کد خبر: ۸۲۴۳۶۷
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۰
تعداد بازدید: ۴۰۶
تخم کتان حاوی لیگنان است؛ ترکیب شیمیایی طبیعی که در کنار فیبر، آنتی اکسیدان‌ و چربی‌های سالم به کاهش کلسترول خون کمک می کند
دانه‌های مفید برای سلامت قلبدانه‌های خوراکی به تقویت سیستم دفاعی بدن در برابر عوامل خطرزا برای قلب کمک می کند.

به گزارش خبرداغ به نقل از  شفا آنلاین:مصرف انواعی از این دانه‌ها به ویژه تخم کتان و دانه چیا به دلیل دارا بودن مواد مغذی و مفید برای سلامت قلب توصیه می‌شود. نتایج آزمایش‌ها نشان می‌دهد که این دو دانه مغذی، منبع غنی از آلفا لینولنیک اسید (ALA) هستند.

همچنین آن‌ها منبع خوبی از پروتئین‌های گیاهی، فیبر خوراکی، مواد معدنی و دیگر مواد مغذی به حساب می‌آیند. تخم کتان حاوی لیگنان است؛ ترکیب شیمیایی طبیعی که در کنار فیبر، آنتی اکسیدان‌ و چربی‌های سالم به کاهش کلسترول خون کمک می کند. لیگنان رشد تومورهای سرطان پستان را در زنان متوقف و مردان را در برابر سرطان پروستات محفاظت می کند.  دانه‌ چیا نیز دارای مواد مغذی مشابه با تخم کتان است . به گزارش مدیکال اکسپرس،‌ دانه‌های دیگری نیز از جمله تخم کدو، تخم آفتابگردان و کنجد سرشار از مواد مغذی هستند.
 
تخم کتان حاوی لیگنان است؛ ترکیب شیمیایی طبیعی که در کنار فیبر، آنتی اکسیدان‌ و چربی‌های سالم به کاهش کلسترول خون کمک می کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: