کد خبر: ۸۶۰۹۲۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۷
تعداد بازدید: ۲۱۶
وزرای خارجه روسیه و آمریکا طی تماسی تلفنی درباره پیشنهاد رئیس‌جمهوری روسیه برای برگزاری نشست آنلاین گروه ۱+۵ درباره ایران، رایزنی کردند.

رایزنی لاوروف و پمپئو در خصوص پیشنهاد پوتین درباره ایرانبه گزارش خبرداغ به نقل از شینهوا، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه و «مایک پمپئو» همتای آمریکایی وی طی تماسی تلفنی درباره پیشنهاد «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه برای برگزاری نشست آنلاین گروه ۱+۵ درباره ایران، رایزنی کردند.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا روز گذشته گفته بود که تا پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور، احتمالا در چنین نشستی شرکت نخواهد کرد.

در همین حال، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای خواهان برگزاری نشست سران با موضوع ایران شد.

در این بیانیه آمده است: پیشنهاد برگزاری نشست آنلاین سران، اعضای دائم شورای امنیت به همراه رهبران آلمان و ایران در واقع دعوتی برای شروع گفت‌وگوی پرمحتوا و همکاری سازنده در یک مسیر درست است. ما امیدواریم که از این پیشنهاد ولادیمیر پوتین حمایت زیادی صورت بگیرد و تحقق یابد. در تشکیل چنین نشستی باید عجله کرد و نباید تعلل کرد.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: