کد خبر: ۸۳۹۰۱۱
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۳
تعداد بازدید: ۲۰۳
رئیس ائتلاف فتح عراق:
رئیس ائتلاف فتح پارلمان عراق امروز- چهارشنبه- تأکید کرد که تجاوز اخیر آمریکا، به ایران حق داد که پایگاه‌های این کشور را هر کجا که بیابد، مورد هدف قرار دهد.

تجاوز اخیر آمریکا، به ایران حق داد از داخل عراق پاسخ دهدبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا ، «محمد الغبان»، رئیس فراکسیون فتح عراق گفت: «حضور نیروهای جنگی آمریکا و تأسیس پایگاه‌های نظامی این کشور نقض حاکمیت عراق به شمار رفته و مخالف قانون اساسی است».

وی تأکید کرد که تهدید آمریکا علیه ایران از اراضی و حریم هوایی عراق و ترور سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده سپاه قدس ایران و «ابومهدی المهندس» جانشین رئیس سازمان حشدالشعبی اقدامی تنش‌زا علیه ایران و نقض حاکمیت عراق است.

الغبان در ادامه افزود: «آمریکا توجیه و حق را به ایران داد تا به نیروهای آمریکایی هر کجا که آنها را بیابد، پاسخ دهد. حتی اگر در دیگر کشورهای متحد آمریکا که حمله از آنها انجام می‌شود، حضور داشته باشند، چه با رضایت و یا بدون رضایت این کشورها».

به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)،‌ وی تأکید کرد که نیروهای آمریکایی اگر خواهان حفظ روابط خوب با عراق هستند، باید به حاکمیت این کشور احترام گذاشته و آن را ترک کنند و همچنین این کشور را از درگیری خود با ایران دور کنند در غیر این صورت، عراق ناگزیر به محور دشمن آمریکا در نتیجه اصرار واشنگتن برای تبدیل کردن کشور به صحنه جنگ با ایران کشیده خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: