کد خبر: ۸۲۳۹۴۴
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۷
تعداد بازدید: ۵۳۷
سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به بررسی بایدها و نبایدهای حل مشکلات فرهنگی کشور پرداخت.
وزیر ارشاد: سرانه مطالعه در کشور ۱۳ دقیقه استبه گزارش خبرداغ به نقل از باشگاه خبرنگاران: سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به بررسی بایدها و نبایدهای حل مشکلات فرهنگی کشور پرداخت.

صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ابتدا با اشاره به این که آمارها نشان می دهد سرانه مطالعه ۱۳ دقیقه است گفت: مطالعه کتاب به شکل جسته و گریخته صورت می گیرد اما با وجود اینکه گفته می‌شود فضای مجازی تهدید و آسیب دارد ؛ به فضای مطالعه کمک کرده است به طوری که در این فضا افراد به مطالعه مقاله و یا پاراگراف می پردازند ، اگر ۱۳ دقیقه مطالعه در قالب کتاب را در کنار این گونه مطالعات قرار دهیم سرانه مطالعه روزانه به ۲۰ دقیقه می‌رسد.

وی در خصوص تالیف کتب کودک و نوجوان گفت: هزینه‌های کتاب حوزه کودک و نوجوان به شکل تالیفی خیلی بالاتر از ترجمه‌ای است. سال گذشته ۱۰۰ هزار کتاب مجوز انتشار گرفتند که از نظر تعداد متنوع و متعدد هستند.

صالحی با بیان اینکه ۴۰۰ هزار تن سالانه مصرف کاغذ کشور است؛ گفت: ۸۰ تا ۱۰۰ هزار تن آن مربوط به کاغذ مطبوعات و کتاب است. ۳۰۰ هزار تن کاغذ بر مبنای نیاز سال گذشته وارد شد به طوری که از این میزان ۲۸ هزار تن را حواله داده‌ایم و مابقی در سیستم بازار آزاد کاغذ عرضه شده است. از ۴۰۰ هزار تن کاغذ ۳۲۰ هزار تن مشمول کالای غیر اساسی می‌شود و تنها کاغذ کتاب و مطبوعات به میزان ۸۰ هزار تن مشمول کالای اساسی با ارز ۴۲۰۰ است

وزیر ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه التهاب مجموعه بازار کاغذ فروکش کرده است، افزود: البته همچنان وضع کاغذ را در شرایط آرام و عادی نداریم اما اگر فاصله تامین و خرید حل شود باز آرام تری خواهیم داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: