کد خبر: ۸۳۸۴۹۸
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹
تعداد بازدید: ۱۷۸
"محمد بن عبدالرحمن آل ثانی" معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر پس از سفر به تهران و دیدار با مقامات جمهوری اسلامی ایران بر لزوم حفظ آرامش و امنیت در منطقه تاکید کرد .

توئیت وزیر خارجه قطر بعد از سفر به تهران: شرایط منطقه نیازمند آرامش استبه گزارش خبرداغ، "محمد بن عبدالرحمن آل ثانی" معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر پس از سفر به تهران و دیدار با مقامات جمهوری اسلامی ایران بر لزوم حفظ آرامش و امنیت در منطقه تاکید کرد .

وزیر خارجه قطر نوشت : امروز در تهران با رییس جمهوری و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار کردم . در این دیدار در خصوص تحولات به طور خاص و در منطقه به صورت عام بحث و تبادل نظر شد .

وی تاکید کرد که شرایط منطقه نیازمد آراش و حفظ امنیت جمعی است .

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی روز شنبه با سفر به تهران ابتدا با وزیر امور خارجه و سپس با رییس جمهوری و رییس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو کرد .

وزیر خارجه قطر در دیدار با رییس جمهوری اسلامی ایران تعمیق و گسترش هر چه بیشتر روابط تهران- دوحه را مورد تاکید قرار داد و گفت: قطر اهتمام فراوانی به گسترش روابط با ایران دارد و جمهوری اسلامی ایران را کشور همسایه و برادر خود می‌داند و مصمم هستیم مناسبات و همکاری‌های خود را با تهران بیش از پیش توسعه دهیم.

وزیر خارجه قطر با قدردانی از موضع و حمایت تهران از دوحه گفت: قطر هرگز حمایت و کمک‌های ایران را در شرایط بسیار سختی که در آن قرار گرفته بودیم فراموش نخواهد کرد و خود را در کنار ایران می‌دانیم.

وی با بیان اینکه قطر درد و ناراحتی عمیقی که ملت و دولت ایران در شرایط کنونی از این حادثه تحمل می‌کنند را درک می‌کند و به مردم ایران تسلیت می‌گوییم، گفت: به هیچ عنوان پیش‌بینی نمی‌کردیم که چنین اتفاقی بیفتد و چنین تصمیمی روزی گرفته شود. این گونه اقدامات سابقه نداشته است و از این بابت بسیار ناراحت و نگران هستیم.

وزیر خارجه قطر خاطرنشان کرد: در طول تاریخ هیچ آسیب و ضرری از ایران متوجه قطر نبوده است در حالی که با آنهایی که وجوه مشترک زیادی داریم، دچار مشکل و مزاحمت شده‌ایم.

محمد بن عبدالرحمن بن جاسم بن آل ثانی با بیان اینکه قطر از طرح صلح هرمز حمایت می‌کند، گفت: امیدواریم در شرایط کنونی کشورهای منطقه گام استراتژیکی را در سایه ابتکار طرح صلح هرمز که می‌تواند محور صلح و امنیت در منطقه باشد بردارند و به جای مواضع تاکتیکی، بینش و تفکر راهبردی در پیش بگیرند.

منبع: ایرنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: