کد خبر: ۸۶۳۵۸۲
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۷
تعداد بازدید: ۳۷۶
شیخی خبر داد:
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای جلسه امروز این کمیسیون با حضور رئیس سازمان تامین اجتماعی تشریح کرد.

نسخه‌های بیمه تامین اجتماعی از ۳۰ مهر الکترونیکی می‌شودبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا ، زهرا شیخی  درباره جلسه امروز کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: مصطفی سالاری مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی مهمان امروز کمیسیون بهداشت بود و گزارشی در خصوص اقدامات انجام شده و برنامه های آتی آن سازمان ارائه کرد و سپس نمایندگان نیز سوالاتشان را در خصوص عملکرد سازمان تامین اجتماعی مطرح کردند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جمعیت تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی از مرز ۴۴ میلیون نفر عبور کرده است، افزود: بر اساس گزارش مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی نسخه نویسی الکترونیک از ۳۰ مهر ماه در سراسر کشور آغاز می‌شود، اما نمایندگان معتقد بودند زیرساخت‌های کشور از جمله سیستم ارجاع و پزشک خانواده هنوز فراهم نبوده و کار کارشناسی دقیق نیاز دارد. از این رو مقرر شد قبل از اجرای نسخه الکترونیک در یک جلسه با حضور کارشناسان جوانب و ابعاد اجرای آن مجدداً مورد بررسی قرار دهد.

وی با اشاره به صحبت‌های نمایندگان در خصوص عدم اجرای صحیح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، افزود: سالاری معتقد است، طبق قانون متناسب سازی حقوق مطرح است نه همسان سازی. از این رو حداقل بگیرها با اجرای این طرح شرایط حداقل بگیرها بهتر شده است ولیکن آنچه مورد بحث و سوال نمایندگان مردم در این جلسه بود این است که واقعا این متناسب سازی هنوز شاید در زندگی بازنشستگان ملموس نیست چراکه تفاوت حقوق بازنشستگان با افراد شاغل زیاد است و ایشان فرمودند ملاک ۲ سال آخر خدمت فرد محسوب می شود.

شیخی با اشاره به صحبت‌های مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در خصوص پرداخت ۱۶ میلیارد تومان از معوقات سازمان متبوع خود در سال جاری، تصریح کرد: عدم توزیع عادلانه درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های تامین اجتماعی در سطح کشور سوال دیگر نمایندگان بود که تاکید کردند مناطق محروم یا به مراکز درمانی تامین اجتماعی دسترسی ندارند و یا مراکز آنها به دلیل کمبود امکانات فاقد ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی مورد نیاز است، از این رو مردم به ناچار باید با هزینه بسیار بالا به بخش خصوصی مراجعه کنند.

این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: اعضای کمیسیون بهداشت مجلس معتقدند، معیارهای سازمان تامین اجتماعی برای تعیین افراد از کار افتاده شفاف و مشخص نبوده و در برخی از مراکز به صورت سلیقه‌ای برخورد می‌شود که سالاری در پاسخ به ضرورت تعیین معیارهای سختگیرانه برای افراد از کار افتاده اشاره کرد و سپس مقرر شد شخصا به این موضوع رسیدگی کند.

وی با اشاره به صحبت‌های نمایندگان در خصوص مشاغل سخت و زیان آور، افزود: سازمان تامین اجتماعی معتقد است تعیین مشاغل سخت و زیان آور یکی از چالش‌های اساسی این سازمان است چرا که تمامی مشاغل متقاضی این هستند که جز مشاغل سخت و زیان آور محسوب شود که این امر عملیاتی نبوده و این دسته از مشاغل باید بر اساس شرایط مشخص شده اولویت‌بندی شوند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: نمایندگان در این جلسه به مشکلات بیمه قالیبافان و راننده گان اشاره کردند و مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی نیز نسبت به آن توضیحاتی ارائه کرد

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: