کد خبر: ۸۶۱۹۵۰
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲
تعداد بازدید: ۳۸۶
سرخابی‌های تهران در حالی در نیمه نهایی جام حذفی به مصاف هم می‌روند که با عناوین قهرمانی و نایب قهرمانی لیگ برتر را به پایان رسانده‌اند....

دربی 93؛ بدون تماشاگر اما پُر از شور و هیجان!به گرارش خبرداغ به نقل از جام نیوز، در چارچوب مسابقات مرحله نیمه نهایی جام حذفی باشگاه‌های کشور از ساعت 19 امروز تیم‌های استقلال و پرسپولیس به مصاف هم خواهند رفت. این بازی برای هر دو تیم اهمیت ویژه‌ای برای پیمودن مسیر فینال داشته و برنده این بازی در مرحله بعدی با تراکتور مصاف می‌دهد که روز گذشته نفت مسجد سلیمان را از پیش رو برداشت.

 

خوشبختانه دربی امشب باید برنده داشته باشد. فرقی نمی‌کند این دربی ۹۲ باشد یا ۹۳، مهم این است که یک تیم باید ببرد، به فینال برسد و تیم بازنده - احتمالاً - باید با حاشیه‌های مربوط به شکست مقابل رقیب دیرینه بسوزد و بسازد. به احتمال ۹۹ درصد که نه، به احتمال ۱۰۰ درصد بعد از باخت یکی از این دو تیم، بخشی از هواداران در فضای مجازی شکست را به داور و وزیر ورزش ربط می‌دهند!

 

در اینکه وزیر ورزش خیلی جا‌ها (مثلاً در انتخاب مدیران سرخابی) اشتباهاتی مرتکب شده شکی نیست، ولی اینکه تمام ناکامی‌ها و شکست‌ها و بدبختی‌ها را گردن او بیندازیم نه تنها شبیه گول زدن خود می‌ماند که هیچ مشکلی را هم حل نمی‌کند. در واقع تیم بازنده با کمک هوادارانش و البته فضای مجازی می‌رود که خودش را گول بزند و اشتباهاتش را نبیند!

 

 

بهترین خط حمله لیگ برتر مقابل بهترین خط دفاع لیگ برتر

این دو تیم در حالی با یکدیگر دیدار می‌کنند که در فصل نوزدهم لیگ برتر پرسپولیس قهرمان و استقلال نایب قهرمان شد. سرخابی‌ها به جز این برخی دیگر از رکوردهای لیگ را به خود اختصاص دادند که از جمله آنها می‌توان به داشتن بهترین خط حمله و بهترین خط دفاعی اشاره کرد.

 

آبی پوشان تهران که آقای گل این فصل مسابقات هم از این تیم معرفی شد، با ۵۵ گل بهترین خط حمله مسابقات را در اختیار داشتند و نزدیک ترین تیم به آنها پرسپولیس با ۴۶ گل بود.

 

سرخ پوشان نیز در لیگ برتر با ۱۷ گل خورده بهترین خط دفاعی را به خود اختصاص دادند و نزدیک ترین تیم به آنها فولاد با ۱۹ گل خورده بود.

 

از ویژگی‌های دیدار دو تیم در روز چهارشنبه می‌توان به تقابل بهترین خط حمله لیگ با بهترین خط دفاع این مسابقات اشاره کرد. تقابل مهاجمان گلزن استقلال با مدافعان سخت گیر پرسپولیس می تواند از زیبایی های این بازی باشد.  

 

 

دربی اولی‌ها: جدال جذاب دیاباته و رادوشوویچ

در بازی امروز شیخ دیاباته فرصت دارد تا برای اولین مرتبه در شهرآورد تهران به میدان برود و این بازی بزرگ را با پیراهن استقلال تجربه کند. شیخ که در تابستان گذشته به تهران آمده طی دو بازی در لیگ نوزدهم به دلیل مصدومیت نتوانسته بود مقابل پرسپولیس مصاف بدهد.

 

آقای گل لیگ نوزدهم با 15 گل زده می‌تواند در کنار مهدی قایدی و امیرارسلان مطهری قدرت خط حمله آبی‌ها را افزایش بدهد و شانس گلزنی در این بازی حساس را بالا ببرد. دیاباته با تجربه اولین دربی تهران با عبور از خط دفاعی پرسپولیس باید با دروازه این تیم رو به رو شود که امروز پس از مدت‌ها به دنبال جدایی علیرضا بیرانوند وظیفه حفاظتش به بوژیدار رادوشوویچ رسیده است.

 

سنگربان 31 ساله کروات که مدت‌ها به عنوان نیمکت نشین پرسپولیس را در مسابقات بزرگ و حساس از جمله دربی همراهی می‌کرد پس از انتقال بیرانوند به آنتورپ بلژیک امروز فرصت دارد تا با صلاحدید یحیی گل محمدی در ترکیب اصلی سرخپوشان جای گرفته و اولین دربی تهران را تجربه کند.

 

 

 

ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل استقلال

بوژیدار رادوشوویچ، محمدحسین کنعانی، شجاع خلیل زاده، مهدی شیری، محمد نادری، کمال کامیابی نیا، احمد نوراللهی، مهدی ترابی، بشار رسن، وحید امیری و علی علیپور بازیکنان احتمالی یحیی گل محمدی برای بازی امشب هستند.

 

ترکیب احتمالی استقلال مقابل پرسپولیس

حسین حسینی، هروویه میلیچ، عارف غلامی، شاهین طاهرخانی، وریا غفوری، مسعود ریگی، علی کریمی، فرشید اسماعیلی، آرش رضاوند، مهدی قایدی و شیخ دیاباته یازده بازیکنی هستند که احتمالا برابر پرسپولیس به میدان بروند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: