کد خبر: ۸۵۷۲۹۴
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱
تعداد بازدید: ۱۶۹
نیویورک تایمز در گزارشی به توافق ایران و چین پرداخت.

توافق ایران و چین ضربه بزرگی به سیاست فشار بر تهران استبه گزارش خبرداغ به نقل از نیویورک تایمز، توافق  ۲۵ ساله همکاری‌های جامع ایران و چین، حضور چین در پروژه‌های بانکداری، مخابرات، بنادر، راه‌آهن را گسترش می‌دهد.

 چین نیز در ازای مشارکت در پروژه‌های اقتصادی و نظامی، تا ۲۵ سال با تخیف  نفت از ایران وارد می‌کند.

مشارکت میان ایران و چین، اتفاق خطرناک و جدیدی در روابط پر تنش چین و ایالات متحده آمریکا ایجاد خواهد کرد و ضربه بزرگی به سیاست‌ فشار ترامپ در قبال ایران از زمان خروج از برجام در سال ۲۰۱۵ تاکنون وارد می‌کند.

 ایران و چین در مقابل سیاست‌های آمریکا مقاومت کردند. چین به اندازه‌ای خود را قدرتمند می‌داند که در مقابل تحریم و فشار  آمریکا مقاومت و ایستادگی کند.

سند همکاری جامع چین و ایران نشانه واکنش چین در مقابل دولت ترامپ بعد از خروج  از برجام است زیرا چین بارها از آمریکا  درخواست کرده است که به توافق هسته‌ای ایران احترام بگذارد و به شدت از تحریم‌های یکجانبه این کشور علیه ایران انتقاد کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: