کد خبر: ۸۳۸۱۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۳
تعداد بازدید: ۱۳۴
نخست‌وزیر انگلیس در پیامی به‌مناسبت آغاز سال جدید میلادی خواستار پایان یافتن تفرقه در این کشور و اجرای برگزیت شد.

جانسون پایان تفرقه در انگلیس را خواستار شدبه گزارش خبرداغ ، وی افزود:‌ «اکنون ما پارلمان جدیدی داریم که توسط مردم انتخاب شده تا به اولویت‌های مردم رسیدگی کنند که شامل احترام به همه‌پرسی و اجرای برگزیت است».

پارلمان انگلیس پس از کشمکش‌های فراوان، روز ۲۹ آذر ماه امسال سرانجام به سوی خروج این کشور از اتحادیه اروپا در روز ۳۱ ژانویه (۱۱ بهمن) گام برداشت و طرح نخست‌وزیر «بوریس جانسون» برای برگزیت را تصویب کرد.

جانسون برای گرفتن این رأی از پارلمان مجبور شد به انتخابات زودهنگام متوسل شود و ترکیب نمایندگان را به نفع حزب خود تغییر دهد.

انگلیس قرار است روز ۳۱ ژانویه ۲۰۲۰ از اتحادیه اروپا خارج شود. در صورتی که این اتفاق رخ دهد، انگلیس نخستین کشوری است که از این اتحادیه خارج می‌شود.

سال ۲۰۱۶ اکثر نظرسنجی‌های قبل از همه‌پرسی از رای مردم بریتانیا به ماندن در اتحادیه اروپا حکایت داشتند، اما با شمارش آرای صندوق‌ها بعد از برگزاری همه‌پرسی، نتیجه به شکل دیگری رقم خورد و دولت مجبور شد شرایط لازم برای خروج از اتحادیه اروپا را فراهم کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: