کد خبر: ۸۷۰۵۹۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱
تعداد بازدید: ۱۹۰
رییس جمهور با اشاره به اهمیت افتتاح پروژه های عمرانی و نفتی در دوران تحریم گفت: در این سه سال جنگ اقتصادی که در مقابل آن ایستادگی کردیم؛ یک جنگ کامل بود که دیدیم دشمنان با همه توان به مصاف ملت ایران آمده‌اند اما شکست مفتضحانه خوردند.

کسانی که می‌خواستند ایران ۲۲ بهمن سال ۹۷ را نبیند به‌زودی به زباله‌دان تاریخ می‌روندبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی صبح امروز در سی و چهارمین هفته افتتاح طرح‌های ملی کشور با عنوان پویش «الف-ب ایران» که در آن طرح‌های بزرگ و ملی وزارت نفت در سه استان خوزستان، چهارمحال وبختیاری و بوشهر افتتاح شد، طی سخنانی با اشاره به سالروز وفات حضرت معصومه(س)، گفت: امروز سالروز وفات حضرت معصومه(س) است و شهر قم ما که امروز بزرگترین حوزه علمیه جهان اسلام در آن قرار دارد با حضور ایشان و از داشتن برکت قدوم ایشان به این جایگاه رسید و ما امروز به روح بلند ایشان، پدر بزرگوارشان حضرت امام موسی کاظم(ع) درود می‌فرستیم.

رئیس‌جمهور در ادامه با تاکید بر اهمیت طرح های افتتاح شده، اظهار داشت: امروز ما شاهد سه افتتاح بسیار مهم بودیم و  این در حالی است که در سه سال گذشته یک جمعی می‌خواستند ما را تحریم و ایران را منزوی کنند و در واقع با خیال خام خود با این تحریم‌ها می‌خواستند ما را نسبت به آینده کشور مایوس کنند. اما در مقابل مردم ما مشاهده کردند که ما در یک سه افتتاح آن هم با سرمایه‌گذاری ۳۰ هزار میلیارد تومانی داشتیم. همه این افتتاح ها دارای اهمیت بودند مخصوصا طرح اوره و آمونیاک که عمدتاً صادراتی هستند و این افتتاح هم جهش تولید و هم جهش صادرات است.

وی با اشاره به افتتاح مخازن متمرکز ذخیره سازی میعانات گازی پارس جنوبی در استان بوشهر اظهار کرد: بهره برداری از این مخازن از این حیث دارای اهمیت است که ما مخازن کافی برای ذخیره ظرفیت تولیدی نداشته و از این رو دچار مشکلاتی بودیم که با افتتاح امروز، در این مسیر هم قدم مناسبی برداشته شد.

رئیس جمهور با اشاره به جنگ اقتصادی سه سال اخیر علیه دولت و ملت ایران، بیان کرد: ایران همواره با تحریم مواجه بود و در مقابل آن مقاومت کرد. در این سه سال جنگ اقتصادی که در مقابل آن ایستادگی کردیم؛ یک جنگ کامل بود که دیدیم دشمنان با همه توان به مصاف ملت ایران آمده‌اند اما شکست مفتضحانه خوردند. آن‌هایی که در سال ۹۷ می‌خواستند ایران ۲۲ بهمن را نبیند تا چند وقت دیگر به زباله دان تاریخ ریخته می‌شوند. 

وی با بیان اینکه اقتصاد ایران در این سال‌ها نشان داد که یک اقتصاد بزرگ و مقام است، اظهار کرد: من فکر نمی‌کنم که در منطقه هیچ کشوری چنین قدرتی داشته باشد و بتواند طی سه سال جنگ اقتصادی رو در روی دشمن بایستد و موفق شود.

رییس شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر اینکه این امر تحقق پیدا نمی‌کرد مگر در سایه خودباوری و تاب آوری مردم ایران، گفت: در این خصوص شرایط ژئوپلیتیک ایران هم نقش بسزایی داشت. ایران از جایگاه جغرافیایی مهم برخوردار است و کسی نمی‌تواند ایران را از معادلات منطقه یا جهان حذف کند و علت آن هم جایگاه خاص و ژئوپلیتیک این کشور و مقاومت بلندی است که در طول تاریخ داشته است. بسیاری در گذشته آمدند که ایران را از بین ببرند اما نتوانستند و این گروهی که تا چند وقت دیگر کارش تمام می‌شود جزو آخرین گروه‌ها است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: