کد خبر: ۸۲۱۲۹۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۱
تعداد بازدید: ۱۹۷
یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این که گفته می‌شود به دلیل کمبود کاغذ کتب درسی به دست دانش‌آموزان نمی‌رسد، صحت ندارد.
کتاب‌های درسی تا ابتدای سال تحصیلی به دست دانش‌آموزان می‌رسد/ قرار نیست کتاب‌ها تغییر کند/ میانگین کمک‌های مردمی به مدارس از هزینه یک پاکت سیگار کمتر است

به گزارش خبرداغ، میرحمایت میرزاده در گفت‌وگو با  ایلنا، درباره این که گفته می‌شود با توجه به این‌که در کشور کمبود کاغذ وجود دارد امسال ممکن است چاپ کتاب‌های درسی با مشکل مواجه شود و حتی به دست دانش‌آموزان نرسد، عنوان کرد: خیر به هیچ عنوان این‌گونه نیست، کتاب‌های درسی تا ابتدای سال تحصیلی به دست دانش‌آموزان خواهد رسید.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ذکر این نکته ضروری است که قرار نیست کتاب‌های جدید چاپ شوند و یا تغییر پیدا کند. مسئله بعدی این است که از قبل پیش‌بینی‌های لازم انجام شده است اینگونه نیست که یک‌دفعه امروز تصمیم بگیرند کتاب چاپ کنند. کتاب‌های درسی معمولا از قبل چاپ می‌شوند.

وی در پاسخ به این سوال که هرساله هنگام ثبت‌نام مدارس این موضوع مطرح می‌شود که آیا کمک‌های مردمی الزامی است یا خیر، گفت: این مسئله جدید نیست تا به امروز هم بارها و بارها تکرار شده است.

نماینده مردم گرمی تاکید کرد: کمک مردم به مدارس منع قانونی ندارد، از اول انقلاب تا به امروز مردم بزرگوار به مدارس کمک کرده‌اند.

وی با اشاره به نقش اولیا و مربیان در اداره مدارس بیان کرد: پدر و مادر دانش آموزان در قالب انجمن‌های اولیا و مربیان فعالیت دارند و مشاهده می‌کنند اعتباراتی که دولت پرداخت می‌کند کفاف خرج کرد مدارس را نمی‌دهد بنابراین در قالب کمک‌های مردمی مایحتاج مدرسه را مطرح می‌کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: اولیای دانش‌آموزان همیشه جلسه تشکیل می‌دهند و در اداره مدرسه مشارکت دارند و از خیرین هم دعوت می‌کنند تا بهترین نظام آموزشی را داشته باشند. در جلسات انجمن و اولیا مربیان معمولا مسائل و مشکلات مدرسه مورد بررسی قرار می‌گیرد و این اولیای دانش‌آموزان هستند که با مسئولان مدرسه همفکری می‌کنند تا مشکلات مرتفع شود.

میرزاده تاکید کرد: چه کمک‌های مردمی باشد و چه نباشد مدارس سرجای خودشان قرار دارند این‌که خیرین کمک‌هایی را به مدارس می‌کنند، برای این است که وضعیت تحصیل و کیفیت آموزش برایشان مهم است و می‌خواهند بهبود پیدا کنند.

وی ادامه داد: اگر هزینه یک پاکت سیگار را محاسبه کنیم، مشاهده می‌کنیم که کمک‌های مردمی که بعضا به مدارس می‌شود به طور میانگین به آن‌ها نمی‌رسد.

میرزاده تاکید کرد: کمک‌های مردمی به مدارس از باب ترویج فرهنگ کار خیر است، مدارس خواهند ماند چه کمک‌های مردمی باشند چه نباشند دولت حقوق معلمان را باید بدهد و مدارس را بسازد.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مسئله‌ای که مردم مطرح می‌کنند این است که فرزندانشان در مدارس نزدیک محل سکونت‌شان تحصیل کنند، گفت: نزدیک‌ترین مدارس دولتی موظف هستند که دانش‌آموز را ثبت نام کنند و اگر موردی باشد که فرد مدرسه در نزدیکی‌اش باشد اما شرط ثبت نام را پول گذاشته باشند باید به اداره کل آموزش و پروش منطقه گزارش دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: