند بزرگ میبالد.

کوچ ابدی مرحوم پرویز پورحسینی را به تمام دوست‌دارانش، به ویژه به جامعه هنری کشور و خانواده محترم آن فقید بخصوص فرزند گرامی‌شان که از همکاران قدیمی و تلاشگر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است تسلیت و تعزیت می‌گویم.

 روحش شاد و یادش در خاطره‌ها گرامی و مانا باد.»

زنده‌یاد پرویز پورحسینی متولد سال ۱۳۲۰، دانش‌آموخته بازیگری دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران بود و در کارنامه کاری‌اش همکاری با کارگردان‌های سرشناسی همچون پیتر بروک، آربی آوانسیان، علی رفیعی، علی حاتمی، بهرام بیضایی، حمید سمندریان، مسعود کیمیایی، احمدرضا درویش، داود میرباقری و کمال تبریزی ثبت شده است.

پرویز پورحسینی به گفته پسرش پورنگ پورحسینی ساعت ۳ بامداد جمعه هفتم آذرماه ۹۹ در سن ۷۹ سالگی به دلیل بیماری کرونا در بیمارستان فیروزگر تهران درگذشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: