کد خبر: ۸۵۳۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۴
تعداد بازدید: ۴۸۶
محسن پیرهادی، عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبر داد:
عضو هیئت‌رئیسه مجلس گفت: طرح تشکیل فراکسیون شوراها و مدیریت شهری و روستایی به هیئت‌رئیسه مجلس تحویل داده شد.

طرح تشکیل فراکسیون شوراها و مدیریت شهری و روستاییبه گزارش خبرداغ ، عضو هیئت‌رئیسه مجلس گفت: طرح تشکیل فراکسیون شوراها و مدیریت شهری و روستایی به هیئت‌رئیسه مجلس تحویل داده شد.

محسن پیرهای عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: با توجه به اهمیت و جایگاه پارلمان و مدیریت شهری و روستایی و تأثیر آن‌ها از قوانین بالادستی و نقش مجلس شورای اسلامی در ریل‌گذاری و تقنین، لزوم ایجاد فراکسیون شوراها و مدیریت شهری و روستایی احساس می‌شد.

وی افزود: مجلس یازدهم با عنایت به حضور تعدادی از اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا و شهرداران و فرمانداران، می‌تواند بسیاری از نقایص و معایب در حوزه قانون‌گذاری را مرتفع گرداند.پیرهادی با اشاره به اینکه پیش از این، دو نشست با حضور نمایندگان مجلس برای امور شهری و روستایی برگزار شده، گفت: با هم‌فکری و مباحثی که انجام شد مقرر گردید برای انسجام و همگرایی در حل مشکلات شوراها، مدیریت شهری و امور روستایی، فراکسیونی در این زمینه شکل بگیرد.

بیشتر بخوانید: 

مجلس کجاست و اولویت‌هایش چیست؟

وی افزود: شوراهای شهر و روستا با عنایت به اشراف منطقه‌ای و محلی، کمیسیون‌های تخصصی و بهره‌گیری از تجارب کارشناسان، ظرفیت‌های بی‌بدیلی برای حل مشکلات کشور دارند.عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در خصوص اهداف شکل‌گیری فراکسیون شوراها، مدیریت شهری و امور روستایی گفت: تقویت نهاد شوراهای شهر و روستا، اصلاح قانون انتخابات شوراها، توسعه متوازن و عدالت‌محور روستاها، تحقق مدیریت یکپارچه شهری و تفکیک وظایف ملی و محلی در سطح شهرها و روستاها از جمله اهداف تشکیل این فراکسیون است.

با عنایت به اعلام اولویت نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای کمیسیون‌های تخصصی و حضور افرادی چون محمدباقر قالیباف، محسن پیرهادی، احمد علیرضابیگی، ،علیرضا پاک فطرت، ابوالفضل ابوترابی ،سید حمید کاظمی و ... در کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها می‌توان انتظار فراکسیونی تخصصی و کارآمد در مجلس یازدهم داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: