کد خبر: ۸۲۲۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱
تعداد بازدید: ۳۳۱
وزیر دفاع آمریکا که در توکیو بسر می برد در دیدار با «آبه شینزو» نخست وزیر ژاپن، چین را به تداوم جنگ اقتصادی از طریق «تجاوز نظامی» و «غارت اقتصادی» متهم کرد و گفت: اقدامات چین بر خلاف قوانین بین المللی است.
وزیر دفاع آمریکا: چین مشغول «غارت اقتصادی» استبه گزارش خبرداغ به نقل از کیودو، «مارک اسپر» روز چهارشنبه در توکیو جایی که نخستین بار است به عنوان وزیر دفاع آمریکا به انجا سفر می کند در دیدار آبه افزود: چین به بی ثبات کردن منطقه ادامه می دهد و تجاوز نظامی و استراتژی محاسبه شده اقتصاد غارتگرانه پکن نظم مبتنی بر قوانین بین المللی را که ما سعی در حمایت از آن داریم نقض کرده است.

این اظهارات وزیر دفاع آمریکا یک روز بعد از آن است که در ادامه جنگ اقتصادی چین و آمریکا، واشنگتن روز گذشته پکن را به دستکاری ارزی متهم کرد و گفت این کشور عمدا ارزش ارز خود را پایین نگهداشته است.

وزیر دفاع آمریکا در بخش دیگری از سخنانش گفت که ایالات متحده همچنان متعهد به "هسته زدایی کامل، غیرقابل برگشت و قابل اثبات کره شمالی" است و از ژاپن بخاطر کمک به اجرای تحریم های ایالات متحده علیه کره شمالی و همچنین حمایت از مذاکرات شبه جزیره کره قدردانی کرد و گفت: واشنگتن نمی‌خواهد به آزمایش‌های موشکی کره شمالی واکنش افراطی نشان دهد و درهای مذاکره را ببندد.

وی گفت: ما می خواهیم درهای دیپلماسی باز بماند به همین دلیل به آزمایش‌های موشکی پیونگ یانگ واکنش شدید نشان ندادیم ما آزمایش ها را به دقت رصد می‌کنیم و از آنها آگاه هستیم.

وزیر دفاع آمریکا گفت: موشک‌هایی که کره شمالی روز سه‌شنبه آزمایش کرد از نوع بالستیک کوتاه‌برد بودند و من با همتایان خود در ژاپن و کره‌ جنوبی، در این مورد گفت و گو خواهم کرد.

سفر آسیایی وزیر دفاع آمریکا شامل ژاپن، استرالیا ، نیوزیلند ، مغولستان و کره جنوبی است او قرار است روز جمعه در سئول با وزیر دفاع کره جنوبی هم دیدار کند.

کیودو افزوده است اسپر ممکن است در دیدار با همتای ژاپنی خود که امروز قرار است با وی دیدار کند از ژاپن بخواهد برای محافظت از کشتی ها در داخل و اطراف تنگه هرمز به ائتلاف دریایی آمریکا بپیوندد.

کیودوی دیدگاه های آبه در این دیدار را منتشر نکرده است اما او روز گذشته (سه شنبه) در سخنرانی خود در هیروشیما گفت بر اساس طیف وسیعی از ملاحظات از جمله روابط توکیو با واشنگتن و تهران، تصمیم خواهد گرفت که کشورش چه نقشی را در این ائتلاف می تواند ایفا کند.

وی گفت: ژاپن نقش مهمی در رفع تنش ها در خاورمیانه ایفا خواهد کرد.

منبع: ایرنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: