کد خبر: ۸۵۰۵۸۵
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴
تعداد بازدید: ۱۶۴
یک نماینده مجلس، گفت: دولت باید برای سیستم‌ بهداشتی و درمانی کشور در سال جاری و سال آتی اعتبار خوبی در نظر بگیرد و همچنین بحث استخدام نیروهای بیمارستانی و سیستم بهداشتی هم باید مدنظر قرار داده شود.

اگر مراقبت نکنیم، پیک‌های دوم و سوم کرونا شدیدتر خواهد بود/ دولت برای تزریق نیروی تازه به کادر درمانی کشور تدبیر کندبه گزارش خبرداغ،  اصغر سلیمی نماینده سمیرم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره‌ی شرایط اقتصادی کشور که تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفته و همچنین تدابیر لازم برای شرایط پساکرونا، گفت: کرونا در مسائل اقتصادی، اجتماعی و حتی سیاسی در دنیا تغییرات اساسی ایجاد کرده است، در کشور ما در دو ماه گذشته تأثیر زیادی روی کسب‌وکارها گذاشته است.

وی افزود: خیلی از مشاغل و افراد به صورت روزمره کار می‌کردند و با همان شیوه هزینه‌های معیشت خانواده و خود را تأمین می‌کردند، همچنین بسیاری از کارگران که مشغول به کار نبودند و کارهایشان به صورت روزانه نبود و حتی کسبه‌ای که با خرید و فروش درآمدی برای تامین مخارج خود به دست می‌آوردند، الان در مضیقه هستند. همچنین رانندگان برون‌شهری و درون‌شهری یا کامیون‌داران که در این مدت بیکار شدند. با توجه به این‌که متأسفانه قیمت‌های مواد خوراکی هم در این مدت افزایش پیدا کرد و نظارتی روی این موضوع نبود باید برای این شرایط پدید آمده فکری برای کسب‌وکارها انجام شود و تنها با شعار و وعده همه مسائل عملیاتی نخواهد شد، زیرا با شرایط اقتصادی که کشور ما دارد، اگر بخواهند این وعده‌ها را عملیاتی کنند، بسیار سخت است.

سلیمی ادامه داد: نظر بنده این است که انشاءالله با شرایط و استانداردهایی که وزارت بهداشت آماده می‌کند و فاصله‌گذاری هوشمند که مدنظر است، کسب‌وکارها باید به تدریج شروع به کار کنند. از طرفی چون بحث نامگذاری سال جدید پیش آمد و از طرف مقام معظم رهبری سال «جهش تولید» نامگذاری شد، باید بتوانیم انشاءالله روی پای خودمان بایستیم. زیرا نفت هم در دنیا اکنون وضعیت خوبی ندارد و نباید در کشور به نفت وابستگی داشته باشیم، پس باید از تولیدکنندگان و همچنین مصرف‌کنندگان حمایت کنیم تا در وضعیت کرونایی پدید آمده، کشور بیش از این دچار مشکل نشود. ان‌شاءالله پس از تشکیل مجلس یازدهم باید این مجلس هم‌ و غم خود را برای معیشت مردم، کالاهای اساسی، اشتغال و تولید بگذارد تا مسائل و مشکلات پیش‌رو را برطرف کنیم. کرونا تأثیر زیادی روی اشتغال و کسب‌وکار گذاشته است و کشور باید به سمتی حرکت کند که کسب‌وکارها به‌تدریج شروع به فعالیت کنند و مردم بتوانند درآمد کسب کنند.

نماینده سمیرم در خصوص لزوم توجه به کادردرمانی در سراسر کشور و ایجاد مشوق‌هایی با هدف جلوگیری از خستگی بیش از پیش و فرسودگی آن‌ها، ابراز داشت: کادر بهداشت و درمان طی ۲-۳ ماه اخیر فعالیت‌های بسیار و تلاش مضاعفی داشتند، ما پرستارانی داشتیم که چندین روز به خانه‌هایشان مراجعه نکرده و مشغول فعالیت بودند. با شرایط سختی که باید گان می‌پوشیدند و ماسک و شیلد استفاده می‌کردند، ما حتی خودمان وقتی از ماسک استفاده می‌کنیم تنفس برایمان سخت است، اما آن‌هایی که در بیمارستان هستند شرایط سخت‌تری دارند و باید با وسایل و تجهیزات کامل بگذرانند، واقعاً شرایط سختی است و به همه این عزیزان خدا قوت می‌گوییم.

وی افزود: دولت حتماً باید برنامه‌ای داشته باشد که ان‌شاءالله پس از کنترل کرونا از این عزیزان تقدیر و تشکر ویژه‌ای شود. همچنین پرسنل بهداشتی را نباید فراموش کرد، افرادی که در خانه‌های بهداشت بحث غربالگری را انجام می‌دهند و مراکز بهداشتی، شبکه‌های بهداشت، واحدهای مبارزه با بیماری‌ها، بهداشت محیط، بهداشت حرفه‌ای و باقی مواردی که الان درگیر این موضوع هستند.

سلیمی در ادامه با اشاره به درگیری تمامی ارکان اجرایی و نظامی دولتی و غیردولتی در همه سطوح با موضوع کرونا، گفت: ستاد مبارزه کرونا در شهرستان‌ها هم تشکیل شده و جلسات مکرری دارند، همچنین سیستم‌های بهداشتی-درمانی، بسیج، هلال‌احمر، نیروهای نظامی و انتظامی تماماً درگیر هستند، از سوی دیگر فرمانداران، بخشداران، دهیاران و شوراها هم با این موضوع دست‌وپنجه نرم می‌کنند، لذا باید به واسطه شیوع کرونا و فعالیت این عزیزان به همه این‌ها خدا قوتی بگوییم، به نظرم دولت باید برای سیستم‌های بهداشتی و درمانی در سال جاری و سال آتی اعتبار خوبی در نظر بگیرد، همچنین بحث استخدام نیروهای بیمارستانی و سیستم بهداشتی هم باید مدنظر قرار داده شود، زیرا این‌ها واقعاً با حداقل نیرو خدمات‌رسانی می‌کنند و نیاز است که به سیستم بهداشتی و درمانی کشور تزریق نیرو انجام شود.

وی ادامه داد: سوی دیگر مساله این است که مردم باید قضیه را جدی بگیرند و تصور نکنند که با برداشته شدن برخی محدودیت‌ها ویروس کرونا کم‌رنگ شده است، باید این را بدانند که ویروس کرونا از بین نمی‌رود و تا زمانی که واکسن و داروی آن ساخته نشده در جهان و کشور وجود دارد و اگر مراقبت نکنیم، پیک‌های دوم و سوم آن شدیدتر خواهد بود و خدایی نکرده مرگ و میر بالاتری را هم به همراه دارد، باید سعی کنیم فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت اصول بهداشتی تأکیدشده را مدنظر قرار دهیم. اگر مردم کار ضروری ندارند باز هم در خانه بمانند و اگر بیرون می‌آیند حتماً مسائل بهداشتی را رعایت کنند تا انشاءالله محققان در کشور و جهان تلاش کنند که بحث دارو و واکسن مرتفع شود و در اختیار افراد نیازمند قرار گیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: