کد خبر: ۸۳۴۰۲۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۶
تعداد بازدید: ۲۶۹
مسئول گروه کاهش آسیب‌ها و ایدز سازمان بهزیستی کشور گفت : ۴۰ درصد مبتلایان به ویروس ایدز در کشور شناسایی شدند.

شناسایی 40 درصد مبتلایان به ایدز در کشوربه گزارش خبرداغ ، کامبیز محضری ۵ آذرماه در جلسهsipشهرستان لردگان، اظهار کرد: برای اجرای کامل برنامه استراتژیک در حوزه درمان بیماری ایدز باید ۹۰ درصد مبتلایان شناسایی شود.

وی افزود: در حال حاضر ۳۷ باشگاه برای حمایت و توانمندسازی مبتلایان به HIV در سازمان بهزیستی فعال شده است.

محضری گفت : در کشور ۲۷ مرکز گذری سرپناهی و تیم های سیار ایستگاه های کارشناسی فعال شده و این مراکز در حال گسترش است.

وی ادامه داد: به منظور ارائه خدمات بیشتر به مبتلایان به ویروس ایدز و افراد در معرض آسیب مراکز سیار و موبایل ون‌ها در سطح کشور دررراستای کاهش آسیب فعال شده است.

مسئول گروه کاهش آسیب‌ها و ایدز سازمان بهزیستی کشور به گسترش خدمات برای گروههای خدمت گیرنده در حوزه نوجوانان و جوانان تاکید کرد و گفت : شناسایی افراد و گروه‌های در معرض آسیب از برنامه‌های مهم و استراتژیک امسال و سال آینده کشور است.

وی با اشاره به اینکه ۲۳دستگاه عضو کمیته ایدز در کشور هستند، خاطرنشان کرد: ۸ دستگاه از جمله بهزیستی ، وزارت بهداشت و درمان ، صدا وسیما و دستگاه‌های حمایتی از اعضای اصلی این کمیته هستند.

ایسنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: