کد خبر: ۸۶۲۰۳۰
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۰
تعداد بازدید: ۲۵۴
وزارت خارجه روسیه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که ابتکار آمریکا برای از سرگیری تحریم‌ها علیه ایران از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد حمایت نشد؛ به آمریکایی‌ها پوچی قانونی و رویه چنین اقدام‌هایی را نشان دادند، اقدام‌هایی که نه چشم‌اندازی و نه عواقب قانونی دارند.

پوچی تلاش آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌‌ها علیه ایران در شورای امنیت اثبات شدبه گزارش خبرداغ به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که ابتکار آمریکا برای از سرگیری تحریم‌ها علیه ایران از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد حمایت نشد؛ به آمریکایی‌ها پوچی قانونی و رویه چنین اقدام‌هایی را نشان دادند، اقدام‌هایی که نه چشم‌اندازی و نه عواقب قانونی دارند.

در اطلاعیه وزارت خارجه در ارتباط با واکنش منفی در شورای امنیت سازمان ملل متحد در خصوص تلاش آمریکا به منظور از سرگیری تحریم‌ها علیه ایران آمده است: «همکاران آمریکایی امکان متقاعد کردن را داشتند که جامعه جهانی قاطعانه درخواست آنها را برای به کارگیری مکانیزم ماشه رد کرد».

وزارت خارجه روسیه تاکید کرد: «تلاش واشنگتن برای تحمیل قرائت نادرست خودشان برای قطع نامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد به جهان و در رفتن از مسئولیت برای نقض آشکار و فاحش وظایف‌شان در شورای امنیت سازمان ملل متحد حمایت و درک نمی‌شود. چند روز پیش رئیس شورای امنیت سیگنال‌های رسمی و روشنی از طرف اعضای شورای امنیت دریافت کرد که گواه عدم به رسمیت شناختن حق آمریکا مبنی بر آغاز روند بازگشت تحریم‌ها علیه ایران بود. به طرف آمریکایی آشکارا پوچی قانونی و رویه اقداماتشان نشان داده شد که هیچ وجه مشترکی با برنامه حمایت صلح و امنیت بین‌المللی نداشته و برای همین نمی‌توانند قطعنامه‌ای را که مدت‌ها پیش منقضی شده به کار بیندازند. بدین ترتیب ابتکار آمریکا هیچ چشم‌انداز و عواقب قانونی ندارد».

وزارت خارجه روسیه در پایان افزود: «آمریکایی که در واقعیت تنها مانده همچنان درباره رهبری خود می‌گوید. بدیهی است که راه انتخاب شده آنها راه نادیده گرفتن واقعیت‌هاست و تنها به وخیم شدن اوضاع منجر می‌شود. از واشنگتن می‌خواهیم که به این امر توجه کرده و به راه درست بازگردد».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: