کد خبر: ۸۶۷۹۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱
تعداد بازدید: ۳۲۵
در دیدار معاونین و مدیران وزارت کار با امام جمعه شهرکرد عنوان شد:
معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ایجاد و ‌شکل‌گیری زنجیره تولید، کلید رفع بیکاری و محرومیت‌زدایی استان چهارمحال و بختیاری است.

شکل‌گیری زنجیره تولید کلید رفع بیکاری چهارمحال و بختیاری ‌استبه گزارش خبرداغ به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری، معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دیدار با امام جمعه شهرکرد به مزیت‌های چهارمحال و بختیاری در حوزه‌های مختلف گردشگری، کشاورزی، آب، تولید ماهی سردآبی و صنایع غذایی و فلزی اشاره کرد و افزود: این استان با وجود این ظرفیت‌ها، هنوز در ردیف استان‌های با نرخ بیکاری بالا است.
حجت میرزایی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری بخش عمومی و خصوصی در استان بسیار پایین است به ایجاد زنجیره قدرتمند صنایع غذایی، صنایع پایین دستی فلز، زنجیره فرآوری محصولات کشاورزی و باغی در استان به عنوان یک ظرفیت مغفول مانده اشاره کرد و گفت: با توجه به موقعیت آب و هوا و مناطق بکر گردشگری،فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاری در استان وجود دارد که مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.
معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: پایین بودن روحیه کارآفرینی و تمایل به پشت میز نشینی در میان نیروهای تحصیل‌کرده، باید حل شود.
وی به شرایط اقتصادی، وجود تحریم‌ها و محدودیت‌های مالی در کشور اشاره کرد و گفت: در شرایط کنونی سرمایه‌گذاری برای ایجاد طرح های بزرگ اقتصادی و اشتغالزایی مشکل است و باید بنگاه‌های اقتصادی موجود را حفظ کرد.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این دیدار با اشاره به سفرهای استانی و بررسی مشکلات و موانع موجود، گفت: در این سفرها با حضور در مناطق مختلف، مشکلات و موانع موجود برای سرمایه‌گذاری و کارآفرینی احصاء و برای رفع آنها با حضور مسوولان استانی،ستادی و بانک‌ها برنامه‌ریزی می‌شود.
غلامرضا پناه، همراهی و همکاری بیشتر بین مجموعه مدیران استانی از جمله مدیران فرهنگی ، اقتصادی و سایر حوزه‌ها را در راستای رفع محرومیت و بیکاری بسیار مهم دانست.
مدیرعامل بانک رفاه کارگران نیز برطرف کردن دغدغه اشتغال و وضعیت رونق تولید در کشور را یک ضرورت و اولویت دانست و گفت: ۶ استان که بالاترین نرخ بیکاری و بیشترین محرومیت را دارند به صورت پایلوت انتخاب شده اند تا مشکلات آنها بررسی و رسیدگی شود.
اسماعیل لله ‌گانی مدیرعامل بانک رفاه افزود: در چهارمحال و بختیاری با توجه به پتانسیل و ظرفیت‌های طبیعی که وجود دارد، پیگیری اجرای طرح‌های مختلف در راستای رفع محرومیت‌زدایی و یا اخذ یک برند خاص برای محصولات کشاورزی و تولیدی استان ضعیف است.
وی گفت: در این استان به رغم تولید بهترین نوع بادام، صنایع تبدیلی ،بسته‌بندی و برندسازی این محصول وجود ندارد و با توجه به نزدیک بودن به منابع آبی، بخش‌هائی از تولید این استان از بی‌آبی رنج می‌برد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: