کد خبر: ۸۴۱۸۸۷
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۱
تعداد بازدید: ۲۴۴
مشاور سابق کمیته دموکراتیک مجلس نمایندگان ایالات متحده تاکید کرد که ایران باید منتظر یک رئیس‌جمهور دموکرات باشد.

ایران باید منتظر پیروزی حزب دموکرات در انتخابات باشد/ترامپ در توهماتش ترور سردار سلیمانی را برگ برنده خود می‌داند/ ترامپ از خروج از سوریه پشیمان استبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، راس بیکر (Ross K. Baker) استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه روتگرز است. وی به صورت تخصصی در حوزه‌های روابط بین‌الملل و دولت آمریکا تحقیق و بررسی کرده است. بیکر همچنین مقاله‌نویس «لس آنجلس‌تایمز» و «نیوزدی» است و همکاری‌ زیادی با سایر مجلات معروف و حرفه‌ای دارد. وی پیش از این به عنوان مشاور در کمیته دموکراتیک مجلس نمایندگان ایالات متحده و مشاور ارشد سناتور پاتریک جی لیی و چاک هگل مشغول به کار بوده است.

وی در گفت‌وگو با ایلنا نظرات خود را درباره تنش‌های میان ایران و آمریکا مطرح کرده است:

ایران از اولویت ترامپ خارج شده است

راس بیکر در ابتدا در مورد ترامپ گفت: در حال حاضر تنها کشور خارجی که پرزیدنت ترامپ به آن اهمیت می‌دهد، اوکراین است زیرا این موضوع در قلب دادگاه استیضاح وی است. من حتی فکر می‌کنم ایران هم اولویت ترامپ در شرایط فعلی نیست.

ترامپ در توهماتش ترور سردار سلیمانی را برگ برنده خود می‌داند 

وی در ادامه با انتقاد از ترور سردار سلیمانی گفت: ترامپ  فکر می‌کند که ترور ژنرال سلیمانی برای او یک برگ برنده بزرگ سیاسی است اما این درست نیست. این توهم به دلیل اشتباه پدافندهای هوایی ایران در شلیک به هواپیمای اوکراین برای ترامپ بیشتر شد.

ترامپ از خروج از برجام پشیمان نیست

استاد دانشگاه روتگرز تاکید کرد: خروج ترامپ از برجام عامل شرایط کنونی است اما ترامپ به هیچ وجه پشیمان نیست که از برجام خارج شده است. 

ترامپ خواهان یک توافق جدید با ایران است 

وی هم چنین در ادامه در مورد توافق جدید با آمریکا گفت: ترامپ خواهان توافق جدیدی با ایران در مورد غنی‌سازی اورانیوم و موضوعات دیگر است و برای همین هم از برجام خارج شد تا توافقی جدید با نام خودش با ایران داشته باشد.

ایران باید منتظر پیروزی حزب دموکرات در انتخابات باشد

آمریکا با رئیس‌جمهوری دموکرات به برجام باز می‌گردد

بیکر در ادامه در مورد آینده روابط میان ایران و آمریکا گفت: دموکرات‌ها تاکید کردند که در صورت رئیس‌جمهور شدن به برجام باز می‌گردند ایران باید منتظر انتخابات آمریکا باشد. ایران هم چنین باید امیدوار باشد که یک دموکرات رئیس‌جمهور آمریکا شود؛ چراکه در آن صورت می‌توان با رئیس‌جمهور آمریکا برای توافق گفت‌وگو کرد

تصمیمات ترامپ در منطقه درست نبوده است

وی گفت: ترامپ تاکنون تصمیمات درستی برای حضور در منطقه اتخاذ نکرده است من حتی معتقدم که ترامپ از خروج از سوریه نیز پشیمان است. من فکر می‌کنم که ترامپ در خلوت خود  پشیمان است که سربازانش را از سوریه بیرون کشیده است و کردها را در مقابل ارتش ترکیه رها کرده است چرا که این تصمیم باعث آشوب بیشتر در منطقه شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: