کد خبر: ۸۱۷۴۲۷
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۸
تعداد بازدید: ۲۱۰
وزیر امور خارجه فرانسه روز سه‌شنبه اقدام ایران برای کاستن از تعهدات خود ذیل برجام را «نقض برجام» توصیف کرده و مدعی شده تهران در صورت انجام این کار مرتکب «اشتباهی جدی» خواهد شد.
فرانسه: تهران در صورت نقض برجام، مرتکب اشتباهی جدی خواهد شد/ به‌‌همراه آلمان و بریتانیا در حال تلاش برای کاهش‌ تنش در منطقه هستیم

وزیر امور خارجه فرانسه روز سه‌شنبه اقدام ایران برای کاستن از تعهدات خود ذیل برجام را «نقض برجام» توصیف کرده و مدعی شده تهران در صورت انجام این کار مرتکب «اشتباهی جدی» خواهد شد.

به گزارش خبرداغ به نقل از  فارس، «ژان ایو لودریان»، وزیر امور خارجه فرانسه روز سه‌شنبه اقدام ایران برای کاستن از تعهدات خود ذیل برجام را «نقض برجام» توصیف کرده و مدعی شده تهران در صورت انجام این کار مرتکب «اشتباهی جدی» خواهد شد.

«بهروز کمالوندی» سخنگوی سازمان انرژی اتمی دوشنبه ۲۷ خرداد در نشستی خبری در محل تاسیسات آب سنگین اراک (خنداب) گفته بود که با شتاب گرفتن روند تولید اورانیوم غنی‌شده ۳.۶۷ درصد، ذخایر اورانیوم غنی‌شده کشور نهایتا تا ششم تیر از سقف ۳۰۰ کیلو عبور خواهد کرد.

این اقدامات پس از آن انجام شد که شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ با صدور بیانیه‌ای از توقف برخی اقدامات تهران ذیل برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) خبر داده و و به کشورهای باقیمانده در توافق هسته‌ای ۶۰ روز فرصت داد تا تعهدات خود به ویژه در حوزه های بانکی و نفتی را اجرا کنند.

ایران اعلام کرد که قصد این کشور برای کاستن از تعهداتش ذیل مفاد توافق هسته‌ای هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: