کد خبر: ۸۶۵۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹
تعداد بازدید: ۳۴۲
روحانی:
رئیس‌جمهور در جلسه هئیت دولت به تشریح شرایط کشور و خدمات دولت پرداخت.

یکی از افتخارات ثبت شده دولت یازدهم و دوازدهم خدمت به روستاییان است/ عقل ما می‌گوید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیمبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، "حسن روحانی" رئیس‌جمهور صبح امروز ۱۶ مهرماه ۹۹ در جلسه هئیت دولت با تسلیت لیام اربعین حسینی به تشریح حادثه کربلا و تاریخ‌سازی اهل بیت پرداخت و گفت:‌ قیام امام حسین (ع) و فداکاری و فدا کردن خون ایشان برای بیداری و هوشیاری مردم و این بود که مردم از صفحه جهالت‌ها و نادانی‌ها عبور کنند و از ضلالت و گمراهی دور شوند و مسیر هدایت را بیابند؛ امام حسین (ع) برای نجات جامعه این کار را انجام داد به همین دلیل خدا خواسته است که روز اول اربعین یک روز زنده در تاریخ باشد.  اربعین  یک مسئله بزرگ تاریخی است و برای همیشه زنده است و روز اربعین یادآور اولین زیارت کنار قبر حسین ابن علی است.

وی افزود: این راهپیمایی برای ما یادآور این است که مردم در سال‌های گذشته با عشق و اشتیاق از هفته‌ها و ماه‌ها قبل خودشان را آماده می‌کردند تا در راهپیمایی حیات بخش اربعین حضور داشته باشند، اینجا ترکیب عقل و عشق است، آن کسی خردمند است که عقل و عشق را در کنار هم داشته باشد. اما عقل به ما می‌گوید که در این شرایط پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم. 

رئیس دولت خاطرنشان کرد: فردا خانواده‌های ما در جمع‌های کوچک زیارت اربعین را زمزمه ‌کنند؛ رهبری به عنوان آموزگار ما در حسینیه تنها می‌نشینند و زیارت را گوش می‌دهند و این درس را به ما می‌دهند که ما چگونه می‌توانیم عشق به امام حسین(ع) و خاندان رسالت را با وظیفه دینی در کنار هم جمع کنیم، امیدوارم امسال مردم زیارت اربعین را با شور، حزن و اندوه بیشتر بخوانند. امیدوارم پس از این بیماری دوباره پیادروی اربعین تکرار شود.

وی با اشاره به روز روستا و افتتاح طرح‌های در این روز اظهار داشت: در شرایط تحریم ما به دنیا نشان دادیم، دغدغه‌مان همه ملت از شهری و روستایی است. دغدغه ما دورترین روستاهای این کشور است. روز دوشنبه ۶ هزار و ۷۵۰ طرح عمرانی و ۲۶ هزار و ۵۰۰ طرح دیگر را افتتاح کردیم.

روحانی تصریح کرد: یکی از افتخارات ثبت شده دولت یازدهم و دوازدهم خدمت به روستاییان است. رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد که ۲۱ هزار میلیارد تومان، پول گندم کاران را پرداخت کرده آن هم قبل از نیمه مهرماه؛ این نشان می‌دهد که دولت در کنار کشاورزان تولیدگران و امنیت غذایی است.

وی با اشاره به افتتاح‌های دولت اظهار داشت: دوشنبه دیدیم که ملت، کارگزاران، کشاورزان، مهندسان چه افتخارات بزرگی را در زمینه‌های مختلف بیمه و غیره به وجود آورده‌اند، بیمه روستاییان قبل از این دولت ۶۵۰ هزار نفر بوده است اما تا اوایل امسال یک میلیون و ۲۷۸ هزار میلیارد تومان شده است و نیم میلیون دیگر نیز روز دوشنبه به آن اضافه شد و به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار بیمه رسید. بنابراین خانواده‌های روستایی که تحت این بیمه قرار گرفتنه‌اند، می‌توانند در دوران بازنشستگی و کار افتادگی از بیمه استفاده کنند. تلاش‌ کردیم برای روستاییان مستمری ایجاد کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: