کد خبر: ۸۲۸۷۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۰
تعداد بازدید: ۸۰۱
ارتش آمریکا امروز (چهارشنبه) از آزمایش یک موشک قاره‌پیما با نام Muniteman III از مقری در ایالت کالیفرنیا خبر داد.
آمریکا از پرتاب یک موشک قاره‌پیما خبر داد
به گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا ، ارتش آمریکا امروز (چهارشنبه) از آزمایش یک موشک قاره‌پیما با نام Muniteman III از مقری در ایالت کالیفرنیا خبر داد.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، فرماندهی نیروی هوایی آمریکا طی بیانیه‌ای اعلام کرد، این موشک با قابلیت هدف‌گیری چندگانه، از پایگاه نیروی هوایی وندنبرگ پرتاب و مسافتی حدود ۶۷۵۰ کیلومتر بر فراز اقیانوس آرام را تا جزایر مارشال طی کرد.


در ضمنِ بیانیه مذکور آمده است: "این آزمایش، نشان از آن دارد که بازدارندگی هسته‌ای ایالات متحده، نیرومند، انعطاف‌پذیر، آماده و دارای توان مقابله با تهدیدات قرن بیست و یکم و اطمینان خاطر دادن به هم‌پیمانان‌مان است".

طبق این بیانیه، "این آزمایش‌ها واکنش یا پاسخ به رویدادهای جهان یا تنش‌های منطقه‌ای نیست".

آمریکا طی چند دهه اخیر، میلیاردها دلار صرف توسعه فناوری موشکی خود جهت مقابله با موشک‌های بالستیک کرده و قصد افزایش توان خود درخصوص تهدیدات فزاینده را دارد.

کره شمالی، اوایل امروز اقدام به پرتاب موشکی کرد که به گفته ستاد مشترک ارتش کره جنوبی، "از یک پرتابه زیردریایی" شلیک شده بود.

این کشور در سال ۲۰۱۷ و پس از آزمایش موشک Hwasong-۱۵، به جمع توسعه‌دهندگان موشک‌های بالستیک قاره‌پیما پیوست. به باور تحلیلگران، موشک مذکور قابلیت اصابت به هر نقطه در خاک آمریکا را دارد.

در همین حال، چو سون هوئی، معاون وزیر خارجه کره شمالی، طی بیانیه‌ای درخصوص از سرگیری مذاکرات با آمریکا، از "دیدار مقدماتی" با مقامات این کشور طی روز جمعه خبر داد.

به گفته مورگان اورتاگوس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مذاکرات با کره شمالی "طی این هفته" اتفاق خواهد افتاد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
0
0
درپاسخ به دیوان کیفری بین المللی
درپاسخ به دبیرکل سازمان ملل متحد
درپاسخ به رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد
درپاسخ به رئیس شورای حقوق بشرسازمان ملل متحد
درپاسخ به سنای آمریکا جنایتکار
درپاسخ به اتحادیه اروپا
درپاسخ به دادگاه بی عدالت کانادا جنایتکار
درپاسخ به مدعیان حقوق بشرخیانتکار
فیلم | نیروی هوایی آمریکا موشکی با قابلیت حمل کلاهک اتمی آزمایش کرد
چهارشنبه 10 مهر 1398 - 16:49

نیروی هوایی آمریکا همزمان با شلیک موشکی کره شمالی در روز چهارشنبه، یک موشک قاره پیمای غیرمسلح آزمایش کرد.


نیروی هوایی آمریکا صبح چهارشنبه به وقت این کشور یک موشک اتمی غیرمسلح را آزمایش کرد.

به نوشته وبگاه «چنل نیوز آسیا» این آزمایش موشکی در پایگاه هوایی «واندربرگ» و همزمان با آخرین آزمایش موشکی کره شمالی انجام شد.

کره شمالی یک روز بعد از اعلام قصد خود برای آغاز مذاکرات با آمریکا اقدام به شلیک موشک کرد. ستاد مشترک ارتش کره جنوبی بامداد چهارشنبه گفت کره شمالی از شهری در یکی از استان‌های خود در جنوب شرقی اقدام به شلیک یک موشک به سمت سواحل شرقی خود کرده است.

بر اساس این گزارش، موشکی شلیک شده از سوی نیروی هوایی آمریکا از نوع «مینتمن» بود که مسافتی حدود 4200 کیلومتر را با پرواز بر فراز اقیانوس آرام را طی کرد و نزدیک «کواجالین تول» در جزایر مارشال فرود آمد. فیلم پرتاب این موشک نیز در رسانه‌های مختلف از جمله یوتیوب به نمایش گذاشته شد.

آنطور که رسانه‌های آمریکایی گزارش کردند هدف آمریکا از آزمایش اینگونه موشک‌ها بازداشتن متجاوزان از تحرکات نظامی است.

یک مقام نظامی آمریکا در این زمینه توضیح داد، این آزمایش‌ها نشان دهنده قابلیت‌های موشک‌های قاره پیماست. آزمایش این موشک قاره پیما که قدمت آن به 50 سال می‌رسد برای اطمینان یافتن از قابلیت‌های آن است.

نیروی دریایی آمریکا نیز چندی قبل از آزمایش موفق چهار موشک «ترایدنت دی 5» با قابلیت حمل کلاهک اتمی از سواحل جنوب کالیفرنیا خبر داد. این موشک ساخت شرکت« لاکهید مارتین» واقع در کالیفرنیاست و دقت بالای آن از جمله مزیت‌های این موشک به حساب می‌آید. ارتش‌های آمریکا و انگلیس به این جنگ افزار مجهز هستند.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: