کد خبر: ۸۱۵۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۵
تعداد بازدید: ۲۵۷
نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی در یادداشتی ناگفته‌هایی از بازدید اخیرخود از روستاها و شهرهای سیل زده استان خوزستان را بازگو کرد.
ناگفته‌های شمخانی از بازدید مناطق سیل‌زده خوزستانبه گزارش خبرداغ ، در یادداشت دریابان علی شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی آمده است: نخل، نماد ایستادگی، مقاومت و معیشت همراه با تلاش مردم خوزستان است، بیش از ۲ میلیون اصله نخل مثمر به دلیل خشکسالی، مدیریت سلیقه‌ای و سیل از بین رفته است.

خوزستان و عشایر سختکوش، متدین و صمیمی آن در میان مشکلات، نارسایی‌ها و کم مهری‌ها هر چند گله‌مندند اما مثل همیشه شعار وفاداری، غیرت و ولایت سر می‌دهند. شرمنده بزرگی و سخاوت و وفاداری‌شان شدم.

عید فطر در خوزستان یعنی شادی، لباس نو، عیدی گرفتن و عیدی دادن، میهمانی رفتن و میهمانی دادن. کوچک شدن سفره عید خوزی‌های سخاوتمند و مهمان دوست، قلبم را به درد آورد.

انبوه جوانان تحصیل‌کرده، خوش‌فکر و با انگیزه که ثمره پرافتخار رفع تبعیض آموزشی پس از انقلاب اسلامی هستند، مشتاق کار، تلاش، تولید و آباد کردن دیارشان هستند. به این اشتیاق مقدس پاسخی درخور، ارائه نشده و بعضاً زخم تبعیض نیز بر دلشان نشسته است.

علی رغم تلاش گسترده و تبلیغات پرهزینه قارون‌های منطقه، مشکلات نتوانسته انگیزه مردم برای حفاظت از امنیت و ثبات در خوزستان را مخدوش کند. هرکس باور ندارد، بدون تشریفات و خودرو دولتی و اسکورت و محافظ و… به میان مردم خوزستان بیاید.

جریان تکفیری وابسته، همه همت خود را برای ایجاد و استفاده از شکاف‌های مذهبی و قومی در خوزستان بسیج کرده است. تنها سد محکم در برابر آنان جریانات نخبگی و اصیل منطقه هستند که شاید به برخی عملکردها هم معترض باشند. اعتماد، تعامل و انصاف بسیاری از گره‌های کور را می‌گشاید.

بدون در نظر گرفتن تعلقات منطقه‌ای، از جایگاه مسئول نهاد امنیت ملی به خود و سایر مسئولین محترم یادآوری می‌کنم که خوزستان نیازمند توجه بیشتر و عمیق‌تر است.

گام‌ها را باید بلندتر برداریم تا خوزستان جنگ‌زده، خشکسالی‌زده، گرد و غبارزده و سیل‌زده به سرزمینی مبدل شود که شایسته مرزبانان پرآوازه و نجیب این دیار است.»

 

خبرآنلاین
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: