کد خبر: ۸۳۶۵۰۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲
تعداد بازدید: ۲۱۵
آلودگی هوای تهران و برخی کلانشهر‌ها معضلی است که همچنان هیچ تلاش جدی‌ای برای حلش صورت نمی‌گیرد و متأسفانه سینما و تلویزیون هم برای آسیب‌شناسی این معضل، تولیدات جدی نداشته‌اند.

کم‌کاری سینما و تلویزیون درباره محیط زیست
به گزارش خبرداغ به نقل از روزنامه جوان ، آلودگی هوای تهران و برخی کلانشهر‌ها معضلی است که همچنان هیچ تلاش جدی‌ای برای حلش صورت نمی‌گیرد و متأسفانه سینما و تلویزیون هم برای آسیب‌شناسی این معضل، تولیدات جدی نداشته‌اند.

مجید مظفری بازیگر سینما و تلویزیون با اظهار این مطلب گفت: مشخص است که وقتی همه چیز متمرکز به تهران شود، هم گرانی و تورم به همراه دارد و هم شلوغی و آلودگی‌هایی که نفس شهر را می‌گیرد و فعالان آثار نمایشی برای اهمیت این مسائل تولیداتی که بتواند تاثرگذار باشد، نداشته‌اند. مظفری ادامه داد: یکی از اساسی‌ترین کار‌های فرهنگی باید تولید فیلم و سریال‌هایی باشد که همین معضلات را به بهترین شکل آسیب‌شناسی کند ولی بدبختانه چنین آثاری کم تولید می‌شود یا اصلاً تولید نمی‌شود و همه گرفتار کلیشه‌های هزاران بار امتحان شده‌اند.

بازیگر «در مسیر تندباد» و «تنوره دیو» با مخاطب قرار دادن سینماگران گفت: سینما می‌تواند هم به صورت جدی و هم به صورت طنز معضلات کلانشهر‌ها و همین آلودگی هوا را مورد واکاوی قرار دهد. این همه سینماگر مدعی رئالیسم اجتماعی داریم، چرا یکی نمی‌آید و یک درام واقع‌گرایانه درباره اثرات آلودگی هوا بر زندگی مردمان کلانشهر‌ها بسازد؟

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: