کد خبر: ۸۴۲۶۸۵
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۹
تعداد بازدید: ۱۴۱
هیئت دولت آیین‌نامه چگونگی هزینه کرد وجوه حاصل از حق‌التولیه، حق‌النظاره و میزان حق‌الزحمه امین یا هیئت امنای اماکن مذهبی در سال ۱۳۹۸ را تصویب کرد.

تصویب آیین‌نامه چگونگی هزینه کرد وجوه حاصل از حق‌التولیه و حق‌النظاره اماکن مذهبی در سال ۱۳۹۸به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا ، هیئت وزیران در جلسه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ به استناد قانون تشکیلات و اختیارات سازمان اوقاف و امور خیریه، آیین‌نامه پیشنهادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص تکلیف سازمان اوقاف و امور خیریه مبنی بر چگونگی هزینه کرد وجوه حاصل از حق‌التولیه، حق‌النظاره و میزان حق‌الزحمه امین یا هیئت امنای اماکن مذهبی در سال ۱۳۹۸ را به تصویب رساند.

 به نقل از «پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت» ،گفتنی است، بر اساس قانون تشکیلات و اختیارات سازمان اوقاف و امورخیریه، این سازمان موظف است وجوهی را که از محل هدایای مستقل، حق‌التولیه و حق‌النظاره موقوفات حاصل می شود طبق بودجه ای که هر سال تنظیم و به تصویب هیئت دولت می‌رسد به مصرف رساند. سازمان اوقاف این وجوه را عمدتا در مواردی مانند حمایت از برنامه های ترویج فعالیت های قرآنی (برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم و ... ) و معارف دینی و حمایت از عمران و حفظ عین موقوفات و بقاع متبرکه هزینه می کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: