کد خبر: ۸۲۵۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۹
تعداد بازدید: ۴۰۳
العربی الجدید ادعا کرد: به زودی خبرهایی مبنی بر انجام دیدارهای سری بین ایران و آمریکا خواهیم شنید؛ چیزی نظیر آنچه برای فراهم کردن زمینه توافق هسته ای صورت گرفت.
ادعای العربی الجدید: به زودی خبرهایی درباره انجام دیدارهای سری بین ایران و آمریکا خواهیم شنیدإياد الدليمي در العربی الجدید نوشت: با اینکه نویسندگان مقالات روزنامه های آمریکایی معتقدند دولت ترامپ استراتژی واضحی در قبال ایران ندارد، واقعیت حال، خلاف این مساله را ثابت می کند. از لحظه اولی که کلیدهای ریاست کاخ سفید به ترامپ واگذار شد، وی برنامه متوازن و منسجمی را در مورد ایران دنبال می کرد.

به گزارش خبرداغ به نقل از  انتخاب ، در ادامه این مطلب آمده است: پس از اعلام خروج کاخ سفید از توافق هسته ای با ایران و تشدید تحریمها علیه این کشور، تمام فشارها با هدف پذیرش راه حل جدیدی از سوی ایران، اعمال می شد؛ که آخرین آنها، دادن اجازه به اسرائیل، برای بمباران پایگاههای نیروهای نزدیک به ایران در عراق، سوریه، لبنان و یمن بود.

در مقابل، ایران روی به چالش کشیدن سیاست ترامپ برای واداشتن تهران به نشستن پای میز مذاکره، حساب باز کرد و برای این مهم، کارت های زیادی در اختیار داشت، که در طول سالها، میلیاردها دلار برای این برگهای برنده، سرمایه گذاری کرده بود و شاید بارزترین آنها، نیروهای نزدیک به ایران در عراق، سوریه، یمن و لبنان، هستند. این علاوه بر نفوذ سیاسی ایران در آن کشورها و حتی نفوذ اقتصادی است که این کشور برای غلبه بر مشکلات اقتصادی خود، به آن متوسل شد.

بین موضع تهران و واشنگتن، فریادهای تهدید اوج گرفته و فضای جهان پر شد از تهدیدات مربوط به درگرفتن جنگی جدید در منطقه خلیج فارس. تحت تاثیر این تهدیدها، مذاکراتی در پشت پرده ها انجام شد، تا در مورد چگونگی خروج از تنگنای موجود، بحث و تبادل نظر شود.

آمریکا و به دنبال ان، اسرائیل، تلاش می کنند با یک تیر چند نشان را هدف بگیرند؛ بدین معنا، تلاششان برای کاستن از نفوذ ایران، که از خط قرمزهای اسرائیل و آمریکا عبور کرده است، موجب نزدیکی بین تل آویو و پایتخت کشورهای عربی می شود که از نفوذ ایران شکایت دارند؛ آنچه که زمینه را برای معامله قرن مهیا می کند.

به زودی خبرهایی مبنی بر انجام دیدارهای سری بین ایران و آمریکا خواهیم شنید؛ چیزی نظیر آنچه برای فراهم کردن زمینه توافق هسته ای صورت گرفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
اعتراض
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۵
0
0
واقعیت این است که مذاکره دولت روحانی با آمریکا جنایتکار شماره یک و اروپا جنایتکار شماره یک تاکنون هیچ ارزشی برای مردم ایران ندارد.
حرف دل همه مردم
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
0
0
وقتی رئیس جمهور فرانسه به صراحت اعلام می‌کند که در رابطه با ایران ما با آمریکا هیچ اختلاف نظری نداریم چرا برخی‌ها دو ساعت با چنین جانوری گفت‌وگوی تلفنی می‌کنند؟ و چرا عده‌ای همچنان به امثال وی امید دارند؟!


ماکرون هنوز نتوانسته به تعهداتی که به جنبش جلیقه‌زردها داده عمل کند آن وقت آقایان دولتی به یک مشت وعده نسیه او دل خوش کرده‌اند!


آمدن آقای رئیسی به قوه قضائیه و شروع مبارزه با فسادهای دولتی موجب به وجود آمدن امید در جامعه شد. در چنین شرایطی مردم از آقای رئیس‌جمهور انتظار حمایت از اقدام‌های دستگاه قضا داشتند نه اینکه بگویند کار با بگیر و ببند درست نمی‌شود.


وجود این تعداد پرونده فساد مالی دانه‌درشت به دلیل دور شدن دولت از مواضع انقلابی و ارزشی است مسئولین که دنبال زندگی اشرافی باشند طبیعی است که در زیرمجموعه مدیریتی‌شان فسادهای بزرگ صورت می‌گیرد. راه حل این است که مردم نیروهای انقلابی، جهادی و ساده‌زیست را روی کار بیاورند.


از اقدامات انقلابی رئیس محترم قوه قضائیه حمایت می‌کنیم. انتظار داریم بدون توجه به هیاهو و حواشی به اقدامات عادلانه خود در قلع و قمع مفسدین لحظه‌ای درنگ نکنند.


به آقای رئیسی ریاست محترم قوه قضائیه باید دست مریزاد و خدا قوت گفت. ایشان را دعا می‌کنیم که در کار و مسئولیت سنگین خود موفق بشوند. خداوند همه خدمتگزاران واقعی نظام را در پناه خود حفظ کند.


نجومی‌بگیران دولت باید هم از اقدامات قوه قضائیه دلهره و ناراحت شوند. یک معلم بعد از 30 سال تدریس حدود 70-80 میلیون پاداش می‌گیرد در حالی که نجومی‌بگیران حقوق ماهانه‌شان در این حدود است! پس این کار دستگاه‌های نظارتی «دخالت در کار دولت» نیست بلکه کوتاه کردن دست چپاولگران از بیت‌المال است.


ضمن تشکر از عملکرد دستگاه قضایی، کسانی که در مسیر مبارزه با فساد به جای یاری قوه قضائیه سنگ‌اندازی می‌کنند تا از وظیفه اصلی‌اش باز بماند، احتمالاً خود و یا وابستگانشان شریک مفاسد اقتصادی‌اند و به این علت نگران رسیدگی دستگاه قضایی و برخورد با مفسدین هستند.


آقای روحانی! آمریکا همان روزهای ابتدایی برجام را نقض کرد و بقیه غربی‌ها هم در پیروی از آمریکا به تعهداتشان عمل نکردند، گام‌های آهسته‌ای که دولت برمی‌دارد برای خروج از تعهدات یک طرفه کشورمان است و تعلل در بازگشت به دوران قبل از توافق به نوعی برای ایران اسلامی بدتر از ماندن در توافق است پس بهتر است در گام سوم قدم‌های بزرگ‌تری بردارند.


هزینه سفرهای دولت به سازمان ملل و کشورهای بدعهد به عهده ملت است. ولی سوغات این سفرها تحریم‌های متعدد بوده است.


در صنعت دفاعی و موشکی کشور چون مدیریت جهادی حاکم بوده به موفقیت‌های بزرگی رسیده‌ایم. این الگو باید در تمام عرصه‌های مدیریتی کشور عمومیت پیدا کند و بتوانیم خسارت‌های این چند سال مدیریت اشرافی دولت را جبران کنیم و جلو برویم.


با پیشرفت‌های خیره‌کننده‌ای که کشور در عرصه‌های مختلف به‌ویژه تجهیزات دفاعی داشته و دشمن را به حیرت انداخته کاش دولت و مسئولین آن تدبیری می‌کردند که اختلاس‌ها و فسادهای مالی اتفاق نمی‌افتاد و کام مردم را تلخ نمی‌کرد.


مشکل کشور ما اقتصاد لیبرالی و رانتی است. لذا دستگاه‌های نظارتی باید دوچندان به مقابله جدی با آن بپردازند.


مسئولین که فرزندانشان در آمریکا و کشورهای غربی زندگی می‌کنند دنبال مذاکره با آمریکایی‌ها هستند از چنین مسئولانی نمی‌توان و نباید انتظار دفاع از ارزش‌ها داشت.


اعتراض به بدپوششی در حضور رئیس جمهور بی‌فایده است چرا که از دیدگاه برخی از دولتی‌ها بخشی از دست‌آوردهای دولت تدبیر و امید همین ولنگاری فرهنگی است.


به علت نبود برنامه مدون برای کشاورزان هر سال این قشر زحمتکش به طریقی آسیب می‌بینند. یک سال سیب‌زمینی به دلیل کاشت زیاد روی دستشان می‌ماند و یک سال مثل امسال هندوانه و سال دیگر محصول دیگر. شایسته است وزارت جهاد کشاورزی با این تجربه چهار‌دهه‌ای میزان نیازها را برآورد و به استان‌ها اعلام کند نه کشاورزان زحمتکش دچار خسارت شوند و نه با کمبود کاشت کالای مورد نیاز مردم متضرر شوند. هم قدر نیاز داخلی تولید کنند و هم توان صادرات برآورد شود تا بخشی نیز به بازار همسایگان صادر گردد.


بی‌تفاوتی مسئولین مترو به ایام عزاداری در ماه محرم بنده را متاثر کرده است. چرا حتی یک پرچم عزای محرم در ایستگاه‌های مترو نصب نشده است؟



برای جلوگیری از مزاحمت برای مردم و از دست نرفتن فضیلت نماز صبح نیروی انتظامی و صدا و سیما با صدور اطلاعیه از تمامی هیئت‌های مذهبی و عزاداران حسینی بخواهند حداکثر ساعت 24 برنامه‌های عزاداری را به اتمام برسانند و از زدن طبل‌های بزرگ پس از این ساعت پرهیز نمایند و از مصرف برق خودداری کنند. در صرف نذورات از اسراف و تبذیر بپرهیزند. همچنین در حفظ شئونات و نگهداری حریم اهل‌بیت و اعتقادات دینی به توصیه‌‌های بزرگان و عالمان دین توجه جدی کنند.


خودروی ساینا تولید داخل با سه نقطه‌کور خطرناک برای راننده چرا و با کدام مجوزهای لازم از اداره استاندارد در حال تولید و عرضه به بازار است؟ پایین بودن صندلی راننده، با عدم دید هنگام دنده عقب و عدم دید نسبت به سرگلگیرهای جلو از جمله نقص‌های آشکار این خودرو است.


حدود 2 هزار نفر از معلمان اعزامی به خارج از کشور از سال 84 تا 95 مطالبات معوق دارند که دولت پرداخت نکرده است به رغم‌اینکه حق و حقوق آنان در دیوان عدالت اداری به اثبات رسیده ولی با سنگ‌اندازی‌هایی که می‌شود به حق خود نرسیده‌اند.


قانون جایگزینی فرزندان (کارمندزاده) که نمایندگان که اکثرا کارمند دولت هستند تصویب کردند عین بی‌عدالتی است.


در سفری که به تنگه چهل چای مینو دشت داشتم از بی‌توجهی برخی از مدیران استان گلستان نسبت به تخریب محیط‌زیست در عمق 20-30 کیلومتری جنگل و ساخت و ساز انجام شده، بسیار متاثر شدم. از دستگاه‌ قضایی و بازرسی‌ کل کشور درخواست برخورد با این مدیران متخلف را دارم.


مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفته کسانی که تحت پوشش بیمه نیستند باید به اجبار تحت پوشش این بیمه قرار بگیرند ولی واقعیت این است که پدرم وقتی دچار شکستگی استخوان لگن شد این بیمه یک ریال از 14 میلیون تومان پول هزینه شده را نپرداخت و هیچ‌کدام از داروهای ایشان را هم قبول نکرد.


لطفا مدیرعامل محترم بیمه سلامت توضیح بدهد بیمه سلامت در ابتدا مجانی بود ولی حالا که پولی شده هر کجا که می‌بریم نمی‌پذیرند! چرا؟!


در حال حاضر بین اسقاط اتومبیل فرسوده و جایگزین کردن آن با ماشین صفر برای قشر ضعیف جامعه هیچ تناسبی وجود ندارد. دولت اتومبیل فرسوده را بیشتر از 4 میلیون تومان برنمی‌دارد برای خرید اتومبیل پژو 405 صفر باید مبلغ 73 میلیون تومان دیگر روی آن بگذاریم که از توان ما شهروندان عادی جامعه خارج است.


چرا شرکت‌ رجا قطار درجه یک 6 تخته تهران- خرمشهر را که قیمت معمولی داشت و مورد استفاده اکثر مردم بود حذف کرده و به جای آن قطار فدک با قیمت 400 هزار تومان قرار داده است؟! پس تکلیف زوار کم‌درآمدی که هر ساله با قطار خود را به خرمشهر می‌رسانند و از مرز شلمچه عبور می‌کنند چه می‌شود؟!


در جاده بلوار توسعه منتهی به مجتمع سنگ‌‌آهن سنگان واقع در خراسان رضوی دوربین کنترل سرعت و گشت نامحسوس پلیس راهور وجود ندارد به همین دلیل بیشتر ایام سال شاهد تصادف‌های متعدد و کشته‌شدن تعدادی از هم‌وطنان در این محدوده هستیم. امیدواریم رسیدگی شود.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: