کد خبر: ۸۵۳۹۹۰
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵
تعداد بازدید: ۱۲۴۶
سخنگوی قوه قضائیه گفت: در پرونده طبری که در حال رسیدگی است، برخی از قضات مطرح‌اند و اسامی‌شان نیز اعلام شده است و ما از پیامی که یکی از این قضات شب گذشته ارسال کرد، استقبال می‌کنیم و توصیه ما به همه متهمان این است که در دادگاه حضور پیدا کنند

در پرونده‌های کیفری فرقی بین قاضی و غیرقاضی قائل نیستیم/ از پیام شب گذشته قاضی مرتبط با پرونده طبری استقبال می‌کنیمبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، غلامحسین اسماعیلی در پاسخ به سؤال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه اخیراً درباره فساد برخی از قضات پرونده‌های مفاسد اقتصادی اخباری منتشر شده در این خصوص چرا قوه قصائیه اسامی قضات فاسد را منتشر نمی‌کند، گفت:  تخلفات قضات دوبخش است، بخشی تخلفاتی که در دوره دادگاه رسیدگی به صلاحیت قضات رسیدگی می‌شود و بخشی جرائمی است که در حوزه کیفری و دادسرا و دادگاه رسیدگی می‌شود. بخش مربوط به صلاحیت سازوکار خودش را دارد؛ در قانون نیز پیش‌بینی نشده است که اگر قاضی سلب صلاحیت شد، ما اعلام عمومی کنیم.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: در ارتباط با بخش کیفری و پرونده‌های اقتصادی فرقی بین قاضی و غیرقاضی قائل نیستیم. قانون شرایطی را برای اعلام اسامی در نظر گرفته است هرکجا این شرایط بر متهمان صدق کرد، اسامی را اعلام می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: 

قتل رومینا اشرفی مستوجب مجازات سنگین است/ برخی دایه مهربان‌تر از مادر نشوند

وی ادامه داد: در همین پرونده طبری که در حال رسیدگی است، برخی از قضات مطرح‌اند و اسامی‌شان نیز اعلام شده است و ما از پیامی که یکی از این قضات شب گذشته ارسال کرد، استقبال می‌کنیم و توصیه ما به همه متهمان این است که در دادگاه حضور پیدا کنند و از حق دفاع خود استفاده کنند و با حضور آنها دادگاه رأی قانونی خود را صادر کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: