کد خبر: ۸۶۶۲۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۷
تعداد بازدید: ۲۴۲
روزنامه اینترنتی فراز نوشت: « باید یک بررسی جامع و کامل دلایل سازمان هواپیمایی کشوری برای افرایش قیمت بلیت هواپیما را مشخص و در این‌باره شفاف‌سازی کنیم، کمیسیون عمران مجلس، پس از تعطیلات (تعطیلات مجلس) طی جلسه‌ای، حتما از وزارت راه و شهرسازی در خصوص دلایل افزایش قیمت بلیت هواپیما سوال خواهد کرد». این مطلب پاسخ عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به این پرسش است: « گران شدن قیمت بلیت هواپیما در روزهای اخیر با کدام استدلال صورت گرفته است»؟

پاک‌فطرت، نماینده مجلس در مورد احتمال بازگشت قیمت بلیت هواپیما به حالت قبل: شاید لازم باشد افزایش حداقلی را بپذیریمبه گزارش خبرداغ ، روزنامه اینترنتی فراز نوشت: « باید یک بررسی جامع و کامل دلایل سازمان هواپیمایی کشوری برای افرایش قیمت بلیت هواپیما را مشخص و در این‌باره شفاف‌سازی کنیم، کمیسیون عمران مجلس، پس از تعطیلات (تعطیلات مجلس) طی جلسه‌ای، حتما از وزارت راه و شهرسازی در خصوص دلایل افزایش قیمت بلیت هواپیما سوال خواهد کرد». این مطلب پاسخ عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به این پرسش است: « گران شدن قیمت بلیت هواپیما در روزهای اخیر با کدام استدلال صورت گرفته است»؟

علیرضا پاک‌فطرت، در گفت‌و‌گو با «فراز»، گفت: « در دوران کرونا، بسیاری از اصناف و مشاغل به صورت جدی با زیان مالی مواجه شدند؛ از سوی دیگر از تعداد سفرهای هوایی نیز کاسته شد، اما این اتفاق دلیل مناسبی برای افزایش غیر کارشناسی قیمت‌ها نیست، با ادامه این روند تعداد سفرهای هوایی بیش از گذشته کاسته خواهد یافت و نارضایتی مردم نیز بیشتر می شود».

به گفته پاک‌فطرت، شهروندان در دوران کرونا برای مقاصدی چون دسترسی به بیمارستان‌ها، ادارات و همچنین مراکز آموزشی مانند دانشگاه‌ها در شهرهای بزرگ و نیز بهره‌بردن از سفری ایمن، به حمل‌و‌نقل هوایی نیاز بیشتری دارند و نباید با سیاست‌های شتابزده این امکان از مردم دریغ شود، افزایش هزینه حمل‌و‌نقل در این شرایط باید معقول باشد.

او همچنین توضیح داد: «تا سال‌های گذشته حمل‌و‌نقل هوایی صنعتی در اختیار قشر متوسط بود، اما حالا با فشار مشکلات اقتصادی، سفر با هواپیما حتی برای اقشار با درآمد متوسط نیز سخت شده است، کمیسیون عمران مجلس به این مساله توجه نشان خواهد داد».

او در ادامه صحبت‌های خود اظهار داشت: «طی سال‌های گذشته تاکنون، تمام تمرکز بودجه‌ای (دولت‌ها) متوجه صنعت حمل‌و‌نقل هوایی بوده است و از این جهت، دیگر شقوق حمل‌و‌نقل از جمله جاده‌ای و ریلی، از توسعه جامانده‌اند، هر چند که در حوزه صنعت حمل‌و‌نقل هوایی نیز با کاستی‌های فراوانی رو به رو هستیم. به همین دلیل باید توسعه حمل‌و‌نقل باری و مسافری را در همه بخش‌ها جدی بگیریم».

او در واکنش به این به مطلب که افزایش قیمت بلیت هواپیما برافزایش هزینه سفر با قطار و اتوبوس نیز تاثیر گذار خواهد بود؛ اظهار داشت: «فعلا هیچ صحبتی در خصوص افزایش قیمت بلیت بخش‌های زمینی شنیده نشده است. اما حمل‌و‌نقل هوایی به دلیل آن که همه هزینه‌های خود را به دلار محاسبه می‌کند، از جریان قیمت ارز تاثیر گرفته است. اما در بلند مدت ممکن است این گرانی بر بخش‌های دیگر نیز اثر گذار شود».

او در پاسخ به این پرسش که آیا امکان بازگشت قیمت‌ها به قبل از گرانی وجود دارد یا خیر؟ این‌طور پاسخ داد: «باید ابتدا بررسی شود، شاید لازم باشد افزایش حداقلی را بپذیریم».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: