کد خبر: ۸۲۹۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰
تعداد بازدید: ۱۶۴
رئیس قوه قضائیه با تاکید بر اینکه حضور سازمان بازرسی برای صیانت از مدیران و واقع نشدن فساد است نه مقابله با فساد، گفت: بسیاری از فسادها محصول اقدام یک شبه نیست محصول غفلت و چشم بستن روی خلاف است که امروز برای مردم غیر قابل تحمل شده است
رئیس قوه قضائیه: بسیاری از فسادها محصول اقدام یک شبه نیست/ نظارت الکترونیک باید فعال شود

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در آیین نکوداشت سی و هشتمین سالروز تاسیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به فسادهای صورت گرفته در سال‌های اخیر عنوان کرد: زمان این فسادها  کجا بود چشمان تیزبان مدیران که این کژی را ندید؟ این مفاسد یکباره نشد کم کم با بی توجهی و غفلت و سهل انگاری اتفاق افتاد با این تفکر که اگر آقای فلانی بفهمد از چشم او می‌افتیم این اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه بسیاری از فسادها محصول اقدام یک شبه نیست محصول غفلت و چشم بستن روی خلاف است که امروز برای مردم غیر قابل تحمل شده است، گفت: باید احساس مسئولیت کرد بزرگترین گناه کوچک شمردن گناه است. فساد کم هم نباید تحمل شود. از رقم‌های پایین شروع می‌شود باید به آنها هم حساس بود .

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر اینکه نظارت جزء لاینفک حکمرانی خوب است، گفت: یکی از اجزاء آن بازرسی علی‌الدوام است مدیریت درست و حکمرانی صحیحی جزءلاینفکش نظارت و بازرسی است. در این حرکت یک نظارت درون سازمان فعال است و سازمان‌های بیرونی دستگاه‌ها مثل دیوان محاسبات و سازمان بازرسی و وزرات اطلاعات و دستگاه‌های مراقب هم هستند اگر به نحوی این دستگاه‌های درونی غفلت کردند سازمان‌های بیرونی باید وارد عمل شوند باید علاوه بر نهادهای درونی، بیرون سازمان هم نهادها فعال عمل کنند.

وی ادامه داد: البته در این جهت عده و عده دستگاه‌های نظارتی نمی‌توانند با همه اشخاص برخورد کنند فعال شدن نظارت الکترونیک کار را سهل کرده و نظارت را برخط کرده است. به ویژه زمان امتیاز دادن دولت به بخش خصوصی باید به صورت مضاعف مورد نظارت قرار گیرد.

رئیسی خاطرنشان کرد: حضور سازمان بازرسی برای صیانت از مدیران و واقع نشدن فساد است نه مقابله با فساد مهم‌ترین مساله در این جهت پیشنهاد سازمان بازرسی درباره اصلاح ساختارهاست. سال ۸۰ رهبری پیام مبارزه با فساد را صادر کردند تا سال ۸۳ ما نمایشگاه می‌گذاشتیم. برای همه وزارت خانه‌ها و دستگاه‌های مشمول قانون غرفه گذاشتند و از مدیران عالی و میانی بیش از ۵ هزار نفر برای بازدید آمدند نگاه بازرسین در این نمایشگاه به تصویر کشده شد.

وی گفت: در گام دوم انقلاب اسلامی تاکیدات ۷ گانه رهبری در اجرای عدالت باید تاکید شود مردم و نظام برخی کاستی‌ها را در ادوار گذشته نمی‌پذیرد باید تلاش مجاهدانه برای رفع این کاستی‌ها صورت گیرد امروز بسیاری از شما تحصیلات عالی و تکمیلی دارید سطح سازمان به لحاظ تجربی و تحصیلی زیاد شده و الان در این شرایط باید تلاش کرد با همه ابزار ماشینی نظارت الکترونیک فعال شود و حضور به موقع و پیشگیرانه باشد به نحوی که بتوانیم با این حضور اجرای عدالت را در کشور تضمین کنیم. نظارت گریزی ضدارزش است. طالبب آن هستیم کمتر پرونده داشته باشیم.

ادامه دارد....

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: