کد خبر: ۸۶۵۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۲
تعداد بازدید: ۲۴۰
ابتلای ترامپ به ویروس کووید19، قضای انتخاباتی آمریکا را تا حدود زیادی تحت تأثیر خود قرار داده است. این خبر در حالی اعلام شد که هنوز ترکش‌ها و تبعات برگزاری نخستین مناظره انتخاباتی میان دو نامزد دموکرات و جمهوری‌خواه، گریبان شهروندان آمریکایی را رها نکرده است. مناظره انتخاباتی اخیر میان بایدن و ترامپ، از ابعاد مختلفی موردتوجه افکار عمومی آمریکا و جهان قرارگرفته است.

منازعه تمام آمریکایی با چاشنی کووید19به گزارش خبرداغ به نقل از روزنامه رسالت ، ابتلای ترامپ به ویروس کووید19، قضای انتخاباتی آمریکا را تا حدود زیادی تحت تأثیر خود قرار داده است. این خبر در حالی اعلام شد که هنوز ترکش‌ها و تبعات برگزاری نخستین مناظره انتخاباتی میان دو نامزد دموکرات و جمهوری‌خواه، گریبان شهروندان آمریکایی را رها نکرده است. مناظره انتخاباتی اخیر میان بایدن و ترامپ، از ابعاد مختلفی موردتوجه افکار عمومی آمریکا و جهان قرارگرفته است. درحالی‌که آمریکا به‌واسطه شیوع ویروس کرونا و تبعات اقتصادی و امنیتی ناشی از آن در وضعیتی سخت و شکننده به سر می‌برند، دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری این کشور در مقابل دیدگان صدها میلیون بیننده، یکدیگر را به فحش و ناسزا کشیده و به‌جای تبیین مؤلفه‌های «گذار از شرایط بحرانی آمریکا»، نسخه خانواده‌ها و نزدیکان یکدیگر را پیچیدند!
بی‌دلیل نبود که اکثر رسانه‌های آمریکایی، از ناامیدی مطلق مخاطبان در خصوص مفید بودن مناظره‌ها ( مناظره‌هایی که در ادامه باقی‌مانده است ) خبر داده و آنچه در مناظره گذشت را پیش‌درآمدی بر گسترش بحران‌های جاری در کشورشان دانستند. یکی از نکاتی که در مناظره اخیر  قابل اهمیت بود، کلیت سؤال «کریس والاس»  مجری شبکه فاکس نیوز، میزبان مناظره از هر دو نامزد انتخاباتی در خصوص پذیرش یا عدم پذیرش رأی مردم بود! این مجری تلویزیونی، از ترامپ و بایدن پرسید که اگر در انتخابات بر اساس رأی مردم بازنده شوند، حاضر هستند نتیجه انتخابات را بپذیرند؟! در این میان، جو بایدن مدعی شد  که نتیجه نهایی انتخابات سوم نوامبر را خواهد پذیرفت، اما دونالد ترامپ در این مورد نیز به‌صراحت سخنی نگفت.حتی در ادامه، ترامپ بار دیگر نظام رأی‌گیری پستی را زیر سؤال برد و این شیوه را مستعد «تقلب» خواند. وی گفت: «با این شیوه (پستی) ممکن است اعلام نتایج ماه‌ها بعد از انتخابات طول بکشد. بد می‌شود.هم‌حزبی‌هایم را به شعب رأی‌گیری می‌فرستم تا از نزدیک نظارت کنند.»
به عبارت بهتر، رئیس‌جمهور مستقر در کاخ سفید، شهروندان آمریکایی را تهدید کرد که اگر دوباره آرای خود را به سود او و جمهوری‌خواهان به گردش درنیاورند، خبری از ترک قدرت توسط وی نخواهد بود! در این صورت آمریکا تا ماه‌ها ، درگیر بحران‌های حقوقی ، اجتماعی و اعتراضات سیاسی و حتی زدوخورد میان طرفداران و مخالفان ترامپ خواهد بود! نباید فراموش کرد که مؤلفه «نقرت» در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 در آمریکا به‌شدت پررنگ است. طرفداران بایدن و ترامپ، حضور 4 ساله هیچ‌یک از این دو در کاخ سفید را تحمل نمی‌کنند. فراتر از آن، با توجه به تشدید  منازعات خیابانی در نقاط مختلف آمریکا از حدود یک هفته قبل تاکنون میان ملی‌گرایان افراطی( طرفداران ترامپ) و رنگین‌پوستان و حتی سفیدپوستان طرفدار بایدن، احتمال بسط و گسترش این منازعات داخلی پس از برگزاری انتخابات ماه نوامبر ( آبان ماه ) به‌شدت افزایش‌یافته است. بدون شک ابتلای ترامپ به ویروس کووید 19، نه‌تنها از تب این منازعه نخواهد کاست، بلکه منجر به چینش قطعه‌ای بزرگ  از پازل«آمریکای بحران‌زده» خواهد شد. طی ماه‌های اخیر، قطعات این پازل به نحوی سریع در کنار چینش و تکمیل در کنار یکدیگر هستند. بدون شک «آمریکای پس از انتخابات»، دیگر کشوری باثبات و آرام نخواهد بود ، حتی اگر بایدن بتواند در رأس معادلات سیاسی و اجرایی واشنگتن قرار گیرد!

حنیف غفاری 

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: