کد خبر: ۸۳۱۲۷۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۹
تعداد بازدید: ۲۹۹
۱۸ خودروی زرهی و کامیون‌های آمریکایی روز شنبه با ترک شمال عراق وارد شهر الرمیلان سوریه شدند
خودروهای زرهی آمریکا وارد سوریه شدندبه گزارش خبرداغ به نقل از  سی ان ان، نیروهای دموکرات سوریه و نیروهای مرزی دولت اقلیم کردستان (KRG) نیز ورود خودروهای زرهی آمریکا به سوریه را تایید کرده‌اند.

وزارت دفاع آمریکا تا کنون از اظهار نظر در مورد این خبر خوداری است.

جابه جایی نیروهای آمریکا از عراق به سوریه در حالی منتشر می‌شود که "مارک اسپر" وزیر دفاع آمریکا روز گذشته در مقر ناتو در بروکسل گفت: واشنگتن حضور نظامی خود را در میادین نفتی سوریه تقویت کرده و خودروهای نظامی به این مناطق می‌فرستد.

در تازه‌ترین چرخش در سیاست خارجی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در سوریه، اسپر گفت که واشنگتن با استفاده از «نیروی مکانیزه» حضور نظامی خود را در مناطق نفتی سوریه تقویت می‌کند.

ترامپ ابتدا خروج کامل نیروهای آمریکایی از شمال شرق سوریه را اعلام کرد، اما پس از آنکه با انتقادهای شدید از سوی هم‌حزبی‌های خود روبه‌رو شد، تلاش کرد ادبیات خود را در این باره تغییر دهد.

اسپر در کنفرانسی خبری در بروکسل گفت: ما اکنون در حال انجام اقداماتی برای تقویت مواضع خود در «دیر الزور» هستیم تا اطمینان حاص کنیم که داعش به میادین نفتی دسترسی نخواهد داشت.

ترامپ رئیس جمهوری آمریکا هفته گذشته اعلام کرد که نیروهای این کشور از شمال شرق سوریه خارج می‌شوند، اما وی روز چهارشنبه با چرخشی در مواضع خود گفت که تعدادی از نظامیان آمریکایی در سوریه باقی خواهند ماند.

رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه گذشته در توئیتی خطاب به نیروهای کُرد شمال سوریه، نوشت: زمان آن فرا رسیده است که کُردها به منطقه‌ای در سوریه بروند که میادین نفتی وجود دارد.

ترامپ همچنین نوشت: آمریکا هرگز به داعش اجازه نخواهد داد تا دوباره بر این میادین نفتی کنترل پیدا کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
0
0
۱۳۹۸/۰۸/۰۵ ۲۱:۴۶
ابوبکر البغدادی نماینده کاخ سفید درسوریه وعراق بود.

۱۳۹۸/۰۸/۰۵ ۲۱:۵۲
فقط سوریه، عراق، لبنان، ایران و روسیه از سال 2011 تاکنون درمبارزه با تروریسم و داعش و دیگر گروه های تروریستی نقش داشتند، نه مدعیان دروغین حقوق بشر!


۱۳۹۸/۰۸/۰۵ ۲۲:۵۴
فقط سوریه، عراق، لبنان، ایران و روسیه ثابت کردند که در منطقه و جهان حق صلاحیت مبارزه با تروریسم و داعش و دیگر گروه های تروریستی دارند، نه آمریکا و متحدانش

۱۳۹۸/۰۸/۰۵ ۱۹:۳۲
آمریکا ازسال 2011 تاکنون متهم به کمک، حمایت و پشتیبانی ازداعش است، نه مبارزه با داعش


۱۳۹۸/۰۸/۰۵ ۱۹:۴۱
آمریکا و اسراییل درصدد احیای داعش هستند
در ادامه واکنش‌های اعتراض آمیز به حمله هوایی به نیرو‌های الحشد الشعبی در نوار مرزی عراق با سوریه، گروه‌های مقاومت اسلامی هشدار دادند هدف آمریکا و اسرائیل احیای دوباره داعش است.



۱۳۹۸/۰۸/۰۵ ۲۰:۲۷
اگر ادعای آمریکا درست باشد، فقط یک البغدادی کشته شده اما ۵۰ هزار البغدادی دیگر یا بیشتر از آن در ادلب باقی مانده است. ادلب هم اکنون میزبان بیش از ۵۰ هزار تروریست تکفیری با افکار و عقاید البغدادی است که تمامی آن ها را واشنگتن به وجود آورده است.


۱۳۹۸/۰۸/۰۵ ۲۰:۲۷
آمریکایی ها در حال حاضر در حالی مدعی کشته شدن بغدادی شدند که تهدید داعش به پایین‌ترین سطح خود در سالهای اخیر رسیده است و هزاران نفر از اعضای گروهش در اردوگاههای عراق و سوریه، اسیر هستند. لذا این مسأله نیز به نوبه خود درخور توجه و اهتمام است و این سؤال را به ذهن متبادر می سازد که چگونه در طول این سال ها که داعش بیشترین خسارت های مادی و انسانی را به کشورهایی نظیر سوریه و عراق وارد ساخت، توسط ایالات متحده مورد هدف قرار نگرفت؟


۱۳۹۸/۰۸/۰۵ ۲۰:۲۸
به عنوان مثال، اسامه بن لادن، سرکرده القاعده که با عملیات یازده سپتامبر، در تاریخ نامش ثبت شد، در سال ۲۰۱۱ با عملیات نیروهای ویژه آمریکا در ویلایی در پاکستان ترور شد. اختر منصور، جانشین سرکرده طالبان در سال ۲۰۱۶ بعد از خارج شدن از مرز ایران در بلوچستان پاکستان با حمله پهپادهای آمریکایی ترور شد. اکنون نیز آمریکایی ها مدعی ترور البغدادی در ادلب سوریه هستند. بنابراین، پر واضح است که ایالات متحده آمریکا به مقتضای زمان و شرایط آن، اقدام به تأسیس سازمان های تروریستی و سپس نابودی آن می‌کنند.



۱۳۹۸/۰۸/۰۵ ۲۰:۲۸
اما سؤال اینجاست که چگونه سرکردگان ارشد گروه های تروریستی در طول دهه‌های گذشته جملگی توسط ایالات متحده آمریکا کشته شده اند؟ آیا این مسأله به معنای آن نیست که ایالات متحده آمریکا با پرورش تروریست ها از آن ها در راستای تحقق اهداف خود استفاده می کند و پس از مدتی ــــ کوتاه یا بلند ــــ با هدف تطهیر چهره‌اش، آن ها را به درک واصل می کند تا در نزد افکار عمومی به عنوان یک قهرمان جلوه کند؟

۱۳۹۸/۰۸/۰۵ ۲۰:۲۸
واقعیت آن است که هدف اصلی و اساسی سردمداران ایالات متحده آمریکا و در رأس آن ها «دونالد ترامپ» از مانور بر ادعای کشتن البغدادی، فریب افکار عمومی و منحرف کردن آن‌ها از نقش مستقیم واشنگتن در پیدایش داعش و تداوم حیات آن، است. در واقع، آمریکایی ها تمام تلاش خود را به کار بسته اند تا در نزد افکار عمومی خود را به عنوان ناجی ملت های منطقه جلوه دهند؛ ملت هایی که در سایه حمایت های مالی، تسلیحاتی و لجستیکی واشنگتن از تکفیریها در طول سال های گذشته تکه تکه شدند.


۱۳۹۸/۰۸/۰۵ ۲۰:۲۸
اما این همه ماجرا نیست؛ چراکه پیشتر نیز خودِ دونالد ترامپ نیز به نقش آفرینی آمریکا در تشکیل و تأسیس داعش اذعان کرده است. وی در سال ۲۰۱۶ در جریان تبلیغات برای تصدی پست ریاست جمهوری، گفته بود: «کلینتون و اوباما داعش را به وجود آوردند». حال این رئیس جمهورِ تاجرمسلک آمریکایی با به فراموشی سپردن اظهارات گذشته خود از کشته شدن البغدادی ــــ فارغ از صحت و سقم آن ــــ به عنوان برگی زرین در تاریخ مبارزه با تروریسمِ آمریکا یاد می کند! تا بدین‌ترتیب، مایه شگفتی افکار عمومی در سراسر جهان شود.


۱۳۹۸/۰۸/۰۵ ۲۰:۳۲
ترامپ: داعش تا ۳۰ روز آینده نابود می‌شود! 21 آذر 1397 ساعت 21:07 رئیس جمهوری آمریکا بدون اشاره به سخنان خود درباره خلق تروریست های داعش توسط واشنگتن در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶، مدعی شد: داعش تا ۳۰ روز آینده نابود می‌شود ولی متاسفانه تاکنون خبری نیست چرا؟!




۱۳۹۸/۰۸/۰۵ ۲۰:۳۶
سوریه: یونیسف برابر جنایات ائتلاف آمریکایی سکوت نکند
معاون وزیر امور خارجه سوریه یکشنبه شب در دیدار با مدیر صندوق کودکان ملل متحد (UNICEF) گفت که سازمان های بین المللی نباید نسبت به جنایت های ائتلاف آمریکایی و اقدامات شبه نظامیان کرد در حق کودکان و زنان سکوت اختیار کنند.




۱۳۹۸/۰۸/۰۵ ۲۰:۵۲
حمله مجدد ائتلاف آمریکایی به دیرالزور؛ 20 سوری کشته شدند
حمله مجدد ائتلاف آمریکایی به دیرالزور؛ 20 سوری کشته شدند
شنبه 3 آذر 1397 - 19:17
بیست نفر از غیرنظامیان سوری در حمله امروز جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی به منطقه «السوق» در شهر «هجین» واقع در ریف دیرالزور، کشته شدند.


۱۳۹۸/۰۸/۰۵ ۲۰:۵۵
واکنش سخنگوی دولت به خبر هلاکت ابوبکر بغدادی
سخنگوی دولت به خبر هلاکت ابوبکر بغدادی سرکرده داعش واکنش نشان داد.

تاریخ: ۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۲

اقاي ربيعي در صفحه شخصي اش در فضاي مجازي نوشت: مرگ بغدادی پایان داعشیسم نیست ایران جزو پیشتازان مقابله با داعش و مدافع رویکرد دیپلماتیک، استراتژیک و ایدئولوژیک با داعشيسم است.

۱۳۹۸/۰۸/۰۵ ۲۱:۰۴
ابوبکر البغدادی نماینده کاخ سفید درسوریه وعراق بود.


۱۳۹۸/۰۸/۰۵ ۲۱:۱۸
آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، عربستان سعودی، ترکیه و اسرائیل همچنان حامی تروریسم هستند.
آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، عربستان سعودی، ترکیه و اسرائیل همچنان حامی القاعده هستند.
آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، عربستان سعودی، ترکیه و اسرائیل همچنان حامی داعش هستند.


۱۳۹۸/۰۸/۰۵ ۲۱:۱۸
آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، عربستان سعودی، ترکیه و اسرائیل همچنان حامی تروریسم هستند.
آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، عربستان سعودی، ترکیه و اسرائیل همچنان حامی القاعده هستند.
آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، عربستان سعودی، ترکیه و اسرائیل همچنان حامی داعش هستند.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: