کد خبر: ۸۴۵۶۵۸
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶
تعداد بازدید: ۱۶۵
یک فوق تخصص طب مادر و جنین گفت: در این روز‌ها که شیوع کرونا در جامعه وجود دارد مادران باردار برای حفظ سلامت خود و جنین باید در خانه بمانند و از حضور در دیدوبازدید نوروز خودداری کنند.

مادران باردار باید در خانه بمانند!به گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا: یک فوق تخصص طب مادر و جنین گفت: در این روزها که شیوع کرونا در جامعه وجود دارد مادران باردار برای حفظ سلامت خود و جنین باید در خانه بمانند و از حضور در دیدوبازدید نوروز خودداری کنند.

شکوه سادات ابوترابی، فوق تخصص طب مادر و جنین، در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: ویروس کرونا قدرت سرایت بالایی دارد و با توجه به اینکه خانم‌های باردار افراد در معرض خطر هستند باید نکات بهداشتی و ایمنی را بیشتر رعایت کنند، چراکه اگر زن باردار به کرونا مبتلا شود سلامتی خودش و جنین تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به‌ضرورت حذف دیدوبازدیدهای خانگی بیان کرد: در شرایط موجود افراد هرچقدر کمتر از خانه خارج شوند بیشتر به نفع خودشان است، دیدوبازدیدهای عید اگرچه سنتی نیکو و پسندیده است اما باید توجه داشت که برای همه اقوام و آشنایان در وهله اول سلامتی فرد دارای اهمیت است، با توجه به‌سرعت سرایت این بیماری ممکن است یک دیدوبازدید ساده نوروزی منجر به بیماری شدیدی شده و خوشحالی لحظه‌ای را از بین ببرد.

این فوق تخصص طب مادر و جنین بیان کرد: به مردم به‌ویژه زنان باردار توصیه می‌کنم که در این ایام در خانه بمانند، برای این‌که مردم در خانه بمانند ایجاد شرایط و فرهنگ‌سازی نیز دارای اهمیت است رسانه‌ها باید فیلم‌و کلیپ‌های آموزشی در این حوزه تولید و منتشر کنند.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها ابزاری محوری برای اقناع مردم هستند، عنوان کرد: توضیح دادن علت شیوع کرونا و این‌که چرا ماندن در خانه دارای اهمیت است و تکرار آن توسط رسانه‌ها اثرگذار است، اگر اطلاع‌رسانی درست صورت بگیرد و توضیحات خوبی به مردم ارائه شود آن‌ها قانع می‌شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: