کد خبر: ۸۲۳۸۵۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۹
تعداد بازدید: ۲۵۴
وزیر امور خارجه ایران گفت: ما در چهارچوب برجام تعهدات خود را کاهش دادیم اگر ما برجام را نقض می‌کردیم اروپا می‌توانست با بردن پرونده ما به شورای امنیت از مکانیسم ماشه استفاده کرده و تحریم‌ها را بازگرداند.
گزینه‌های گام سوم را به اروپا اعلام کرده‌ایم/ نمی‌توانیم امنیت را با هیچ مبلغی خریداری کنیم/ سفیر بعدی ایران در فنلاند یک خانم خواهد بود

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، محمدجواد ظریف رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در مؤسسه تحقیقات صلح بین‌المللی استکهلم (سیپری) حضور یافت و ضمن ایراد سخنرانی به سوالات مطرح شده پاسخ داد.

وی در بخشی از سخنان خود عنوان کرد: شما نمی‌توانید در امنیت باشید وقتی در افغانستان امنیت برقرار نباشد. شما نمی‌توانید امنیت را با هیچ مبلغی خریداری کنید.

ظریف خاطرنشان کرد: ما در ایران میزبان مهاجران افغانستانی هستیم که در مدارس ایرانی تحصیل می‌کنند.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران چندجانبه‌گرایی را نه یک انتخاب بلکه یک ضرورت برشمرد.

وزیر خارجه همچنین به خروج آمریکا از یونسکو، معاهده پاریس و ... اشاره کرد و افزود: مگر INF را کنگره تصویب نکرده بود که آمریکا از آن خارج شد؟

وی همچنین در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: ۱۵ گزارشی که تا به حال آژانس بین المللی انرژی اتمی صادر کرده نشان داده ایران در چارچوب تعهدات خود عمل کرده است. حتی گزارش‌های بعد از خروج آمریکا از برجام همچنان نشان می‌دهد ما در چارچوب برجام عمل کرده‌ایم.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران خاطرنشان کرد: برجام یک توافق چندجانبه بود که آمریکا از آن خارج شد. ما در چهارچوب برجام تعهدات خود را کاهش دادیم اگر ما برجام را نقض می‌کردیم اروپا می‌توانست با بردن پرونده ما به شورای امنیت از مکانیسم ماشه استفاده کرده و تحریم‌ها را بازگرداند.

وزیر خارجه درباره حقوق بشر و زنان در ایران گفت: ما کشوری در منطقه هستیم که به مردم خود متکی هستیم. شما معتقدید ما مردم خود را تحت فشار قرار دادیم در حالی که در هر انتخاباتی شاهد مشارکت 70 درصدی مردم هستیم. آنها مجبور نیستند در انتخابات شرکت کنند ولی از کشورشان حمایت می‌کنند. برخی افرادی که شما به آنها (منافقین) کمک می‌کنید، آنهایی هستند که در جنگ ایران و عراق در کنار صدام قرار گرفتند. آنها حتی دیگر نمی‌توانند در عراق زندگی کنند چون مورد نفرت مردم عراق هستند.

وزیر خارجه همچنین درباره وضعیت زنان در ایران اعلام کرد که سفیر بعدی ایران در فنلاند یک خانم خواهد بود.

وی با اشاره به قضیه خاشقچی گفت: علیرغم تکه تکه کردن خاشقچی ولی هیچ کس حاضر نشد حتی یک دلار از سرمایه‌گذاری‌های خود را از عربستان خارج کند.

ظریف با اشاره به امنیت دریانوردی گفت که این اول نفتکش ما بود که توسط دولت جبل طارق توقیف شد. تحریم‌های اروپا فرامرزی نیست. آمریکا در حال اعمال تروریسم اقتصادی علیه ملت ایران است. حقوق بین‌الملل باید توسط همه کشورها رعایت شود.

وزیر خارجه در پاسخ به سوالی درباره برجام به تعهدات برجامی اروپا نه تنها در چارچوب برجام بلکه پس از خروج آمریکا از این توافق اشاره کرد و افزود: اروپا ۱۱ تعهد داده است از جمله در زمینه خرید نفت ایران، سرمایه‌گذاری در ایران و انجام تبادلات مالی و بانکی.

وی خطاب به اروپا گفت: اروپا تعهد داده روابط تجاری را عادی‌سازی کند و از اروپا می‌خواهیم به تعهدات خود عمل کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی درباره اینکه آیا علاقه دارید توافق جدیدی با ترامپ داشته باشید؟ گفت: توافق هسته‌ای با چشم باز حاصل شده است. ما چون پیش‌بینی کرده بودیم توافق از سوی یکی از طرف‌ها نقض شود سازوکاری در چارچوب برجام در این خصوص در نظر گرفته شده بود. ما با آمریکا در این باره ساعت‌ها مذاکره کردیم. ما از برجام خارج نشدیم و در چارچوب برجام عمل کرده‌ایم.

وزیر خارجه با اشاره به گام سوم کاهش تعهدات برجامی گفت: این گام قطعا محکم‌تر از گام‌های قبلی خواهد بود. ما گزینه‌های خود را به اروپا اعلام کرده‌ایم.

ادامه دارد....

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حرف دل همه مردم
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
0
0
اقدام انقلابی قوه قضائیه در رسیدگی به پرونده اختاپوس‌های بازار ارز، گوشت و... که جان مردم را به لب رساندند، برای ما مردم بسیار مسرت‌بخش است. به ثمر نشستن سریع پرونده‌هایی در سطح ملی با دقت و سرعت، ان‌شاءا... تداعی گوشه‌ای از انقلاب جهانی عصر ظهور در گستره عدالت باشد.


برخورد جدی با مفاسد در قوه قضائیه این حسن را دارد که موجب می‌شود مردم نسبت به آینده انقلاب و نظام امیدوار بشوند و این امید حل خیلی از مشکلات را امکان‌پذیر خواهد کرد.


در همین 4 ماه کارکرد انقلابی جناب آقای رئیسی بر 6 سال رخوت دولت مدعی تدبیر می‌چربد. خدا قوت سید.


قدرت امروز ایران نتیجه درایت رهبری، قدرت ارتش و سپاه و مقاومت ملت ایران است و فریبکاری دشمن هم رو به شکست است.


دولت اگر در عمل پیرو ولایت و رهبری است چرا دائم بر طبل مذاکره می‌کوبد؟! مگر حضرت آقا نفرمود مذاکره در حال حاضر سم است! و مگر رئیس جمهور نگفت مذاکره با آمریکا دیوانگی است؟ پس چرا هم رئیس جمهور و هم رئیس دستگاه دیپلماسی هنوز هم دائم از مذاکره می‌گویند؟! مذاکره با کی؟ با آمریکای خیانتکار یا اروپای بدعهد؟‌کدام انسان عاقلی با چنین خبیثانی حاضر به مذاکره است؟! شما را به خدا کمی هم به فکر معاش مردم باشید عمر دولتتان تمام شد.


رئیس جمهور اظهار می‌دارد که قبل از برجام یک میلیون بشکه نفت می‌فروختیم و بعد از برجام 2/800 میلیون بشکه؟! عرض می‌کنم. الان چه قدر می‌فروشید؟ الان قبل از برجام است یا بعد از برجام؟ ما قبل از برجام گوشت کیلویی 22 هزار تومان می‌خریدیم و الان 100 هزار تومان، مرغ را قبل از برجام کیلویی 4 هزار تومان می‌خریدیم و الان 18 هزار تومان. مگر طبق گفته خودشان معیار جیب مردم نیست؟! نکند با جیب خودشان می‌سنجند؟! برجام پرخسارت چیزی برای مردم نداشته است جز ضرر، تورم، گرانی افسارگسیخته، رکود، بیکاری و... لطفا این‌قدر دولت و مردم را به بازگویی قصه تلخ و ملال‌آور مذاکره «هیچ» سرگرم نکنید. به فکر گره‌گشایی از مشکلاتی که برای مردم به وجود آورده‌اید باشید؟!


سوال کیهان از آقای ظریف سوالی است که اکثریت مردم از ایشان دارند و این مجلس بود که باید به جای خبرنگار کیهان زودتر از اینها این سوال را از آقای ظریف می‌پرسید.


تحریم آقای ظریف از سوی آمریکا با هدف ترمیم ریزش سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان در انتخابات پیش رو صورت گرفته است. به هر کاری دست می‌زنند تا جلوی شکست غربگرایان را در انتخابات بگیرند.


کاش آقای ظریف چند سال قبل از سوی آمریکا تحریم می‌شد تا اولا امتیازهای نقد در برجام به دشمنان واگذار نمی‌شد ثانیا آن همه پول بیت‌المال در این چند سال برای ماموریت‌های متعدد ایشان و تیم همراه هدر نمی‌رفت.


آقای رئیس جمهور صرف مذاکره با غرب را برای خودش افتخار می‌داند. کاری هم ندارد که در این مذاکرات تا توانسته به طرف مقابل امتیاز داده و چیزی به دست نیاورده است.


آقای روحانی کی‌ می‌خواهد دست از سر این ملت بردارد به‌جای اینکه به درد مردم برسد چپ و راست فقط طعنه می‌زند و دیگران را مسخره می‌کند!


آمریکایی‌ها با تحریم آقای ظریف در حقیقت به کمکش آمده‌اند تا ایشان در صحنه انتخابات آینده با ژست ضدآمریکایی جلوی ریزش آراء اصلاح‌طلبان را بگیرد.


برجام حاصل عملکرد ضعیف تیم مذاکره‌کننده دولت به محوریت آقای ظریف بوده است پس کسانی که باید به مردم پاسخگو باشند آقای ظریف و آقای روحانی هستند.


گفت‌وشنود تاریخ 98/5/15 عجب کنایه‌ای بود. من به‌عنوان یک شهروند عادی به بصیرتتان افتخار می‌کنم!


از کسانی که در کیهان قلم می‌زنند و بدون ترس و واهمه حقایق را بیان می‌کنند، تشکر می‌کنم.


دولت آقای روحانی تمام مشکلات مربوط به خانم‌ها را حل کرده فقط مانده که زنان بتوانند گواهی‌نامه موتورسیکلت بگیرند!


از رئیس محترم قوه قضائیه بابت موضع‌گیری و سخنان‌شان در زمینه مقابله با بدحجابی تشکر می‌شود. امیدوارم سخنان ایشان در سریع ترین زمان ممکن عملیاتی شود.


12 سال است که برای گرفتن سندخانه روستایی به اداره ثبت مراجعه می‌کنم، بنده حتی تاییدیه‌ای از بنیاد مسکن دارم که صدور سند را بلامانع می‌داند اما اداره ثبت از صدور آن ممانعت می‌کند از مسئولین قوه قضائیه تقاضای رسیدگی دارم.


حدود یک سال است که هرچه پیگیری می‌کنیم و تماس با 137 می‌گیریم که چرا متولیان شهرداری به امر نظافت منطقه 7 خیابان شهید کاوه- خیابان گلستان خیابان بوعلی سینا کوچه نیلوفر و بن‌بست نیلوفر رسیدگی نمی‌کنند، هیچ ترتیب‌اثری نمی‌دهند چرا؟!


خیابان گلستان در محدوده بوعلی‌ شهر اصفهان مملو از سوسک هایی شده که از فاضلاب‌ها بیرون می‌آیند، 4 سال است که از اداره آب و فاضلاب و شهرداری منطقه درخواست کرده‌ایم که سم‌پاشی کنند، اما به درخواست ما اعتنائی نمی‌کنند! از مسئولین تقاضای رسیدگی داریم.


از شهرداری منطقه 6 کرج( محله حیدرآباد کوچه قرنی) درخواست می‌شود برای حفظ محیط‌ و رعایت بهداشت چند سطل زباله قرار دهید تا از تجمع زباله‌ها در کنار تیرهای برق که چهره محله را ناپسند می‌کند، جلوگیری شود.


سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفته با اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان حدود 400 تا 600 هزار تومان به حقوق معلمان اضافه می‌شود. در صورتی که اگر دولت، مصوبه مجلس را در مورد اضافه حقوق‌های 98 اجرا می‌کرد همین مقدار به حقوق ما اضافه می‌شد و دیگر نیازی به منت گذاشتن نبود. اگر صداقت دارند ابتدا مصوبه مجلس در مورد افزایش حقوق را اجرا و سپس به رتبه‌بندی معلمان اقدام کنند!


عملکرد چند ماهه جناب آقای رئیسی مشخص کرد که چرا برخی با تهمت‌های ناروا نگذاشتند و نمی‌خواستند یک مدیر جهادی چون ایشان در جایگاه ریاست جمهوری به نقش‌آفرینی بپردازد. ما هم برای موفقیت روزافزون آقای رئیسی و همکارانشان دعا می‌کنیم و منتظر محاکمه دانه‌درشت‌های سنگر گرفته در پشت سر برخی مسئولان هستیم که به پای میز محاکمه کشانده شوند!


ان‌شاءالله با جشن بزرگ روی کارآمدن دولت جوان و انقلابی، جوانان با رغبت به برگزاری جشن‌های ازدواج روی خواهند آورد. بر امام المسلمین که راه را نشان می‌دهد درود می‌فرستیم و به جناب آقای رئیسی که امیدها را برانگیخته است خدا قوت می‌گوییم.


وقتی سیاست نظام بر عدم مذاکره با شیطان بزرگ قرار گرفته آقای ظریف و دیگران چرا و با چه هدفی هر از چند گاه صحبت از امکان مذاکره در آینده کرده و حتی به دیدار سناتور آمریکایی نماینده ترامپ رفته است؟


باید حساب کرد در این شش سال مدعیان اصلاح‌طلبی با روی کار آوردن دولت کنونی چه میزان خسارت به کشور وارد کرده‌اند. خیلی از این خسارت‌ها شاید قابل جبران نباشند.


سخنان روز 98/5/15 رئیس جمهور در مورد برجام باعث تعجب است. ما هم از تحریم وزیر امور خارجه کشورمان ناخرسندیم اما مگر برجام «هیچ» اصلاً حسادت برانگیز است؟! انتظار می‌رود مسئولان سخنان سنجیده بر زبان جاری کنند!


آقای ظریف قهرمان برجام است، چون به خاطر اعتماد بی‌جا، رو دست دشمن را در برجام خورد! تحریم ایشان نیز برای قهرمان نشان دادن ایشان است تا این تفکر در انتخابات بعدی در برابر تفکر انقلابی پیروز شود. در حالی که رهبر معظم و حکیم انقلاب مذاکره را سم می‌داند چطور ایشان با 2 سناتور آمریکایی به صورت محرمانه مذاکره و گفت‌وگو کرده است؟!


آقای روحانی مردم از سفره‌های خالی‌شان گلایه به دولت می‌کنند. کجا مردم راه حل مشکلات را حذف 4 صفر از پولی ملی دانسته‌اند. آنها علت مشکلات معیشتی‌شان را بی‌کفایتی مدیران دولتی می‌دانند نه استفاده از کلمه تومان به جای ریال.


اگر قرار بود با وعده برجامی دولت اقتصاد رو به راه شود که تا به حال اتفاقی می‌افتاد با حذف 4 صفر هم اتفاقی نخواهد افتاد. متأسفانه دولت به جای حل مشکلات اقتصادی مدام آدرس‌های غلط می‌دهد همانند حذف 4 صفر از پول ملی که اصلاً ربطی به مشکلات امروز ندارد.


حذف 4 صفر از پول ملی ماله‌کشی روی تمام خرابکاری‌های برجام است و یک جو روانی منفی در جامعه تزریق می‌کند.


برخلاف نظر آقای روحانی مردم معتقدند که حذف 4 صفر هیچ دردی از دردها را درمان نخواهد کرد. امیدوارم تیم اقتصادی آقای روحانی به جای این حرف‌ها به فکر رونق تولید باشد.


اگر دولت و مجلس اجرای رهنمود رهبر معظم انقلاب را سال‌های پیش مبنی بر عدم تکیه به نفت و اجرای اقتصاد مقاومتی را در همان سال‌های قبل در پیش گرفته بودند امروز با چنین مشکلات اقتصادی روبه‌رو نمی‌شدیم بهترین دلیل این که در حوزه نظامی، جوانان این مرز و بوم با اطاعت از ولی امر مسلمین به این پیشرفت‌ها رسیدند!


در بین کسانی که در مفاسد اقتصادی دست داشته‌اند از رؤسای حراست و بازرسی‌ها هم بوده‌اند. از ریاست قوه قضائیه درخواست دارم برای این عده اشد مجازات را در نظر بگیرد، چون علاوه بر فساد اقتصادی خیانت به شأن نظارتی خود نیز کرده‌اند.


امید است توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در خصوص فرزندآوری هرچه بیشتر از سوی دولت و مسئولان مورد حمایت قرار بگیرد به‌ویژه برای تحت پوشش حمایتی قرار دادن زوج‌های نابارور تدبیری اندیشیده شود.


مگر رئيس جمهور این روزها فریاد نمی‌زند که آمریکا دشمن ملت ‌ماست و تحریم‌های آن ظالمانه است؟! پس چرا حامیانش درباره هرگونه تحریم متقابل شیطان بزرگ از جمله تحریم و فیلتر (اینستاگرام و توئيتر) واکنش خشمگینانه دارند و حتی بحث آن را حرام و ناقض آزادی بیان و مانع رسیدن اکسیژن به بدن می‌دانند؟! این تناقض عجیب را چگونه می‌توان توجیه کرد؟!


چرا اجازه می‌دهند عده‌ای مرفه بی‌درد با نمایش سنگ توالت 50 میلیون تومانی نمک اشرافی‌گری خود را به زخم مشکلات مردم بپاشند و از طرفی تجمل‌گرایی را ترویج بکنند.


اصلاح‌طلبان اگر مدعی هستند که رئيس جمهور اختیار ندارد پس چرا از هم‌اکنون که 2 سال به انتخابات ریاست جمهوری مانده برای تعیین نامزد خود جلسه هم‌اندیشی گذاشته‌اند؟ چرا هیچ وقت با مردم روراست نبوده‌اند؟


چرا ترمینال آزادی (غرب) با این حجم بالای اتوبوس، یک اتوبوس برای کسانی که از طریق مهران عازم کربلای معلی برای عرفه هستند ندارد؟ بسیاری از مسافرانی که قصد دارند خود را به مهران و سپس کربلا برسانند هیچ بلیطی برای روز جمعه 98/5/18 پیدا نمی‌شود.


همسان نبودن نرخ ویزیت در مطب پزشکان یک تخلف و سوءاستفاده بزرگ از حرفه مقدس پزشکی است. از مسئولان وزارت بهداشت تقاضا داریم جلوی این تخلف آشکار را بگیرند.


مدتی است که دفاتر هواپیمایی قیمت بلیط‌ها را افزایش داده‌اند و صدایی از مسئولان بلند نمی‌شود واقعا پشت پرده چه خبر است که هر روز یک فشار جدیدی بر زندگی مردم وارد می‌کنند؟


پایانه‌های مسافربری شهر تهران گویا فاقد آب سردکن هستند تا افراد لبی تر کنند و سلامی نثار امام لب‌تشنگان «آقا اباعبدا...» نمایند. آب معدنی‌های کوچک را هم 2000 تومان به مردم می‌فروشند؟!


تعداد 500 نفر کاسب و صاحب مغازه در پاساژ بزرگ نصر واقع در پل گیشا (کوی نصر) هستیم که بابت 15 تا 25 برابر شدن مبلغ عوارض پسماند خود توسط شهرداری اعتراض داریم و متاسفانه هیچ مسئولی پاسخگو نیست و همه به یکدیگر پاس می‌دهند تقاضا می‌کنیم مشکل ما از طریق این ستون مردمی منعکس و به گوش مسئولان برسد.


در خرداد سال 97 در نمایندگی ایران‌خودرو در شهرستان بندرعباس با پرداخت 23 میلیون تومان برای خودرو سورن ELX ثبت‌نام کردم. بعد از گذشت یک سال و چند ماه که می‌خواهند ماشین را تحویل بدهند مبلغ 53 میلیون تومان پول خواسته‌اند. عرضم این است آیا از این 23 میلیون تومان بنده در این تورم بالا هیچ سودی عایدشان نشده است که آن را هم حساب کنند؟ الان هیچ فرقی بین بنده که 23 میلیون تومان پول پیش داده‌ام با کسی که امروز اقدام به خرید فوری می‌کند وجود ندارد. چرا؟


بیمارستان دولتی [...] اراک، بیماری را که عمل جراحی انجام داده بود بعد از عمل جراحی ترخیص کرد. روز بعد نیز پزشک حتما باید بیمار را ببیند و هم پول ویزیت و هم اجرت بازدید موضع جراحی شده را مجددا می‌گیرد! اگر احتیاج به ویزیت فوری هست چرا بیمار ترخیص می‌شود و چرا پول مجدد از بیماری که از قشر محروم و یا کم‌درآمد جامعه است گرفته می‌شود؟!


آقای رئیسی با آمدن خود به قوه قضائیه جان تازه‌ای به این قوه داده البته این حرکت امیدبخش را مدیون رهبر معظم انقلاب هستیم که افق جدیدی را به روی آینده انقلاب باز کرده‌اند و آقای رئیسی سعی کرده است نقش خود را در این مسیر به خوبی ایفا کند.


با توجه به عملکرد مثبت آقای رئیسی در این مدت کوتاه و موجی از خوشحالی و امید مردم، شایسته است رسانه ملی به جمع مردم آمده و گزارشی تهیه و منعکس نماید.


یک راننده تاکسی هستم اعلام آمادگی می‌کنم که با مشاورین آقای رئیس جمهور مثل آقای سریع‌القلم در خصوص برجام سراسر خسارت مناظره داشته باشم تا معلوم شود امثال ایشان بیشتر می‌فهمیدند یا راننده تاکسی‌ها.


بسیاری از مشکلاتی که امروز با آنها مواجه هستیم نتیجه قدرت‌طلبی اصلاح‌طلبانی است که منافع حزبی و جناحی را بر منافع ملی ترجیح داده و بر این مبنا همیشه برای نظام هزینه درست کرده‌اند. اگر فتنه 88 را بر‌پا نمی‌کردند زمینه آن تحریم‌ها فراهم نمی‌شد و اگر آن تحریم‌ها نبود برجامی هم در کار نبود و کشور دچار این همه خسارت نمی‌شد.


چرا رئیس‌جمهور، رئیس دستگاه دیپلماسی و عراقچی به یک جمله بسنده نمی‌کنند که توافق برجام اشتباه بود و از ملت عذرخواهی کنند. قول می‌دهم ملت از آنها حمایت خواهد کرد. چرا هر روز به یک شکلی از برجامی دفاع می‌کنید که مرده و متعفن است؟ چرا مردم را برای «هیچ» سرگرم می‌کنید؟


آقای ظریف وزیر خارجه کشورمان آمریکایی‌ها را انسان‌های جانی و جنایتکار دانسته اگر ایشان به سخنان خود باور دارد پس چرا مدت چند سال با همین افراد جانی دل داد و قلوه گرفت و آن همه خسارت به کشور وارد شد ما مردم هنوز خاطره تلخ قدم زدن شما با این جانیان را فراموش نکرده‌ایم.


به آقای رئیس‌جمهور عرض می‌کنیم شما را به پیر به پیغمبر قسم حرفی از دستاوردهای برجام نزنید. حال ما از هرچه برجام است به‌هم می‌خورد. ما مردم از ایشان و دولتش فقط عدم صداقت دیده‌ایم. روزی نیست که کالایی گران نشود.


چرا دستگاه دیپلماسی کشورمان در برابر جنایات هندی‌ها در قتل عام مسلمانان کشمیر بی‌تفاوت عمل می‌کند؟ پاکستان سفیر هند را اخراج کرد ولی ما متأسفانه هیچ واکنش درخور توجهی نکردیم. چرا؟ وزارت امور خارجه عملکرد خود را در قبال این حادثه اعلام نماید.


چرا دولت در راه‌اندازی و کمک به پیام‌رسان‌های داخلی این‌قدر سرد ورود می‌کند؟ چرا به‌همان میزانی که بودجه برای پیام‌رسان‌های خارجی هزینه کردند برای پیام‌رسان‌های داخلی هزینه نکردند و کار را به اینجا رساندند؟


معتقدم اکران فیلم «قسم» در مشهد مقدس از قبل برنامه‌ریزی شده و با هدف تخریب قداست شهر نورانی ثامن‌الائمه(ع) صورت گرفته است.


وقتی هم در بین دولتمردان و هم از میان نمایندگان مجلس افرادی در خیلی از شرکت‌ها سهیم هستند و از این طریق به آلاف و الوف رسیده‌اند چگونه می‌توان از آنان انتظار داشت که جلوی اجحاف شرکت‌‌های خودروساز به مردم را بگیرند.


حدود یک ماهی است که بخشی از محله ما (خیابان شهید عباسعلی ناطق نوری کوچه نیایی) برق دارند و بخشی دیگر فاقد برق‌اند. یعنی در 24 ساعت چندمرتبه برق ما قطع و وصل می‌شود که به لوازم برقی ما خسارت وارد می‌کند... با تماس‌های مکرر مأموران می‌آیند و سرهم می‌کنند و می‌روند بلافاصله پس از رفتن آنها مجدداً برق ما قطع می‌شود! اگر واقعاً این‌جا محل زندگی چند مدیرکل و یا ژن برتر بود، همین‌گونه رفتار می‌کردند؟!


در خیابان 16 متری بیهقی روزی نیست که سرقت از خودروها یا تلفن همراه اتفاق نیفتد! از نیروی انتظامی درخواست داریم به ناامنی این خیابان پایان دهد.


چرا سهام عدالت به طلابی که درآمدشان زیر یک میلیون تومان است پرداخت نمی‌شود؟!


دولت تدبیر و امید مدت 5 سال است یارانه ماهیانه من و خانواده‌ام را به بهانه داشتن خانه تعاونی‌ساز در منطقه 2 تهران قطع کرده از طرف دیگر حقوق بازنشستگی‌ام نیز صرف پرداخت پول آب، برق، گاز و تلفن می‌شود مطابق کدام قانون و در کجای دنیا داشتن سرپناه را علامت رفاه و مجوز حذف یارانه می‌دانند؟


یکی از عواملی که باعث کاهش آمار ازدواج و افزایش طلاق شده است ترویج بی‌بندوباری و ولنگاری فرهنگی در سطح جامعه است. با وجود چنین ناهنجاری در جامعه اسلامی بعید نیست که آمار طلاق از ازدواج پیشی بگیرد.



بین خیابان پاسداران و گلستان پنجم پلی هست که مقدار زیادی زباله زیر آن انباشته شده و تنها یک راه باریک وجود دارد که شب‌ها به دلیل نداشتن چراغ، بسیار تاریک است ولی اهالی مجبورند از آن‌جا عبور کنند. از مسئولین شهرداری منطقه 4 درخواست رسیدگی دارم زیرا مراجعه اهالی به شهرداری بدون پاسخ مانده است.


فروشندگان داخل مترو کم بودند حال دختر بچه‌های 6-7 ساله با قسم دادن مردم، در مترو تکدی‌گری می‌کنند. باید عاملین سوء‌استفاده از این بچه‌ها شناسایی شوند.


چقدر تأسف‌آور است که خورشید برجام به شندر غاز خط اعتباری اینستکس برای دارو و غذا تنزل یافته است و دشمن تصمیم دارد آن را با رنگ و لعاب به خورد دولت برجامی دهد!


آقای رئیس‌جمهور گفته‌اند تاکنون از تخلفات کشتی‌های انگلیسی چشم‌پوشی می‌کردیم. ایشان باید توضیح می‌دادند که چشم‌پوشی از تخلفات کشتی‌های انگلیسی برای حفظ برجام بی‌خاصیت بوده است و اگر سپاه برای حفظ اقتدار کشور اقدامی نمی‌کرد چشمان ایشان روی تخلفات دشمنان برای همیشه بسته می‌ماند.


برای آقای رئیس‌جمهور متأسفیم چرا که فردی را به سمت مشاوری خود گرفت که به صاحبان شغل لبوفروشی در جامعه توهین کرد. لبوفروش که زحمت کشیده و نان حلال به خانه می‌برد شرافت دارد بر افراد غرب زده که بر برج عاج نشسته و فقط برای نظام و کشور هزینه درست کردند.


آقای روحانی! پهپاد متجاوز آمریکایی توسط موشکی ساقط شد که جنابعالی تا دیروز می‌گفتید، روی موشک‌ها را نشان دادند تا ما در برجام موفق نشویم!


از رئیس‌جمهور و آقای ظریف ملتمسانه درخواست می‌کنم فقط برای یک بار هم که شده اعتراف کنید که در برجام اشتباه کردید! و دل ملت را شاد نمایند که دیگر مرغ‌شان یک پا ندارد.


با توجه به دشمنی تاریخی انگلیسی‌ها با ایران لازم است مراسم باشکوهی در عرشه کشتی توقیف شده انگلیس در بندر عباس با پوشش خبری وسیع در داخل و خارج کشور برگزار شود و از مبارزین قدیمی ضد انگلیسی چون شهید رئیسعلی دلواری یاد بشود.


اصلاح‌طلبان یا همان حامیان دولت با بکار بردن لفظ تندرو برای منتقدین خود عمداً جنگ روانی در جامعه راه ‌انداخته‌اند تا با این شیوه بتوانند آبروی رفته خود را برگردانند. اصلا از ابتدا چیزی جز این بلد نبوده‌اند.


در دولت قبل به کارت سوخت عادت کرده بودیم ولی این دولت با توجیه بچه‌گانه این طرح مفید را کنار گذاشت. حال با احیاء مجدد این طرح اجبار کرده‌اند ده هزار تومان برای راه‌اندازی کارت سوخت خود بپردازیم! باید مسببان این لجاجت خسارت‌آفرین برای مردم محاکمه شوند.


حقیقتاً تحسین برانگیز است که سفیر بولیوی که نه مسلمان است و نه طلبه به مزار شهدا می‌رود اما بسیاری از مسئولان در سفرهای استانی و... چنین توفیقی نصیبشان نمی‌شود. چرا؟! شاید یکی از علل این باشد که تمام وقت‌شان برای احیای جسد متعفن برجام صرف می‌شود حتی برای زیارت قبور شهدا فرصتی ندارند، ادامه راهشان که بماند!


دولت یازدهم و دوازدهم این همه منت بر سر ملت نهادند و با آب و تاب از بیمه همگانی سلامت پرده‌برداری نمود. ولی حالا نه پزشک‌ها دفترچه‌ها را می‌پذیرند و نه داروخانه‌ها! چرا؟! اگر قرار بود این گونه باشد چرا این همه از حسنات آن به خورد ملت دادید و اگر توانایی اجرا نداشتید چرا دست مردم را در پوست گردو گذاشتید؟


به بانک مرکزی پیشنهاد می‌کنم قبل از برداشتن 4 صفر از پول ملی، ابتدا بیاید یک صفر از ارزش دلار در برابر ریال بردارد بعد به کاهش چند صفر از واحد پول ملی اقدام کنید؟!


امیدوارم ملت و دولت عراق با تجارب جمهوری اسلامی و عبرت‌های مختلف به حضور متجاوزین آمریکایی در عراق خاتمه دهند.


رئیس‌جمهور کشورمان در توجیه ناتوانی‌های دولتش در اداره کشور گفته منابع برای اداره کشور کافی نیست، چطور برای پرداخت حقوق‌های نجومی و تسهیلات ویژه به مدیران و مسئولان مشکل منابع وجود ندارد؟


آقای جهانگیری! لطفاً آدرس غلط ندهید و اذهان را به ناکجا ارجاع نکنید. مشکل کشور عدم حضور بانوان در ورزشگاه آقایان نیست. لطف کنید گره اصلی مشکلات که اقتصادی است مثل بیکاری، تورم، رکود، نقدینگی و... را حل کنید...؟


برخی نانوایی‌ها نان را گران‌تر از قبل تحویل مشتری می‌دهند؟ اگر توان مدیریت ندارید کنار بکشید.


منزلم را به خاطر بدهی تصاحب کرد با 50 سال اشتغال در کار تولید الان باید مستأجر باشم و از 35 کارگر با رکود و... به 5 کارگر رسیده باشم و دریغ از یک ریال کمک دولت؟! مکاتباتم همه موجود است!


این دولت تنها کاری که بلد است و انجام می‌دهد افزایش قیمت‌ها است. متأسفانه این مقدار مدیریت هم نداشتند که با کارت سوخت جلوی قاچاق و اسراف در مصرف بنزین را بگیرند، خدا می‌داند چه مقدار زیادی از سرمایه کشور را دود کردند.


این چه دولت بی‌تدبیری است که اجازه می‌دهد یک بسته ماکارونی 2800 تومانی ناگهان به 5 هزار تومان افزایش قیمت پیدا بکند؟ هیچ بعید نیست که این بی‌نظمی اقتصادی برای ناراضی‌کردن مردم صورت گرفته باشد.


دولت بخش چغلوندی لرستان را به شهر بیرانشهر تغییرنام داد ولی هیچ‌گونه امکاناتی به این شهر نداد و مردم مجبورند برای انجام امور اداری، درمانی و... به شهرهای بروجرد، خرم‌آباد و... سفر نمایند. این بخش امکانات و شرایط شهری‌شدن را نداشت. با یک تابلو و یا لفظ که منطقه‌ای شهری نمی‌شود؟!


چند ماه قبل رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خبر از آزادسازی سهام عدالت افراد تحت‌پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی را داد ولی هنوز خبری نشده، چرا؟


در بروجن مردم برای تأمین داروهای موردنیازشان که بعضاً حیاتی هستند واقعاً در مضیقه‌اند. از مسئولان امر درخواست رسیدگی دارم. به راستی مسئول تأمین داروهای موردنیاز در این شهرستان چه کسی است.


در شهرستان قزوین مرغ به همراه آب داخل آن فروخته می‌شود. جالب اینکه این آب به قیمت مرغ برای مشتری تمام می‌شود. تعزیرات چه می‌کند؟


دو میلیون تومان حقوق می‌گیرم و سه سر عائله دارم. فکر چگونگی تهیه جهیزیه برای دختر دم بختم رهایم نمی‌کند. مشکل این است که دولت هیچ درکی از این گرفتاری‌های ما مردم ندارد.


ده سال است می‌خواهند حقوق‌ها را یکسان‌سازی کنند و هنوز هم خبری نیست. چرا؟! پس این پنج میلیاردی که سازمان برنامه و بودجه می‌گوید اختصاص داده‌ایم کجا هزینه شده است؟!


این سیاست که هر ارگانی برای حل مشکل مسکن کارکنان خود زمین در اختیارشان بگذارد موجب شده که تبعیض‌های زیادی به‌وجود بیاید و هیچ کارمندی راضی نشود. چرا که از جهت متراژ واگذاری، قیمت زمین و قیمت ساخت تفاوت فاحشی بین ارگان‌ها وجود دارد.


آیت‌الله رئیسی با رسیدگی بی‌وقفه به پرونده‌های تروریست‌های اقتصادی خارچشم دشمنان هم شده است. ولی دشمنان خارجی و عوامل داخلی‌شان بدانند که مردم ایران از آیت‌الله رئیسی و اقدامات اخیرش تمام و کمال حمایت می‌کنند.


حتی آن‌روز که آقای روحانی در روز خبرنگار گفت نباید قلم‌ها را شکست و... شاهد رفتار توهین‌آمیز دولتی‌ها با منتقدان بودیم بنابراین حالا هم که آقای روحانی گفتند بدون لکنت زبان می‌توان از دولت انتقاد کرد باید منتظر رفتاری برخلاف آن از سوی دولت باشیم.


کسانی دم از گفت‌وگوی ملی می‌زنند که خودشان حاضر نیستند از مردم بابت خسارت‌هایی که با برجام زده‌اند عذرخواهی کنند. آنان هنوز هم نقدهای دلسوزانه را نامحترمانه پاسخ می‌دهند.


به نشریات زنجیره‌ای باید گفت یک قهرمان ملی، کارنامه‌ای دارد که مردم آن را تأیید کرده‌اند اگر می‌خواهند از آقای ظریف یک قهرمان ملی بسازند ابتدا باید از کارنامه عملکرد ایشان دفاع کنند آنها مجبورند فقط از برجام هیچ که آواری از مشکلات اقتصادی و اجتماعی را بر سرکشور ریخته است نام ببرند.


آیا واقعاً مطالبه بانوان از خانم ابتکار که نماینده دولت در امور زنان هستند، ورود به ورزشگاه مردان است؟ تا زمانی که مسئولینی در رأس کار باشند که زندگی اشرافی و مرفه دارند نباید انتظار داشت درک صحیحی از واقعیات زندگی اقشار دیگر داشته باشند. چه بسیار دخترانی که به‌‌خاطر این مشکلات ازدواج نکرده‌اند ولی این مسئولین امور زنان اصلاً ککشان هم نمی‌گزد.


جرائم اینترنتی 300 برابر رشد داشته است این آمار نشان‌دهنده خلأهای قانونی و نظارت ناکافی در استفاده از اینترنت است. با راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات می‌توان نظارت مؤثرتری در این فضا داشت.


مذاکره با جبهه استکبار یعنی تسلیم در برابر زورگویی دشمنان و کسانی که از مذاکره حمایت می‌کنند دارند نقش ستون پنجم دولت را بازی می‌کنند و در این روزها تشخیص این افراد در داخل کشور با صحبت‌هایی که می‌کنند کار دشواری نیست.


آنانی که می‌گفتند نباید در هنگام اجرای تعهدات برجام سپاه موشک آزمایش می‌کرد متوجه نبودند که آمریکا در حین مذاکرات هسته‌ای با اعمال تحریم‌های جدید نشان داده بود به دنبال ترساندن ایران است و اگر نبود آن اقدامات بازدارنده نیروهای مسلح معلوم نبود که تا کجا پیش می‌رفت.


تحریم ظریف نشان داد که برجام از ماه‌ها قبل به توافقی مُرده تبدیل شده است.


درباره مطلبی با عنوان روشنفکران در زمان مشروطیت سیاهی‌لشگر انگلیس بودند بنده سؤالم این است که جریان شبه‌روشنفکری در طول فعالیت‌شان آیا می‌توان حتی یک روز را پیدا کرد که برخلاف خواسته روباه پیر رفتار کرده باشند؟


مسئولی که بازنشسته تأمین ‌اجتماعی نباشد نمی‌داند به زندگی این قشر جامعه چه می‌گذرد. در حال حاضر در یک مدرسه دولتی از ما یک‌میلیون و 300 هزار تومان شهریه گرفته‌‌اند. با این گرانی چگونه جوانان ازدواج و فرزندآوری کنند؟


با دفترچه بیمه سلامت وابسته به آموزش‌وپرورش 60 هزار تومان هزینه درمان پرداخت کردم ولی بیمه آن را قبول نکرده است، پس هزینه بیمه تکمیلی که از بنده دریافت می‌کنند به چه دردی قرار است بخورد؟! از مسئولین امر تقاضای رسیدگی دارم.


با داشتن مدرک لیسانس از ابتدای استخدام کمترین حقوق را در بین همه همکاران داشتم. (اعم از تأمین اجتماعی، لشکری و کشوری) مسئولان امر لطفاً ابتدا رتبه‌بندی را برای امثال ما اجرا کنند تا کمی فاصله ما با سایر حقوق‌بگیران کمتر شود (حقوق ما نصف حقوق دبیران شاغل است) بعد یکسان‌سازی را اجرا نمایند.


بسیاری از وسایل شهربازی خرم‌آباد لرستان قدیمی، فرسوده و غیرایمن هستند از مسئولان امر جهت نوسازی و بازسازی آنها درخواست مساعدت داریم.


دهیار روستای ما یک فرد متعهد و آشنا به روستا بود که همه مردم از عملکرد او راضی بودند و هر روز نیز در محل کار خود حاضر بود و به مشکلات مردم رسیدگی می‌کرد به‌علت بازنشستگی عذرش را خواستند و فرد دیگری را از روستای دیگر به‌جای ایشان گذاشتند که تنها در هفته یک روز در محل کار خود حاضر می‌شود و هیچ شناختی هم از روستا و مشکلات ما ندارد. از مسئولان امر درخواست می‌شود برای جلوگیری از هرج‌ومرج و ناامنی و اختلاف، دهیار قبلی روستا را به محل کارش برگردانند تا مردم نگرانی و دغدغه فرهنگی، اجتماعی و... نداشته باشند.


نمایندگان مجلس شورای اسلامی با یک دوره نمایندگی و داشتن لیسانس حقوق می‌توانند وکیل دادگستری شوند ولی اعضای شوراهای حل اختلاف با 10 سال کار قضایی و داشتن لیسانس و فوق‌لیسانس حقوق نمی‌توانند از مزایای وکالت استفاده کنند، چرا؟!


وضعیت به‌کارگیری پذیرفته‌شدگان آزمون دستگاه قضایی به کجا رسید؟! آیا رئیس سازمان برنامه و بودجه مشکل به‌کارگیری آنها را مرتفع می‌کند؟!


ولی آسفالت آن کاملا از بین رفته و نیاز به ترمیم مجدد دارد. امیدواریم مسئولان استان مساعدت داشته باشند.


وقتی واگن‌هایی از مترو به خانم‌ها اختصاص یافته باید از ورود خانم‌ها به قسمت آقایان جلوگیری شود متاسفانه این موضوع رعایت نمی‌شود.


این چه دولت الکترونیکی است که فردی به‌خاطر فوت همسرش باید 600 هزار تومان هزینه کند و در این هوای گرم خود را از شهرستان به تهران برساند، چند روز را در مهمان‌پذیر و... بگذراند تا مشکل سند ازدواج که در یکی از دفاتر مفقود شده پیگیری نماید؟! پس اینترنت و پست و ... برای چه مواقعی است؟


از شهرداران محترم درخواست می‌شود برای حفظ سلامت کارگران زحمتکش شهرداری، پیمانکاران را موظف نمایند که برای آنها در هنگام جمع‌آوری زباله‌ها «ماسک» تهیه نمایند.


درخواست دستگاه پوز برای مغازه‌ام کرده‌ام بانک اظهار می‌دارد باید سه میلیون تومان موجودی همیشه در حسابت باشد! در صورتی که دستمزد و مبلغ کل اجناس مغازه این حدود است؟!


برای درخواست صدور کارت سوخت به پلیس+10 رفتم، گفتند برای شما صادر شده است! چطور ممکن است کسی که تقاضا نکرده برای او کارت صادر شده باشد؟! چطور از تاریخ 98/4/26 که برایم ارسال شده هنوز (98/5/15) به دستم نرسیده است؟


برای مصرف برق با یک یخچال معمولی و یک فریزر و یک کولر از 7 صبح تا 5 بعدازظهر در روستا 222 هزار تومان برایم تعیین کرده‌اند. برای همه این‌گونه محاسبه می‌کنند؟!

خیابان خواجه عبدالله انصاری در روبه‌روی کوچه تیسفون باغچه کوچکی بود که کودکان محل در آنجا بازی می‌کردند اما بدون حساب و کتابی دارند در آن محل ساختمان‌سازی می‌کنند! چرا شهرداری مجوز ساخت به مکانی می‌دهد که فضای سبز برای اهالی و مکان تفریح و بازی کودکان بوده است؟!


ای کاسبان برجام که امروز به دنبال قهرمان‌سازی هستید! اگر آمریکای جنایتکار موفق می‌شد برجام‌های 2 و 3 که رئیس‌جمهور نوید آن را می‌دادند به ایران تحمیل کند از آقای ظریف به عنوان قهرمان صلح جهان و برنده جایزه نوبل یاد می‌کرد. اخم آمریکا به خاطر این است که با تصمیمات مدبرانه ولایت بیش از این نتوانستند به اهداف خود برسند.


مواضع انقلابی و کاملا متفاوت با گذشته آقای ظریف جای بحث زیادی دارد. ولی فقط امیدواریم ایشان واقعا به خباثت و غیرقابل اعتماد بودن آمریکا پی برده باشد.


آقای ظریف! روز دوشنبه پیام خیلی خوبی برای جریان سلطه ارسال کردید. اگرچه خیلی دیرهنگام بود اما امیدوارم مقطعی نباشد بلکه در عمل ثابت کنید.


تحریم شدن یا نشدن آقای ظریف تفاوت چندانی در پیامدهای تلخ مذاکرات برجام برای ما ندارد. 6 سال دیگر هم با طرف‌های مقابل بنشینیم مذاکره کنیم، آن سیب و گلابی که آقای روحانی وعده رسیدنش را می‌داد، به عمل نمی‌آید. الان فقط یک درخت خشکیده به عنوان نماد برجام باقی مانده است!


آقای ظریف دستمزد چند سال لبخند خودش و اعتماد به لبخندها و بغض کردن‌های فریبکارانه مقامات شیطان بزرگ و قدم زدن با آنها را با تحریم شدنش دریافت کرد.


مشکل آقای ظریف و دیگر اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان این است که در برجام خود را نیازمند کشورهای غربی نشان دادند. الان هم که ایشان از سوی آمریکا تحریم شده مجددا چراغ سبز برای مذاکره نشان می‌دهد!


آقای ظریف وزیر خارجه کشورمان در حالی که با برجام آن قدر به آمریکایی‌ها امتیاز داده دچار تحریم از سوی آنها شده است. این تحریم شدن جای افتخار ندارد بلکه فقط باید از آن عبرت گرفت.


بیچارگی مدعیان اصلاحات به جایی رسیده که نتیجه ندادن برجام را به گردن منتقدین برجام می‌اندازند. تقصیر مردم چیست که آمریکا این آقایان را سرکار گذاشته است؟ اگر قدری عقل داشتند نباید به دشمن اعتماد می‌کردند.


از دولتی که به جای استفاده از ظرفیت‌های داخل کشور به کدخدا امید بسته بود و 6 سال است که لاشه برجام را بغل گرفته آبی برای ملت گرم نخواهد شد. مردم باید از حالا در فکر روی کار آوردن یک دولت جوان و انقلابی باشند.


همان فسادی را که تعدادی از مدیران در جریان عرضه گوشت انجام دادند امروز در بازار کاغذ هم عده‌ای مرتکب می‌شوند. در یک کلام ریشه گرانی کاغذ در عملکرد دولت است.


پخش زنده مصاحبه مطبوعاتی شبکه خبر چرا قبل از ساعت 14 تاریخ 98/5/14 به محض اینکه خبرنگار کیهان قصد سوال از آقای ظریف را داشت قطع شد و پس از طرح سوال کیهان، هنگام طرح سوال روزنامه همشهری مجددا ادامه یافت؟! مگر کیهان جز حق چیزی می‌گوید و می‌نویسد؟ مگر در همین چند سال حقانیت دیدگاه‌های کیهان اثبات نشد؟


‌ اگر سپاه و دیگر نهادهای انقلابی با پشتوانه مردمی نبودند اصلاح‌طلبان از زمان فتنه‌های دهه هفتاد و هشتاد تا حالا دو دستی کشور را تقدیم بیگانگان کرده بودند و رسید هم نمی‌گرفتند. بنابراین ناراحتی دشمنان از ملت ایران و دشمنی‌ آنان با نهادهای انقلابی بی‌جهت نیست.


جا دارد صدا و سیما سریال برجام و خروج شیطان بزرگ و بدعهدی‌ها و خباثت‌های کشورهای اروپایی را تهیه و پخش نماید. البته اگر نگرانی قطع بودجه خود از سوی ریاست جمهوری را ندارد.


‌ دولت به جای حذف 4 صفر از پول ملی کشور که سودی به حال اقتصاد جامعه نخواهد داشت جلوی تعطیلی‌ کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی کشور توسط بانک‌ها را بگیرد. جریمه دیرکردهایی که بانک‌ها از صاحبان کارخانه‌ها دریافت می‌کنند بیشتر آنان را زمین‌گیر و یا روانه کار دلالی کرده است.


‌ دولتمردان اگر توان اقدام دارند لطف کنند قیمت کالاها را به نصف کاهش دهند تا مردم قدری آرامش پیدا کنند. حذف 4 صفر کاری ندارد و در واقع نهادینه کردن تورم کمرشکن فعلی است.


‌ مجلس باید برای مجازات کاپیتان کشتی‌های حامل کالا یا نفت قاچاق قوانین سخت و سنگین مانند حبس طولانی‌مدت وضع بکند. احکام فعلی قدرت بازدارندگی از فساد قاچاق را ندارند.


تشویق والدین به فرزندآوری می‌تواند در افزایش جمعیت بسیار موثر باشد اما نباید تشویق‌ها مقطعی باشد بلکه باید به‌گونه‌ای باشد که والدین به آینده فرزندشان امیدوار شوند.


اگر روابط عمومی‌ها همین مطالب انتقادی چاپ شده در کیهان و روزنامه‌های انقلابی را یادداشت کنند و به گوش مسئولان برسانند و آنها درصدد حل مشکلات اعلامی مردم برآیند بسیاری از مشکلات حل‌شدنی است.


غربی‌ها فقط صنعت هسته‌ای ایران را تعطیل نکردند بلکه سعی دارند تمام رشد علمی کشورمان را تعطیل کنند و با کش‌ دادن ماجرای پوچ برجام بر این باورند که می‌توانند در ایجاد زیرساخت‌های علمی و تحقیقاتی کشور وقفه جدی ایجاد کنند.


سریال «بوی باران» گویا امنیت کشور را نشانه گرفته است. نیروهای خودسر،‌ خودشان دستگیر می‌کنند خودشان حکم اعدام صادر می‌کنند و...؟! واقعا هدف سازندگان این سریال و پخش آن چیست؟


‌ با توجه به نزدیکی انتخابات مجلس شورای اسلامی،‌ کم‌کم سر و کله برخی افراد تشنه قدرت و میز و صندلی هم پیدا شده و وعده‌های توخالی می‌دهند. اما ان‌شاءا... مردم با توجه به تجربه 6 سال اخیر افرادی را انتخاب خواهند کرد که پیرو خط امام و رهبری، جهادی و بهادهنده به جوانان و به دنبال رفع مشکلات اقتصادی در برنامه‌های خود باشند.


‌ جناب آقای رئیسی! دست مریزاد، مطمئنا دعای ایران یکپارچه بدرقه راه شماست و برای موفقیت تصمیمات و تلاش‌های جهادگونه شما دعا خواهند کرد.


‌ به سید بزرگوار آقای رئیسی عرض می‌کنم که با حضور شما در راس قوه ‌‌قضائیه نسیم دل‌انگیز اجرای عدالت علوی وزیدن گرفته و دگرباره دل‌های دوستداران انقلاب اسلامی شاد و خرسند گردیده است. از جنابعالی درخواست می‌شود همه کسانی را که با فساد مالی و باندبازی، فامیل‌بازی و فامیل‌سالاری، بیت‌المال را غارت کرده‌اند به سزای اعمال خائنانه و ننگین‌شان برسانید.


ضمن تشکر از اقدامات ریاست محترم قوه ‌قضائیه در برخورد با دانه‌درشت‌ها و نیز عملیات قهرمانانه سپاه پاسداران که اقتدار نظام را افزایش داد. از دستگاه قضایی درخواست می‌شود با عوامل گرانی که بسیاری را به روز سیاه نشانده برخورد قهرآمیزی نمایند و چند نفر را در ملأعام اعدام و چند نفر از سرکردگان وضع امروز را شلاق بزنند تا درس عبرتی برای دیگران باشد. برای تهیه 4 قلم دارو در مراکز مختلف فقط 100 هزار تومان پول پیک موتوری دادم و برای یک «آنژیوکت» حدود دو میلیون و پانصد هزار تومان هزینه کردم. در حالی که کل درآمد ماهانه ما به سه میلیون نمی‌رسد.


خدا را شکر در سن 68 سالگی با تدبیر دولت و با افزایش بی‌سابقه به حقوق قشر ضعیف دریافتی‌ام از چهارصد هزار تومان به پانصد هزار تومان رسید! قرار بود حقوق‌های زیر یک میلیون 36 درصد اضافه شود! ولی بجز فروردین و اردیبهشت با 25 درصد اضافه پرداخت شد!


قیمت هر بسته قرص اسویکس 75 از دو هزار تومان به 10 هزار تومان رسیده از طرف دیگر داروخانه‌ها دفترچه بیمه را قبول نکرده و آزاد حساب می‌کنند. پس خاصیت دفترچه‌های بیمه که صادر می‌شود چیست؟


قدردان بعضی قضات مؤمن و انقلابی دستگاه قضا مانند قاضی صلواتی و مسعودی هستیم. چرا که با کار خویش امید به آینده انقلاب را در بین ما مردم زیاد کردند


قوه قضاییه با افتتاح شبکه تلویزیونی می‌تواند به مردم آموزش دهد که اگر می‌خواهند گزارشی را به دستگاه قضایی بدهند چگونه باید عمل کنند، بعضاً مردم از ترس اینکه آسیبی به خانواده‌شان نرسد از افشای موضوعات صرف‌نظر می‌کنند.


از مسئولان درخواست می‌شود با دستوری قاطع موانع تولید؛ مثل اینکه یا باید رشوه‌بدهی یا از خیر کار تولید بگذری و... را از سر راه بردارند!


دولتمردان با این همه دورویی با مردم چگونه می‌خواهند در روز قیامت پاسخگو باشند؟ پدرم با 60 سال سن و بعد از سال‌ها دویدن چند میلیون پول پیش برای اجاره منزل ندارد.


راه قانع کردن جوانان مجرد به ازدواج و تشکیل خانواده این است که دولت کالاهای اساسی زندگی مثل یخچال، تلویزیون، گاز و فرش و... را با قیمت مناسب در اختیارشان بگذارد و الا با این آشفته بازار و گرانی‌های سرسام‌آور هیچ امیدی به ازدواج جوانان نیست.


در زمان مذاکرات هسته‌ای آب‌خوردن مردم هم به برجام ربط داده می‌شد و حالا که برجام پوچ از آب درآمده دیگر نظارت بر قیمت هیچ کالا یا خدماتی به دولت مربوط نیست و سعی می‌کنند توپ را در زمین بخش خصوصی بیندازند!


جریان سلطه باید بداند صداهایی که از نشریات زنجیره‌ای و برخی دولتمردان منفعل می‌شنوند صدای امت مقتدر ایران اسلامی نیست. صدای این امت را باید از پهپاد سرنگون‌شده و کشتی توقیف‌شده دریافت کنند تا دچار خطا نشوند.


نتیجه اعتماد دولت آقای روحانی به آمریکا این شده که آقای ظریف وزیرخارجه کشورمان توسط آمریکایی‌ها تحریم بشود البته تحریم‌شدن ایشان نباید مانع سؤال از خطاهای او در جریان مذاکرات بشود. آقای ظریف درخصوص نادیده‌گرفتن خطوط قرمز نظام در مذاکرات هسته‌ای باید پاسخگو باشد.


از قرار معلوم آمریکایی‌ها به‌دلیل وجود انفعال در دولت ایران قصد دارند با تحریم آقای ظریف فشار بیشتری متوجه این دولت کرده و با این تهدید دولتمردان ایران را به پای معامله بدتری بیاورند و امتیازهای جدید بگیرند.


تحریم آقای ظریف توسط آمریکا دلیل نمی‌شود که آقای ظریف پاسخگوی سؤالات و مطالبات مردم در قبال وعده‌های مربوط به نتایج برجام نباشد.


آمریکایی‌ها خواهان باقی‌ماندن ایران در برجام پوچ هستند چرا که حتی ترامپ به ایران درباره نقض برجام هشدار می‌دهد. از طرف دیگر تمام تلاش آقای ظریف هم برهمین بوده است. چه شده که آمریکا کسی را تحریم می‌‌کند که تا به حال این مواضع را داشته است؟ اینجاست که باید به بررسی دقیق‌تر آمریکایی‌ها در این اقدام پرداخت.


حاصل برجام اهانت به 80 میلیون ایرانی بود و چیزی جز بازگشت به برنامه هسته‌ای قبل از برجام نمی‌تواند عزت ازدست رفته را به مردم ایران بازگرداند، عبرتی که دولتمردان از تحریم آقای ظریف باید بگیرند این است که لبخند و امتیازدادن به دشمن فقط ساده‌لوحی بود نه دیپلماسی.


تحلیل بنده از تحریم آقای ظریف توسط آمریکا این است که آمریکایی‌ها می‌خواهند با این کار چهره ایشان را که بابت خوش‌باوری و انفعال در مقابل غرب آسیب‌دیده تطهیر و بازسازی کنند.


برجام و خطاهای خسارت‌بار آقای ظریف تطهیر شدنی نیستند و تحریم ایشان توسط آمریکا و به هر دلیلی که صورت گرفته باشد چیزی را عوض نخواهد کرد.


تحریم‌های آمریکا برای مردم به یک سناریوی طنز تکراری بدل شده و مردم ایران دیگر می‌دانند که تمام گره‌های کور اقتصادی، اجتماعی به دست خودشان باز می‌شود نه وعده‌ها یا تهدیدات خارجی‌ها.


حالا تازه آقای ظریف یک برند شده، چون نامش در کنار کسانی قرار گرفت که در خط مقدم مبارزه با شیطان بزرگ در حال نبرد هستند.


روزنامه‌های زنجیره‌ای چه پاسخی دارند؟! آیا وزیری که در جریان مذاکرات برجام رسما به کری گفت: اگر برجام به امضا نرسد ما انتخابات پیش‌رو را باخته‌ایم یا به رادیو آمریکا گفت: رسیدن به هر توافقی بهتر از عدم توافق است! نهایتا همه امتیازات را داد و هیچ به دست نیاورد و... قهرمان ملی شماست! چرا با افکار عمومی مردم بازی می‌کنید؟! این افراد تجربه‌های سیاسی سوخته تاریخ هستند نه قهرمان ملی.


دولت باید برای خروج از برجام زمان تعیین کند و به تدریج طی گذشت مدت زمان اعلام شده از برجام خارج بشود و کشور به حال عادی خود برگردد.


از شورای محترم نگهبان درخواست می‌شود از تایید صلاحیت کاندیداهای مرفهین بی‌درد و متمول به جد پرهیز نماید. کسانی باید وارد مجلس شورای اسلامی شوند که درد فقر و نداری را چشیده باشند نه مسئولان میلیاردی که چنین بلای تورمی 200-300 درصدی در مسکن و مواد خوراکی و... برای کشور به‌وجود آوردند.


آقای ترکان! کسی که به قدرت ابتکار و خلاقیت دانشمندان و دانشگاهیان کشورش در جهت پیشرفت، اعتقادی ندارد و صبح تا شب سنگ ناتوانی در برابر بیگانگان را به سینه می‌زند حق دارد برجام شکست خورده و آثار نکبت‌آور آن را مقاومت بداند. بهتر است شما همان تلاش برای کسب تخصص در پخت آبگوشت بزباش و قورمه‌سبزی را ادامه بدهید.


دامداران برای خرید جو از ارز 4200 تومانی بهره‌مند می‌شوند. بنابراین بی‌انصافی است که گوشت دام خود را به نرخ آزاد محاسبه نمایند.


سریال «بوی باران» که در هر قسمت آن یک جنایت رخ می‌دهد، آیا با فرهنگ ایران اسلامی ما سازگاری دارد؟! آیا این نوعی بدآموزی و ترویج توحش نیست؟! فیلم و سریال باید گره مشکلات جامعه را باز کند که مشکلات قاطبه ملت باشد نه یک جمعیت قلیل و اندک؟! عمر، این سرمایه عظیم مردم به چه قیمتی هدر می‌رود؟! آیا هزینه‌ای که رسانه ملی برای تهیه و پخش چنین سریال‌هایی می‌کند، هدر دادن پول مردم نیست؟


بی‌سابقه‌ای است. این امر موجب عدم کارایی زیرساخت‌های شهری شده است. در حال حاضر با وجود گرمای بی‌سابقه هوا، چندین روز است خیابان امیرکبیر ورودی اتوبان آزادگان با افت شدید نزدیک به قطعی آب روبه‌روست که موجب نارضایتی کسبه و شهروندان شده است. از مسئولان امر درخواست رسیدگی می‌شود.


این همه بزرگان و مسئولان کشور توصیه به مصرف کالای ایرانی می‌کنند و ما نیز به این توصیه عمل کرده‌ایم و می‌کنیم ولی متاسفانه برخی تولیدکنندگان و یا نمایندگی‌ آن‌ها پس از پایان گارانتی قیمت‌های گزافی از مشتریان می‌گیرند.
محصولی از کارخانه «دونار» تبریز گرفتم، از محصول راضی هستم ولی فکری برای خدمات پس از فروش خود در تهران بکنند.


در استان هرمزگان آب منطقه درگهان قشم از همه‌جا بدتر است و مصرف این آب موجب بیماری‌های پوستی و ریزش‌ مو شده است. این در حالی است که آب تمیز و سالمی به نام آب مبنا از 100 متری شهر رد می‌شود. چرا برای انتقال این آب به داخل شهر اقدامی صورت نمی‌گیرد؟

اداره امور ایثارگران هزینه‌
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: