کد خبر: ۸۶۸۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳
تعداد بازدید: ۲۵۲
معاون امور زنان رئیس جمهور با اشاره به اقدامات دولت در حوزه آموزش و بهبود سلامت زنان روستایی اظهار داشت: ۲ هزار مربی را برای آموزش زنان روستایی آموزش خواهیم داد به آنها برای کمک خواهد کرد که زنان روستایی بتوانند با داشتن سواد حرکتی لازم سلامت کافی را در زندگی داشته باشند .

امضای توافقنامه با وزارت ورزش و جوانان برای بهبود شرایط جسمی زنان روستاییبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، "معصومه ابتکار" معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده امروز ۱۴ آبان ماه ۹۹ در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت: این هفته موافقت‌نامه‌ای را با آقای سلطانی فرد در ادامه همکاری‌هایی که با وزارت ورزش و جوانان داریم، برای ارتقا و بهبود وضعیت زنان روستایی امضا کردیم، هدف از این موافقت‌نامه این است که مشکلات اسکلتی و ناشی از سختی کار یا دشواری‌های مختلف که در زنان روستایی شناسایی شده است را بهبود ببخشیم. خوشبختانه بر اساس این توافقنامه ۲ هزار مربی را برای آموزش زنان روستایی آموزش خواهیم داد و این آموزش‌ها کمک خواهد کرد که زنان روستایی بتوانند در برابر شرایط سختی که دارند یا در بحث کشاورزی و فعالیت‌های دیگر بتوانند با ورزش، انجام حرکات بدنی لازم و داشتن سواد حرکتی، سلامت کافی را در زندگی داشته باشند و شاخص‌های مرتبط با کیفیت زندگی و سلامت را بتوانیم ارتقا دهیم.

وی با بیان اینکه در دولت دوازدهم در رابطه با زنان روستایی اقدامات متعددی انجام دادیم که یکی از آنها همکاری با وزارت جهاد کشاورزی است، اظهار داشت: در حال حاضر ۵۰ هزار زن روستایی برای تولید محصولات سالم و استاندارد آموزش دیده‌اند. همینطور صندوق‌های اعتبار روستایی توسعه پیدا کرده است. از جهت‌گیری‌های مهم این است که این صندوق‌ها هم به زنان روستایی آموزش‌های لازم را بدهند و هم بتوانند تسهیلات مورد نیاز فعالیت‌های کشاورزی و زنان روستایی را تامین کنند.

معاون امور زنان رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: از طرفی با نهضت سوادآموزی همکاری خیلی خوبی داریم که توسعه و ارتقاء سطح سواد و آموزش‌های لازم برای زنان روستایی و عشایری کشور را رقم می‌زند؛ خوش‌بختانه با تربیت مربی آموزشگر و توسعه آموزش‌ها در نقاطی که به هر دلیلی دسترسی زنان روستایی و عشایری به آموزش‌ها ممکن نبوده است، این طرح در حال اجرا است.

وی ادامه داد:‌ دستاوردهای خوبی داشته‌ایم در این دوره به زنان روستایی توجه خوبی داشتیم خوشبختانه تنها مورد توجه زنان روستایی قرار گرفته که امیدواریم استمرار  داشته باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: